Szukaj

Informacje o Renault Thalia

Lata produkcji: 2001 – 2012
Segment: Niższa klasa średnia
Model należący do segmentu B produkowany od 2001 roku. Renault wprowadził do swojej oferty Thalię jako zastępstwo dla nieco zapomnianej serii 7. Od początku auto jest spokrewnione z modelem Clio. Thalia miała być niskobudżetowym modelem, co w przypadku pierwszej generacji sprowadziło się do mało udanego przerobienia modelu Clio. Od 2008 roku na rynku dostępny jest model drugiej generacji. Mimo stylistycznych niedostatków, Thalia okazała się rynkowym sukcesem Renault. Od rozpoczęcia produkcji sprzedano ją w liczbie prawie miliona egzemplarzy.
Powagosław
est dużo lepiej od pierwszego wcielenia, ale to wciąż marny komplement. Thalia nadal jest nieforemna i niespójna, a do tego wygląda jakby poskładano ją z niepasujących do siebie elementów. To właściwie Dacia ze znaczkiem Renault. ~Powagosław
Luzacjusz
Bardzo brzydki, brzydki, przeciętny, niezły… Wszystko wskazuje na to, że tak będzie wyglądać ewolucja tego modelu. No ale zanim człowiek wymyślił koło, tysiące lat wisiał na drzewie. Thalia to wciąż co najwyżej Fred Flinston w dążeniu do doskonałości, tfu! przyzwoitości. ~Luzacjusz

Renault Thalia – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Oceny Renault Thalia

Liczba ocen: 866
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Karoseria + Stosunek jakość/cena + Silnik

Wady

- Wyciszenie - Wentylacja i ogrzewanie - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

3,3
~Michał
Sedan 1.4 75KM 55kW
Renault Thalia I
Auto kupiłem od sąsiada , który przez 15 lat przejechał 60tyś . Cała historia auta znana mi . Takiego auta nie można kupić sercem , jedynie z rozsądku lub konieczności . A taka konieczność nadeszła że potrzebne było auto tanie w eksploatacji . Jeżdżę codziennie 150km po Warszawie (żaden uber czy taxi) . I takie auto do miasta się sprawdza . Ale już na trasę się kompletnie nie nadaje ... Przejechanie obok Tira przy 120 km/h to walka o przetrwanie z kierownicą i nadwoziem auta które jest jak żagiel na morzu . A jazda powyżej 130 to szaleństwo . W Thalia wymienione amory sprężyny wszystko wszystko w zawieszeniu a samochód prowadzi się jak ponton . Plusów w aucie jest niewiele, jeden na akumulatorze drugi to wielki bagażnik , no może jeszcze silnik 1.4 8v który idealnie hula na podtenku LPG .
4,2
~Maku
Sedan 1.4 98KM 72kW
Renault Thalia I
Auto przejechało 50tys na Pb i ponad 130tys na lpg. Thalia z tym silnikiem ma bardzo dobry stosunek mocy do masy 98KM na 980kg i dzięki temu jest dynamiczne, ale ze względu na miękie i komfortowe zawieszenie na zakrętach dynamicznie być nie może. Mogę powiedzieć że jest prawie bezawaryjne i bardzo dobrze zabezpieczone antykorozyjnie. Dopiero po 15-tu latach mam pierwsze ognisko korozji na masce. Części są tanie i trwałe więc nie warto kupować niesprawdzonych zamienników. Dobre wyposażenie jak na ten rocznik i klasę. Tylko linia karoserji z profilu może zniechęcić do zakupu.
3,5
~mrkrzun
Sedan 1.4 75KM 55kW
Renault Thalia I
Samochód w rodzinie był dość długo. Kupiony jako nowy w salonie. Sądzę, że był wart tych 40 tys PLN (wersja Alize, bardzo ubogo wyposażona), ale były pewne mankamenty. Silnik słabo zniósł gaz - wymiana uszczelki pod głowicą, elementy katalizatora są plastikowe i dlatego też trzeba się liczyć z ich wymianą. Gaz był źle założony (DT GAZ SYSTEM) i stąd też powyższe problemy. Do jazdy na codziennej ok. Ale: 1. Dość mało miejsca z przodu. 2. Z tyłu to już tragedia. Miejsca na nogi nie ma, a jeżeli chodzi o wyższe osoby, to będą walić głową w sufit/słupki boczne. 3. Nie ma isofix. Przy montazu fotelików dla dzieci jest ciasno.

Raporty spalania Renault Thalia

Liczba raportów: 640
Średnie spalanie dla Renault Thalia
6,5 – 7,6
l/100 km
3,9 – 5,1
l/100 km
6,9 – 8,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,2
Sedan 1.2 16v 75KM 55kW
Renault Thalia II
Spalanie normalne, 6 litrów latem i zima w cyklu mieszanym , 7 w warunkach miejskich z korkami , 5,5 na trasie z prędkością 90/120. Samochód nie jest demonem szybkości , ale ta jednostka jest wystarczająca na jego masę. Cztery osoby na pokładzie i jakieś bagaże nie przeszkadzają w normalnym podróżowaniu. Wyprzedzanie trzeba niestety zaplanować wcześniej, w warunkach miejskich natomiast jest idealny , na trasie najlepiej jedzie się z prędkością 120 km/h . Bardzo pomocny był by 6 bieg, ale wtedy silnik mógł by go już nie ogarnąć :D Samochód ma przejechane 50000 kilometrów i jak na razie wymienione zostały łączniki stabilizatora oraz oczywiście olej z filtrami. Bagażnik bardzo pojemny , ale jak to w sedanie trzeba uważać na zawiasy klapy które dość głęboko wchodzą w przestrzeń bagażowa. Wyposażenie tez nie jest najgorsze ( klima-tronik , sterowanie radia pod kierownica , centralny zamek ) przydał by się tempomat . Zawieszenie zestrojone bardzo dobrze , prowadzi się bezproblemowo.
6,0
Sedan 1.2 75KM 55kW
Renault Thalia I
Najniższe spalanie występuje przy długiej jeździe z prędkością w granicach 70-80 km/h. Wówczas udaje się zejść do 4,5 l/100 km (wyjątkowo na mazurskiej trasie udało się zejść poniżej). Już zmiana prędkości na 75-85 km/h powoduje wzrost zużycia do 4,7-4,8 (wszystko to przy 1 pasażerze). Przy 2 osobach dorosłych i 2 dzieciach na nierównym terenie kaszubskim (wzniesienia) spalanie od 4,8 do 5,2. Wjazd do miasta - i od razu rośnie spalanie. Przy jeździe w samym mieście jest to 6,7-7,2. W sumie nigdy średnie spalanie nie przekroczyło mi 7,2, nawet w przy korkach miejskich.
7,5
Sedan 1.4 75KM 55kW
Renault Thalia I
Jeżdżę tym autem odkąd uzyskałem prawo jazdy, czyli od kilku miesięcy i spalanie paliwa w nim to jest dla mnie zagadka. Przeważnie jeżdżę od kilkunastu do kilkudziesięciu kilometrów dziennie, po konurbacji katowickiej, przez miasto, ale bardzo często obwodnicami czy autostradami. Średnio zauważyłem spalanie około przynajmniej 7l/100km. Trzeba jednak zauważyć, że teraz była zima, opony zimowe też zwiększają spalanie, no i moje niedoświadczenie za kierownicą. Na sylwestra jechałem do Lądka, 200km krajówkami na Nysę i Kłodzko. 4 osoby, mróz -10 stopni, pełny bagażnik. W obie strony zrobiłem ponad 450km. Spalanie w tym przypadku na całą pokonaną trasę wyszło 30l, a po przeliczeniu tego na 100km - 6,8l. Przy syberyjskich mrozach pod koniec stycznia, w jeździe miejskiej natomiast spalił 11 litrów, co mnie niemal zdołowało. No ale wiadomo, zima, niedogrzany silnik, częste hamowanie i przyspieszanie swoje zrobiło. Ostatnio natomiast, przy wiosennej aurze, dalej na zimówkach, zrobiłem wycieczkę do Wadowic, z godzinnym postojem w międzyczasie. Podróż krajówkami i drogami wojewódzkimi, dwie osoby, z zachowaniem zasad ekojazdy, hamowanie silnikiem, na autostradzie jedynie 120km/h. Efekt? 4,5 litra na 100km. Da się? Da się. Jednakże nie ma co się do takich ekstremów jak 11l czy 4,5 przyzwyczajać, auto po prostu pali te swoje 7l/100.

Usterki Renault Thalia

Liczba wpisów: 27
Dziwne odgłosy podczas "bujania gazem".
  • Renault Thalia I 1.4 75KM 55kW 2001-2008
  • układ napędowy
Od pewnego czasu przy puszczaniu sprzęgła np na 2,3,4 biegu słyszalne jest krótkie piśnięcie, to samo dzieje się przy bujaniu gazem-puszczeniu gazu przy większych obrotach i nagłym dodaniu gazu przy jechaniu hamując silnikiem. Dodatkowo słyszalne są przy przyspieszaniu krótkie zgrzyty przy różnych obrotach silnika (jakby cos wchodziło w wibracje i obtarło o metal). Ostatnio przy ok 100km/h doszło huczenie jakby łożysko przedniego koła- ale to nie łożysko. Przepraszam za trochę dziwny opis ale inaczej trudno to opisać:). Czy ktoś zauważył w thalii podobne przypadłości? Obawiam się, że to coś w skrzyni biegów?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
obroty silnika niewspółmierne do prędkości
  • Renault Thalia I 1.4 75KM 55kW 2001-2008
  • inne
przy rozpędzaniu samochodu (najczęściej na 4-ce, ale też i na innych biegach) wciskanie gazu (wcale nie gwałtowne) wyraźnie zwiększa obroty silnika, ale nie przekłada sie to na odpowiedni wzrost prędkości - i bynajmniej nie jest to kwestia: "no bo to nie wyścigówa", czy: "ten typ tak ma". Wcześniej wciskanie pedału gazu powodowało w miarę równomierne zwiększanie obrotów silnika i proporcjonalny wzrost szybkości. Mam świadomość tego, że Thalia 1,4 8V 75 KM nie jest żadnym ścigantem, widzę jednakże wyraźną różnicę w obecnej i dotychczasowej reakcji na wciskanie pedału przyspieszenia. Przy obecnym przebiegu około 70 tys. km nie było jeszcze żadnej naprawy (nie mówiąc już o wymianie) sprzęgła, rozrządu, cewek, świec, przewodów wysokiego napięcia itp. Jak dotąd nie znana. Może ktoś z użytkowników miał podobny przypadek i zechce podzielić się wiedzą, doświadczeniem, obserwacjami, uwagami... Autoryzowani wymieniacze części najchętniej wymieniliby cały silnik, gdyby im pozwolić. Po prostu sami chyba nie wiedzą, więc naprawy jeszcze nie było
Oczekuje na rozwiązanie
5 komentarzy
odgłosy pisku na drugim biegu
  • Renault Thalia II 1.2 16v 75KM 55kW 2008-2012
  • układ napędowy
Problem mam praktycznie od zakupu samochodu tj. od dwóch lat. Kilkakrotnie byłam w serwisie a tam powiedziano mi że taki urok samochodu i nie wiedzą co to jest. Problem objawia się odgłosem "świszczenia" przy włączeniu dwójki i każdorazowe zmniejszenie prędkości lub zwiększenie to odgłos gwizdania. Mam już dość i czasem myślę o sprzedaży auta, chociaż jest prawie nowe (2010r.) Proszę poradźće coś. Nie wiadomo!!!
Problem rozwiązany
3 komentarze
Renault Thalia