Nasza strona www używa technologii wykrywającej konfigurację przeglądarki użytkownika oraz Ciasteczek (Cookie). Korzystanie z serwisu oznacza, że akceptujesz politykę prywatności i wyrażasz zgodę na używanie Cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.
Sprawdź politykę prywatności.
Szukaj

Informacje o Saab 900

Lata produkcji: 1978 - 1998
Segment: Klasa średnia

Saab 900 – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Oceny Saab 900

Ogólna ocena
4,32
Średnia dla segmentu 4,19
Czy kupiłbyś ponownie to auto?
TAK(99%) NIE(1%)
ZALETY + Całokształt + Ergonomia + Stosunek jakość/cena
WADY - Skrzynia biegów - Koszty utrzymania - Karoseria

Wybrane oceny

rafal.dziegielewski@prometeusz.gda.pl
Saab 900 I Hatchback
2.0 Turbo 150KM 110kW (1986-1988) 4,38
Fantastyczny samochód rodzinny (chociaż wolę wersję 3-drzwiowe - rasowiej wyglądają) o wysokim komforcie jazdy i bogatym wyposażeniu (mój nie ma tylko klimatyzacji i skóry). Nietuzinkowa sylwetka (nie zgubisz Go na parkingu) i narowista bestia (tym samochodem (wersja Turbo) nie trzeba nikomu nic udowadniać - jak cię ktoś denerwuje pokazujesz mu ogon) wymaga od kierowcy pokory bo z tego co słyszałem średnia wieku kierowców, którzy go lekcewarzą...
dodano 16 lat temu przez [email protected]
jedrek@saabklub.pl
Saab 900 I Hatchback
2.0 Turbo 140KM 103kW (1986-1991) 4,08
Bardzo wygodne (i ta ogromna przestrzen bagazowa) i niezawodne auto, troche sie psuje, ale ma juz swoje lata, karoseria prawie nie rdzewieje, jest bardzo dynamiczny, lepszy moze na trase niz do miasta. mam go juz 5 lat i nigdy mnie nie zawiodl. do tego charakterystyczny, niepowtarzalny wyglad, mozna sie do niego przywiazac (ja sie przywiazalem)
dodano 13 lat temu przez [email protected]
FLANKER
Saab 900 I Hatchback
2.0 i 16V 128KM 94kW (1989-1993) 4,31
Jest to jeżdżący samolot i zawsze wprowadza w dobry humor. Fakt ze ciężko o części, ale tak niska awaryjność likwiduje ten problem. Jadąc czujesz sie niesamowicie bezpiecznie, solidne blachy, drzwi wzmocnione sztabami. Po śniegu idzie jak czołg. Jest bardzo długi - równy z volvo 850 kombi, ale za to rewelacyjnie zwrotny. No i te miny dresiarzy, gdy wyprzedza ich taki brzydal. .....co tu pisać, trzeba go kupić.
dodano 13 lat temu przez FLANKER

Autorentgen Saab 900

Liczba wpisów: 4

Rolki paska wieloklinowego.

dodał: ~gugu, 8 lat temu
GM odwaliło straszną fuszerkę jeśli chodzi o rolki, które potrafią padać praktycznie po przejechaniu 30 tyś kilometrów. Szczęście, że łatwo je wymienić. Poza tym autko cudownie jeździ. Posiadam je już 2 lata i jedyne co przy aucie było do robienia to w.w. rolki

Wsteczny bieg.

dodał: ~12ab, 8 lat temu
Problem z wrzuceniem wstecznego biegu. Wyrabia się synchronizator wstecznego biegu. Można z tym jeździć, aż do momentu kiedy wstecznego w ogóle nie da się wrzucić. Jest sposób na wrzucanie wstecznego jak już nie wchodzi: nacisnąć hamulec (chodzi o to aby auto stało), wcisnąć pedał sprzęgła, wrzucić pierwszy bieg (nie puszczając sprzęgła i hamulca), wrzucić piąty bieg, i teraz w 99% wsteczny wejdzie bez problemu. Możliwości naprawy: można szukać używanej skrzyni i zamienić skrzynie, można oddać skrzynie do naprawy - druga opcja jest o tyle lepsza, że to jest "nasza" skrzynia i mamy...

Układ wybieraka skrzyni biegów.

dodał: ~m4, 8 lat temu
W autach o większym przebiegu, ok. 200 tys. km, czasami później, ujawnia się zużycie mechanizmu wybieraka skrzyni biegów, co przejawia się zacinaniem lewarka przy próbie wrzucenia biegu (najczęściej wsteczny, 5, 1 i 2). Często doraźnie pomaga wrzucenie najpierw innego biegu, np. jak nie wchodzi piątka, należy najpierw lewarek przestawić na trójkę, a potem spróbować ponownie włączyć piątkę. Powodem usterki jest zużycie plastikowych tulejek - koszt naprawy powinien wynosić ok. 150 zł. Uwaga! Niektóre warsztaty próbują naciągnąć klienta na wymianę skrzyni biegów - warto wtedy zasięgnąć opinii...

Dane techniczne Saab 900

Moc silników 100–185 KM
Pojemność silników 2,0–2,5 l
Prędkość maksymalna 165–230 km/h
Przyspieszenie 0-100 8,5–14,0 s
Saab 900 Cabrio

Dziennik kosztów

Statystyki dzienników dla aut Saab 900
Średni koszt na 100 km Liczba wpisów: 684
Koszt ogólny 35,83 PLN
LPG35.48 PLN
Wydatki serwisowe 59,87 PLN Pozostałe wydatki 25,19 PLN

Publikacje o Saab 900

Saab 900