Szukaj

Informacje o Saab

Szwedzkie przedsiębiorstwo motoryzacyjne, wywodzące się ze spółki lotniczej, założone w 1945 roku. Pierwszy samochód marki, Saab 92, pojawił się na rynku cztery lata później. Od 1989 roku firma należała do General Motors, które następnie sprzedało koncern duńskiemu Spyker Cars. W 2011 roku producent ogłosił upadłość. Dwa lata później wznowiono sprzedaż modelu 9-3, ale bez większych sukcesów. Obecnie właścicielem Saaba jest chiński NEVS.

czytaj więcej

Saab – wybierz model

Pokaż modele z silnikiem:

Opinie Kierowców o Saab

Sprawdź co kierowcy
myślą o Saab

Oceny Aut 897 ocen

4,6
~jezatko
Kombi 2.3 T 250KM 184kW
Saab 9-5 I
To mój trzeci SAAB (poprzednie: 9-3 OG 2.2TiD 115KM MY'00 i 9-3 OG 2.2TiD 125KM MY'02) i na pewno nie ostatni. Moje wrażenia i oceny cząstkowe z pewnością są bardzo subiektywne, ponieważ jestem raczej pasjonatem tej Marki. Auto, w którym nie ma się czego wstydzić. Można kierowcę nie jednego samochodu ( z tych tzw. lepszych) zawstydzić na światłach po prostu ruszając:P Nie wygląda, a jest. Jazda tym autem to dla mnie wielka przyjemność. Mega wygodne skórzane fotele, bardzo dużo miejsca na nogi zarówno z przodu jak i z tyłu nawet dla wyższych Osób. Jak przystało na kombi jest duży bagażnik. do tego z płaską podłogą, co ułatwia pakowanie i rozpakowywanie. Potężny jak na masę auta silnik potrafi szybko "oderwać" tę dziewięćpiątkę z miejsca nawet przy komplecie pasażerów i pełnym bagażniku. Silnik pracuje równo zarówno na benzynie jak i na lpg Sumarycznie średnie spalanie po przejechaniu 29800 km to 11,15 l/100km lpg i 0,52 l/100km PB98 (dotąd nie wiem jakie byłoby spalanie przy jeździe na samej benzynie). Myślę, ze przy tej masie auta to całkiem dobry wynik. Zaznaczę tylko, że jeżdzę przepisowo i nie mam ciągot do "wyścigów" na drodze.
4,4
~wilchoor
Sedan 2.0 TiD 160KM 118kW
Saab 9-5 III
Nie jestem w pełni obiektywny, bo ten samochód to spełnienie moich marzeń. Wcześniej jeździłem 8 lat Saabem 9-3 TiD 2005 i z natury nie spoglądam na inne auta (a już na pewno inne niż szwedzkie). Jeśli ktoś uznał, że osiągnął swój motoryzacyjny sufit to oceniając auto obiektywny NIE BĘDZIE! Indywidualistą można zostać malując beemkę na różowo, tylko po co, skoro można kupić Sabinę NG i wyróżniać się jeszcze bardziej. Dopiero raz spotkałem na drodze innego Saaba z tej generacji. Powtarzam raz na 9 miesięcy! Ale nie o to w tym przecież chodzi. Ten samochód kocha się nie za to, że jest ich mało, ale za to jaki jest piekny dla zadeklarowanego saabiarza. To jak facet zakochany w swojej dziewczynie. Inne mają więcej tego, mniej tamtego, ale ta jest moja! Jeśli kupiłeś Saaba bo nie stać Cię na Lambo, to nie zrozumiesz.
4,1
~Szymon
Hatchback 2.3 150KM 110kW
Saab 900 II
Uwielbiam mojego Saaba. Auto przede wszystkim włącza nas do niesamowitej społeczności miłośników tej marki, którzy są w stanie pomóc w każdej sytuacji i zawsze doradzić. 900ng ma jeszcze trochę ze starego krokodyla, dlatego też wyróżnia się z tłumów. Zawieszenie bardzo wygodne, ale dające dobre poczucie drogi. Układ kierowniczy tez całkiem niezły jak na te lata. Pięciostopniowa skrzynia manualna, to chyba największa wada. Nie jest ona tragiczna, strasznie nie wadzi, ale mogłaby być lepsza. Brakuje trochę, zwłaszcza w trasie, 6 biegu. Typowe bolączki to korozja tylnych błotników i dołów drzwi. Jak się szybko zareaguje i to naprawi, to będzie spokój na kolejne 20 lat.