Szukaj

Rover 45 Sedan 2.0 TD 101KM 74kW 1999-2005

Informacje o Rover 45 Sedan 2.0 TD 101KM 74kW 1999-2005

Lata produkcji: 1999 – 2005
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany od 1999 do 2005 roku
Pojemność skokowa 1994 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 101 KM (74 kW) przy 4200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 240 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 20,0 : 1 : 1
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(79%)

Zalety

+ Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Układ jezdny + Stosunek jakość/cena

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie

Wybrane oceny

2,2
~Przywiązany do modelu 45
Rover 45
Sedan 2.0 TD 101KM 74kW
Jak na auto o przebiegu prawie 270tys. myślałem, że będzie lepiej. Dużo by wymieniać wad tego samochodu. A napaliłem się na niego na początku, bo to moje pierwsze autko. Ogólnie rzecz biorąc nie polecam. Cały czas coś się psuje. Ale po kolei: 1. Alternator poszedł przy 220tys. 2. Przeguby wymieniałem już 3 razy z obu stron. 3. Wycieraczki się zacinają. 4. Bagażnik spada na głowę. 5. Wymieniłem już wszystkie klamki zewnętrzne. 6. Paruje w dni deszczowe (bez klimy ani rusz). 7. Woda w bagażniku. 8. Regulacja świateł nie działa jak należy. 9. Zderzak tylny odstaje. 10. Fotel kierowcy chodzi jakby miał zaraz odpaść. 11. Jazda w zimę przy większych mrozach nastręcza wiele niedogodności z uwagi na baaaaardzo długie nagrzewanie się auta. 12. Skrzyni biegów drży i wydaje metaliczny dźwięk. 13. Turbo niby jest, ale załącza się powyżej 2tys. obrotów. 14. Wymieniony wtryskiwacz. 15. Jazda powyżej 100km/h odpada z uwagi na hałas panujący w środku. 16. Szyba przednia od kierowcy ostatnio się zacina. 17. Pompa wspomagania poszła przy 240tys. 18. Sprzęgło przy 250tys. do wymiany. Na plus mogę dodać, że hamulce pracują ok i nie ma z nimi żadnych problemów (odpukać w niemalowane). Na razie jeszcze jeżdżę tym autem, ale zastanawiam się nad zmianą, bo usterki naprawdę są denerwujące. Słyszałem jeszcze, że popma wtryskowa często pada przy 300tys., więc najwyższy czas na zmianę.
Dodane 14 lat temu
4,2
~Karol Białystok
Rover 45
Sedan 2.0 TD 101KM 74kW
silnik mimo że troche głosny przy predkościach powyżej 150km/h to poza tym super; przy ponad 300 000km nie bierze oleju, lekko spocone jedynie turbo ale dolewac nic nie musze od wymiany do wymiany, Silnik na zwykłej pompie firmy VP BOSCH jak w większości 2 litrówek(Ford, BMW, OPEL) do tej pory wymianiłem to co opisuja fora czyli: przepływomierz- (wkład BOSCH ten sam co w astra 2 jedynie obudowa inna), , naprawa pompy BOSCH -kozt 500zł, nie regenerować jakby co jak polecają zakłady, w tej pompie przy 200tys wysiada jeden z oporników elektroniki,o godzinie pompa naprawiona. Zawieszenie nie srawia żadnych problemów mimo ciezkiej eksploatacji, brak problemów z rdzą, zawieszenie jak w Civic, silnik jest Rovera- tsra sprawdzona jeszcze w terenówkach jednostka która przeszła jedynie modyfikacje, a nie jak piszą czesto laicy, że niby od hondy, Słaba widoczność prze tylna szybe, ale super lusterka boczne ułatwija parkowanie oraz jazdę - praktycznie brak martwych punktów, Jako serwis polecam Nowe miasto nad Wartą. Spalanie w trasie wyjazd w góry średnio 5l.100km. W mieście do 7,5 przy ciężkiej nodze. zima do max 8 l/100km. Mogło by byc lepiej.
Dodane 15 lat temu
3,5
~Krzysiek
Rover 45
Sedan 2.0 TD 101KM 74kW
Auto jak dla mnie fajnie wyglada, proporcje klasycznego sedana, dużo chromów, fajne reflektory z przodu, fabryczne fantazyjne alusy. W srodku poza kanapami lata 90. Diesel roverowski kompletna kupa pod wzgledem kultury pracy. Tak pozatym auto bezawaryjne, cześci dostępne - pasują z Hondy Civic.
Dodane 12 lat temu
Średnie spalanie dla Rover 45 Sedan 2.0 TD 101KM 74kW 1999-2005
5,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,3
Rover 45
Sedan 2.0 TD 101KM 74kW
Auto idealne na trasy, ale w mieście też daje radę. Mój styl jazdy: (czekam - smaruję, nie pałuję jak zimny. Nie przekraczam granic nawet jak rozgrzany, a chłodzę po trasie z rosądkiem w każdym bądź razie) - wszystko opisane na końcu z tych bardzo istotnych lecz podstawowych procedur. Jak jadę to w miarę dynamicznie: do 2100obr/min i zmiana biegu - przy zimnym/do 2500obr/min jak ciepły. Gdy trzymam się stałej prędkości np. ~60km/hto 1900-2000 obr/min jakbyście zwrócili uwagę na dane samochodu to maksymalny moment obrotowy uzyskujemy przy 2000obr/min. Uważam, że podczas dłuższego rozpędzania auto spali więcej niż wyższego chwilowego spalania przez krótszą chwile, a w tym wszystkim pomaga nam turbina. Spalanie: na trasie odcinek 35 km i z powrotem po kilku godzinnym przestoju - 5,2L/100km w mieście wypada troszeczkę gorzej i to jest zależne od warunków czy zima i mrozy czy lato i upały rzecz jasna ;) Tak więc: zima: miasto krótkie odcinki gdzie silnik się prawie nie nagrzewa to wynosiło mnie 8L/100km, a zdarzyło się nawet 9L/100km. Warto zaznaczyć, że 3,5 km trasy i tak codziennie w te i zpowrotem. W trasie pali normalnie dalej te 5,2L/100km no do 5,5L/100km, ale zachowując prędkość na poziomie kreseczki 120km/h. Ogólnie rzecz ujmując diesel po odpaleniu na mrozach czyli w zimie zużywa dużo, dużo więcej ropy. Dopiero po kilku kilometrach spalanie spada i normuje się, akurat wtedy byłem na miejscu, a nawet nie - wybacz Roverku. Lato: miasto wypija mi na 100km tak 6-7L jeżeli mówimy tu tulko o samym mieście i nie pełnym nagrzaniu się silnika bo jak ciepły to nie weźmie więcej niż 6 literków czyli tyle, a nawet mniej co niektórzy łykają przez upalny weekend browarków ;) na trasie dalej zostajemy 120km/h (~2700obr/min) i 5,2L/100km. Osobiście uważam, że jakby jechać w okolicy 2200obr/min (nie wiem jaka prędkość wychodzi) to wtedy zmieściłby się w 5L. Ja to jeszcze sprawdzę i dam znać. Szukajcie po nicku za parę miesięcy bo ropa po brzegi w baku tak szybko się nie kończy jak LPG czy PB! Jeszcze jedna uwaga. Pamiętajcie, że nasze silniki diesla z turbosprężarkami nie lubią "pałowania" kiedy zimne. Przyjmuję też zasadę, że nie należy odpalać i jechać lecz chwilę zaczekać ~15-40s, aż olej się porozprowadza po silniku i TURBINIE. Kiedy już wskazówka temperatury prawie poziomo i jest rozgrzany to można przyciskać mocniej w mieście i na trasie, a także spod świateł, pamiętając o tym, że zawsze rozsądnie. Nikt poza nami nie zna tak dobrze (pod wieloma względami) naszej wspaniałej maszyny! Po gorącej trasie nawet takiej spokojnej jak moja 120km/h po zatrzymaniu NIE GAŚCIE silnika odrazu, lecz zaczekajcie te ~50-80s, aż olej ostudzi i dosmaruje używaną zapewne przez dłuższy czas i na wyższych obrotach turbinę, która jest nam cenna i daje przewagę!
Dodane 9 lat temu
5,9
Rover 45
Sedan 2.0 TD 101KM 74kW
AUTKO ANGLIK ,posiadam od 2 lat ,na początku miałem masę wydatków bo jak to w Anglii nikt o starsze auta nie dba ,rozrząd (rolki+paski włącznie z paskiem pompy paliwa 490 fontów,pompa wspomagania 240 przepływomierz powietrza 60 no i na dodatek skorodowana rura cieczy chłodzącej połączona z rurkami paliwowymi 160, czy było warto? Warto bo autko jest rewelacyjne,Mała masa własna 1220 kilo 101 koni rozpędza rewelacyjnie, muszę przyznać ze nogę mam bardzo ciężką , średnie spalanie zawsze na poziomie 6.2 6.4 przy prędkościach 120-150, do pracy mam 40 kilosów krętymi drogami ,nie jestem zwolennikiem pieszczenia się z pedałem gazu i obserwowania wskaźnika paliwa, wiec wynik jaki to auto daje to porostu cud :) zawieszenie dostatecznie sztywne, od 2000 roku kiedy za drobne poprawki wzięło się bmw ,auto przestało się bujać jak stara huśtawka (przykład rover 400),100% godne polecenia :)
Dodane 14 lat temu
6,4
Rover 45
Sedan 2.0 TD 101KM 74kW
Spalanie ok, autko generalnie jest w porząku. Model 2005 po lifcie. Jeździ się na prawdę super. Mam od 3 lat, nic nie trzeba robić (poza normalnymi rzeczami jak olej, hamulce itp). Nic się nie psuje ;)
Dodane 8 lat temu

Usterki Rover 45

Liczba wpisów: 7
Rover 45 Sedan

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów