Szukaj

Informacje o Renault Thalia I 1.2 75KM 55kW 2001-2008

Lata produkcji: 2001 – 2008
Segment: Niższa klasa średnia
Pierwsza generacja modelu produkowana w latach 2001-2008. Thalia to nastÄ™pca Renault 7. Tak jak „siódemka” dzieliÅ‚a wiele elementów z Renault 5, tak Thalia I byÅ‚a blisko spokrewniona z modelem Clio. Od poczÄ…tku miaÅ‚a stanowić alternatywÄ™ Renault dla mniej zamożnych klientów. W 2006 roku model zostaÅ‚ poddany face-liftingowi. Choć krytykowano go za maÅ‚o atrakcyjny wyglÄ…d, samochód odniósÅ‚ duży sukces komercyjny – m. in. w Polsce byÅ‚ najlepiej sprzedajÄ…cym siÄ™ autem Renault. Na innych rynkach oferowany jako Clio, Clio Symbol, Clio Sedan lub Nissan Platina (w Meksyku).
czytaj więcej
Powagosław
est dużo lepiej od pierwszego wcielenia, ale to wciąż marny komplement. Thalia nadal jest nieforemna i niespójna, a do tego wygląda jakby poskładano ją z niepasujących do siebie elementów. To właściwie Dacia ze znaczkiem Renault. ~Powagosław
Luzacjusz
Bardzo brzydki, brzydki, przeciÄ™tny, niezÅ‚y… Wszystko wskazuje na to, że tak bÄ™dzie wyglÄ…dać ewolucja tego modelu. No ale zanim czÅ‚owiek wymyÅ›liÅ‚ koÅ‚o, tysiÄ…ce lat wisiaÅ‚ na drzewie. Thalia to wciąż co najwyżej Fred Flinston w dążeniu do doskonaÅ‚oÅ›ci, tfu! przyzwoitoÅ›ci. ~Luzacjusz
Produkowany od 2001 do 2008 roku
Pojemność skokowa 1149 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 75 KM (55 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 105 Nm przy 4250 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 9,8 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 69 x 76,8 mm
Zapłon elektroniczny
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Karoseria + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Wyciszenie - Układ jezdny

Wybrane oceny

4,2
~Michał
Renault Thalia I
Sedan 1.2 75KM 55kW
Aktualizacja ostatniej mojej opinii o Thalii, auto sprzedałem kilka miesięcy temu ale chętnie podzielę się swoją ostatnią opinią na jej temat, po całym okresie użytkowania. Auto cholernie tanie i proste w obsłudze, coś się psuje to pewno można to naprawić młotkiem, do dziś był to najbardziej opłacalny z punktu ekonomiczności samochód jaki widziałem, osiągając średnie spalanie w granicach 6.9 - 8.5 L na 100km. Podczas całego okresu mojego użytkowania chyba największą naprawą jaką musiałem zrobić w tym aucie była wymiana sprzęgła, poprzednia właścicielka gotowała na nim jajka na twardo, więc był już w opłakanym stanie. Innych większych napraw nie było, może ewentualnie możemy do tego zaliczyć wymiane amortyzatorów na przodzie co jest troche smieszne, biorąc pod uwage ich koszt. Silnik: 1.2 16v 75km absolutna porażka jeśli chodzi o jakąkolwiek dynamikę, przyśpieszenie nie istnieje ale no dojechać dojedzie. Awaryjność tych silników jest natomiast dla mnie nie lada zagadką, zero jakichkolwiek problemów przez okres 5 lat, ogromna ilość "majonezu" pod korkiem, czasem niebieski dym wyszedl, no ogólnie kaplica co nie ? 5 lat mineło nie wiadomo kiedy. 4 cylindrowy układ tak małego silnika okazuje się być bardziej pancerny niż niektóre czołgi rosyjskie na ukrainie. Układ jezdny Kolejny ważny element każdego auta, w moim przypadku niestety było źle, auto bardzo pływa na autostradzie, łatwo o chorobę morską, na dodatek wspomaganie w moim egzemplarzu działało dosyć słabo i już wiem od czego dostałem bicki jadąc w góry tym samochodem. Podsumowując, bo wszystko dokładniejsze o tym aucie napisałem już w poprzedniej opinii Czy warto kupić Thalie ? jeśli potrzebujesz sprawnego i taniego środka transportu, to tak Jest to prawdopodobnie jedno z najtańszych do utrzymania aut w Polsce i na dodatek jest bardzo wytrzymałe
4,4
~Michał
Renault Thalia I
Sedan 1.2 75KM 55kW
Auto proste wręcz banalnie proste ale i dosyć ciekawe. Osobiście uważam, że istnieją 2 wersje tego wozu, stara przed faceliftingowa z tymi OBRZYDLIWYMI czarnymi paskami rodem z daewoo itd. i wersja po facelifcie (jeśli to faceliftem można wgl nazwać) , która jest już o wiele lepsza (cały czas mam na myśli 1 generacje). W tej nieco lepszej kombinacji auto wygląda już całkiem dobrze, bardziej kojarzy się ze zwykłym normalnym sedanem niż clio z doklejonym kufrem. Używam thalii głównie w mieście i lekkiej trasie (70% miasto, 30% trasa). Silnik 1.2 16v 75km to jakaś pomyłka jeśli chodzi o moc ale o dziwo w przypadku tego auta przyśpieszenie nie jest najgorsze, z moich testów wynika, że czas 0-100 wynosi około 11,7s (waga auta to ledwie ponad 900kg). Oczywiście nie jest to wyścigówka i każdy to wie ale fajnie mieć te kilka koni pod maską a tego tu niestety brakuje, mimo wszystko da się do niej przyzwyczaić i również jeździć dynamicznie. Awaryjność zdecydowanie na plus, auto ma swoje minusy, jest produkowane w turcji, jakiś element zawieszenia na pewno będzie do roboty prędzej czy później, jednak nie uważam tego za coś co może oznaczać ze auto jest awaryjne, nigdy nie wracało na lawecie, nie było problemów z zapłonem, silnikiem itd itd. Jak z korozją ? W moim egzemplarzu jest jej na prawdę mało, jedyne miejsce gdzie dopatrzyłem się minimalnego śladu korozji jest wewnętrzna strona maski, która aktualnie jest tańsza niż kilka rolek papieru toaletowego w rossmanie, więc się nie czepiam. Zdecydowanie mogę polecić zakup komuś kto szuka nie tak starego i sprawnego auta, takiego który pojedzie z pkt A do pkt B bez problemu, ktoś kto interesuje się motoryzacją powinien raczej poszukać czegoś innego, nie twierdze, że nie koniec końców nie będzie zadowolony ale brak mocy w tej konfiguracji silnika daje się czasami we znaki.
4,2
~NygusUK
Renault Thalia I
Sedan 1.2 75KM 55kW
Maserati dla polskiego emeryta... ;-) Auto dla minimalistów. Tanie w utrzymaniu - ale również niestety i tanie w wykonaniu (Made in Turkey), co rzutuje na żywotność podzespołów (np. łożyska kół). Na szczęście auto proste jak drut więc i nie ma się co specjalnie psuć a po drugie dużo można samemu zrobić. A i części tanie jak barszcz. Nieskomplikowane, ale żwawe w mieście. Jazda >130km/h (a wyciąga 170!) nie należy do przyjemności, szczególnie przez świst powietrza przez zbyt wysoką krawędź okien i silnik na wysokich obrotach, jak i podmuchy wiatrów... Na plus na pewno komfortowe auto jak na auto tego rozmiaru, wysoki prześwit, duży bagażnik, silnik świetnie pracuje i toleruje LPG.
Åšrednie spalanie dla Renault Thalia I 1.2 75KM 55kW 2001-2008
6,7
l/100 km
6,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,0
Renault Thalia I
Sedan 1.2 75KM 55kW
Najniższe spalanie występuje przy długiej jeździe z prędkością w granicach 70-80 km/h. Wówczas udaje się zejść do 4,5 l/100 km (wyjątkowo na mazurskiej trasie udało się zejść poniżej). Już zmiana prędkości na 75-85 km/h powoduje wzrost zużycia do 4,7-4,8 (wszystko to przy 1 pasażerze). Przy 2 osobach dorosłych i 2 dzieciach na nierównym terenie kaszubskim (wzniesienia) spalanie od 4,8 do 5,2. Wjazd do miasta - i od razu rośnie spalanie. Przy jeździe w samym mieście jest to 6,7-7,2. W sumie nigdy średnie spalanie nie przekroczyło mi 7,2, nawet w przy korkach miejskich.
6,1
Renault Thalia I
Sedan 1.2 75KM 55kW
Nie sugeruję się chwilowym a tym bardziej średnim zużyciem paliwa pokazywanym przez komputer bo zauważyłem że ma tendencje do zawyżania wyników (+0,2 l/100km). Z tego powodu nie mogę podać miarodajnych danych odnośnie minimalnego i maksymalnego spalania. Z grubsza wiem kiedy pali dużo a kiedy mało, a poza tym nie znam nikogo komu auto przepala albo bierze olej. I niech tak zostanie. Miło jest mieć świadomość że każdy kierowca ma najlepsze auto (w jego mniemaniu) i i przy okazji czuje się mistrzem kierownicy. Mogę za to podać średnie roczne spalanie ponieważ notuję wszystkie tankowania i przebiegi między tankowaniami. Jeśli chodzi o szczegóły to jeżdżę codziennie ok 35 km, 2 osoby (czasem 1), trasa/miasto pół na pół, paliwo 95. Wynik uzyskany w pierwszym i powtórzony w drugim roku eksploatacji. Na marginesie chciałem dodać że dużo jeżdżę służbowym samochodem po polsce tak że "nawyki kierowcy służbowego samochodu" posiadam (cokolwiek to znaczy).
6,2
Renault Thalia I
Sedan 1.2 75KM 55kW
Spalanie bez większych korków ok. 6 litrów w lecie, ale nie mam ciężkiej nogi. Zimą do 7.8l - dłuższe nagrzewanie i większe korki w mieście. Na trasie do prędkości 90-100km/h mega oszczędny, potem tylko gorzej. Na trasach np. Białystok - Chorwacja, autostrady itd 7.5l, średnia prędkość ok. 70km/h. Samochód w rodzinie zrobił ponad 180k km, przez cały okres spalanie na bardzo podobnym poziomie. Jazda cały czas z włączoną klimatyzacją.

Usterki Renault Thalia I

Liczba wpisów: 31
Dziwne odgłosy podczas "bujania gazem".
  • Renault Thalia I 1.4 75KM 55kW 2001-2008
  • ukÅ‚ad napÄ™dowy
Od pewnego czasu przy puszczaniu sprzęgła np na 2,3,4 biegu słyszalne jest krótkie piśnięcie, to samo dzieje się przy bujaniu gazem-puszczeniu gazu przy większych obrotach i nagłym dodaniu gazu przy jechaniu hamując silnikiem. Dodatkowo słyszalne są przy przyspieszaniu krótkie zgrzyty przy różnych obrotach silnika (jakby cos wchodziło w wibracje i obtarło o metal). Ostatnio przy ok 100km/h doszło huczenie jakby łożysko przedniego koła- ale to nie łożysko. Przepraszam za trochę dziwny opis ale inaczej trudno to opisać:). Czy ktoś zauważył w thalii podobne przypadłości? Obawiam się, że to coś w skrzyni biegów?
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
1 komentarz
obroty silnika niewspółmierne do prędkości
  • Renault Thalia I 1.4 75KM 55kW 2001-2008
  • inne
przy rozpędzaniu samochodu (najczęściej na 4-ce, ale też i na innych biegach) wciskanie gazu (wcale nie gwałtowne) wyraźnie zwiększa obroty silnika, ale nie przekłada sie to na odpowiedni wzrost prędkości - i bynajmniej nie jest to kwestia: "no bo to nie wyścigówa", czy: "ten typ tak ma". Wcześniej wciskanie pedału gazu powodowało w miarę równomierne zwiększanie obrotów silnika i proporcjonalny wzrost szybkości. Mam świadomość tego, że Thalia 1,4 8V 75 KM nie jest żadnym ścigantem, widzę jednakże wyraźną różnicę w obecnej i dotychczasowej reakcji na wciskanie pedału przyspieszenia. Przy obecnym przebiegu około 70 tys. km nie było jeszcze żadnej naprawy (nie mówiąc już o wymianie) sprzęgła, rozrządu, cewek, świec, przewodów wysokiego napięcia itp. Jak dotąd nie znana. Może ktoś z użytkowników miał podobny przypadek i zechce podzielić się wiedzą, doświadczeniem, obserwacjami, uwagami... Autoryzowani wymieniacze części najchętniej wymieniliby cały silnik, gdyby im pozwolić. Po prostu sami chyba nie wiedzą, więc naprawy jeszcze nie było
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
5 komentarzy
thalia 1,4 75kM, 2003- nie gasnie po zapaleniu check, poza tym jeżdzi i jest ok,naprawiali mi kostkę elektr,przy dmuchawie i od tego momentu nie gaśnie,na komputerze nie widać usterki,jak podpiąl pod program to wynikalo że sie nie świeci/a swieci/
  • Renault Thalia I 1.4 75KM 55kW 2001-2008
  • instalacja elektryczna
  • 300 tys. km
,-thalia 1,4 75, 2003 rok -nie gasnie kontrolka check,odkÄ…d naprawiali mi kostkÄ™ elektrycznÄ… od dmuchawy,poza tym jezdzi bez zarzutu ma 300 tys.lekki wyciek oleju ,podpinali pod komputer i nic niee wykazalo.
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
Renault Thalia I