Szukaj

Informacje o Saab

Szwedzkie przedsiębiorstwo motoryzacyjne, wywodzące się ze spółki lotniczej, założone w 1945 roku. Pierwszy samochód marki, Saab 92, pojawił się na rynku cztery lata później. Od 1989 roku firma należała do General Motors, które następnie sprzedało koncern duńskiemu Spyker Cars. W 2011 roku producent ogłosił upadłość. Dwa lata później wznowiono sprzedaż modelu 9-3, ale bez większych sukcesów. Obecnie właścicielem Saaba jest chiński NEVS.

czytaj więcej

Saab – wybierz model

Pokaż modele z silnikiem:

Opinie Kierowców o Saab

Sprawdź co kierowcy
myślą o Saab

Oceny Aut 904 oceny

4,1
~Tomi
Hatchback 2.0 154KM 113kW
Saab 9-3 I
Oceniam saaba 2.0t B205E 150KM stage 1 (200 KM) a nie starszego B204E, niestety lista silników do wyboru jest niepełna. Zawsze chciałem mieć saaba, kusił krokodyl, ale rozsądek skłonił mnie do kupna 9-3 OG i nie żałowałem decyzji nawet przez sekundę. Dużo zależy od tego, w jakim stanie auto do nas trafi, bo zaniedbane egzemplarze potrafią wyczyścić portfel. Auto daje ogromną frajdę z jazdy, ma wg mnie ma świetny, ponadczasowy wygląd (mam wersję 3d), dodatkowym atutem jest bardzo zgrana ekipa saabomaniaków, którzy służą pomocą w każdej sprawie. Pozdrawiam SKP i Luźne na FB :)
4,3
~Cyberchild
SUV 5.3 300KM 221kW
Saab 9-7X
Przed zakupem przeczytałem dużo o tym aucie, obejrzałem dwa na żywo, trzeciego kupiłem. To jest prosty - a czasem prostacki - amerykański SUV, oparty na ramie, w którym próżno szukać wyrafinowanych rozwiązań znanych z konkurencyjnych VW, Porsche, Volvo etc. Mi się to podoba i traktuję to jako szansę na wysoką trwałość przy niewysokich kosztach użytkowania. Auto jest relatywnie krótkie (niecałe 5m) i lekkie (2150 kg netto), co przy 310 km mocy daje dobre osiągi, choć mało sportowe. Na prostej jest w stanie błyskawicznie się rozpędzić, czego nie spodziewają się inni użytkownicy, z kolei na zakrętach należy mocno zwolnić, aby nie wypaść z ogromnych foteli. Co ten wyrób GM ma wspólnego z Saabem? Stacyjkę w konsoli środkowej, przedni znaczek pasuje z 9-3 SS, a cupholder jest prawie identyczny jak w 9-5.
4,6
~jezatko
Kombi 2.3 T 250KM 184kW
Saab 9-5 I
To mój trzeci SAAB (poprzednie: 9-3 OG 2.2TiD 115KM MY'00 i 9-3 OG 2.2TiD 125KM MY'02) i na pewno nie ostatni. Moje wrażenia i oceny cząstkowe z pewnością są bardzo subiektywne, ponieważ jestem raczej pasjonatem tej Marki. Auto, w którym nie ma się czego wstydzić. Można kierowcę nie jednego samochodu ( z tych tzw. lepszych) zawstydzić na światłach po prostu ruszając:P Nie wygląda, a jest. Jazda tym autem to dla mnie wielka przyjemność. Mega wygodne skórzane fotele, bardzo dużo miejsca na nogi zarówno z przodu jak i z tyłu nawet dla wyższych Osób. Jak przystało na kombi jest duży bagażnik. do tego z płaską podłogą, co ułatwia pakowanie i rozpakowywanie. Potężny jak na masę auta silnik potrafi szybko "oderwać" tę dziewięćpiątkę z miejsca nawet przy komplecie pasażerów i pełnym bagażniku. Silnik pracuje równo zarówno na benzynie jak i na lpg Sumarycznie średnie spalanie po przejechaniu 29800 km to 11,15 l/100km lpg i 0,52 l/100km PB98 (dotąd nie wiem jakie byłoby spalanie przy jeździe na samej benzynie). Myślę, ze przy tej masie auta to całkiem dobry wynik. Zaznaczę tylko, że jeżdzę przepisowo i nie mam ciągot do "wyścigów" na drodze.