Nasza strona www używa technologii wykrywającej konfigurację przeglądarki użytkownika oraz Ciasteczek (Cookie). Korzystanie z serwisu oznacza, że akceptujesz politykę prywatności i wyrażasz zgodę na używanie Cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.
Sprawdź politykę prywatności.

Informacje o Saab 900 II Coupe 2.5 -24 V6 170KM 125kW 1993-1998

Saab 900 II Coupe 2.5 -24 V6 170KM 125kW 1993-1998
Lata produkcji: 1993 - 1998
Segment: Klasa średnia

Dane techniczne Saab 900 II Coupe 2.5 -24 V6 170KM 125kW 1993-1998

Podstawowe parametry Saab 900 II Coupe 2.5 -24 V6 170KM 125kW
Produkowany od 1993 do 1998 roku
Pojemność skokowa 2498 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 170 KM (125 kW) przy 5900 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 227 Nm przy 4200 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Przeniesienie napędu Saab 900 II Coupe 2.5 -24 V6 170KM 125kW
Manualna skrzynia biegów
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5

Autorentgen Saab 900 II

Liczba wpisów: 4

Układ wybieraka skrzyni biegów.

dodał: ~m4, 8 lat temu
W autach o większym przebiegu, ok. 200 tys. km, czasami później, ujawnia się zużycie mechanizmu wybieraka skrzyni biegów, co przejawia się zacinaniem lewarka przy próbie wrzucenia biegu (najczęściej wsteczny, 5, 1 i 2). Często doraźnie pomaga wrzucenie najpierw innego biegu, np. jak nie wchodzi piątka, należy najpierw lewarek przestawić na trójkę, a potem spróbować ponownie włączyć piątkę. Powodem usterki jest zużycie plastikowych tulejek - koszt naprawy powinien wynosić ok. 150 zł. Uwaga! Niektóre warsztaty próbują naciągnąć klienta na wymianę skrzyni biegów - warto wtedy zasięgnąć opinii...

Wsteczny bieg.

dodał: ~12ab, 8 lat temu
Problem z wrzuceniem wstecznego biegu. Wyrabia się synchronizator wstecznego biegu. Można z tym jeździć, aż do momentu kiedy wstecznego w ogóle nie da się wrzucić. Jest sposób na wrzucanie wstecznego jak już nie wchodzi: nacisnąć hamulec (chodzi o to aby auto stało), wcisnąć pedał sprzęgła, wrzucić pierwszy bieg (nie puszczając sprzęgła i hamulca), wrzucić piąty bieg, i teraz w 99% wsteczny wejdzie bez problemu. Możliwości naprawy: można szukać używanej skrzyni i zamienić skrzynie, można oddać skrzynie do naprawy - druga opcja jest o tyle lepsza, że to jest "nasza" skrzynia i mamy...

Dość szybko postępująca korozja elementów nadwozia.

dodał: Tabur, 6 lat temu
Mam swojego już ponad 6 lat (rocznik 1996) i nie robiłem nigdy konserwacji. Zero rdzy, nie liczę tego, że na sprężynach zawieszenia czy wahaczach jest rdza, bo to nie ma żadnego znaczenia. W żadnym miejscu karoserii nie ma nawet najmniejszego ogniska rdzy.

Publikacje o Saab 900