Szukaj

Informacje o Saab

Szwedzkie przedsiębiorstwo motoryzacyjne, wywodzące się ze spółki lotniczej, założone w 1945 roku. Pierwszy samochód marki, Saab 92, pojawił się na rynku cztery lata później. Od 1989 roku firma należała do General Motors, które następnie sprzedało koncern duńskiemu Spyker Cars. W 2011 roku producent ogłosił upadłość. Dwa lata później wznowiono sprzedaż modelu 9-3, ale bez większych sukcesów. Obecnie właścicielem Saaba jest chiński NEVS.

czytaj więcej

Saab – wybierz model

Pokaż modele z silnikiem:

Opinie Kierowców o Saab

Sprawdź co kierowcy
myślą o Saab

Oceny Aut 912 ocen

4,4
~noniemozliwe
Sedan 2.3 T 16V Aero 250KM 184kW
Saab 9-5 I
Wygodny, szybki sedan z umiarkowanym apetytem na paliwo, pretendującym do segmentu premium. Z zewnątrz wydaje się spory, ale przestrzeń w środku ustępuje np. Octavii mk3/mk4. Można go dostać z bogatym wyposażeniem za psie pieniądze(najczęściej szrota, z silnikiem do remontu i osprzętem do wymiany), ale jak się go zrobi to potrafi się odwdzięczyć, bo jeździ się nim przyjemnie i naprawdę komfortowo(siedzenia to poezja). Do premium brakuje mu odpowiedniego wykończenia - sporo twardych(ale dobrze spasowanych) plastików, które mają tendencję do wydawania odgłosów oraz głośne zawieszenie, to główne bolączki wykluczające go z grona potencjalnej premium-konkurencji.
4,1
~Tomi
Hatchback 2.0 154KM 113kW
Saab 9-3 I
Oceniam saaba 2.0t B205E 150KM stage 1 (200 KM) a nie starszego B204E, niestety lista silników do wyboru jest niepełna. Zawsze chciałem mieć saaba, kusił krokodyl, ale rozsądek skłonił mnie do kupna 9-3 OG i nie żałowałem decyzji nawet przez sekundę. Dużo zależy od tego, w jakim stanie auto do nas trafi, bo zaniedbane egzemplarze potrafią wyczyścić portfel. Auto daje ogromną frajdę z jazdy, ma wg mnie ma świetny, ponadczasowy wygląd (mam wersję 3d), dodatkowym atutem jest bardzo zgrana ekipa saabomaniaków, którzy służą pomocą w każdej sprawie. Pozdrawiam SKP i Luźne na FB :)
4,3
~Cyberchild
SUV 5.3 300KM 221kW
Saab 9-7X
Przed zakupem przeczytałem dużo o tym aucie, obejrzałem dwa na żywo, trzeciego kupiłem. To jest prosty - a czasem prostacki - amerykański SUV, oparty na ramie, w którym próżno szukać wyrafinowanych rozwiązań znanych z konkurencyjnych VW, Porsche, Volvo etc. Mi się to podoba i traktuję to jako szansę na wysoką trwałość przy niewysokich kosztach użytkowania. Auto jest relatywnie krótkie (niecałe 5m) i lekkie (2150 kg netto), co przy 310 km mocy daje dobre osiągi, choć mało sportowe. Na prostej jest w stanie błyskawicznie się rozpędzić, czego nie spodziewają się inni użytkownicy, z kolei na zakrętach należy mocno zwolnić, aby nie wypaść z ogromnych foteli. Co ten wyrób GM ma wspólnego z Saabem? Stacyjkę w konsoli środkowej, przedni znaczek pasuje z 9-3 SS, a cupholder jest prawie identyczny jak w 9-5.