Szukaj

Seat Ateca – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Informacje o Seat Ateca

Lata produkcji: 2016 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Produkowany od roku 2016, kompaktowy crossover SUV (segment I) był pierwszym w tej klasie modelem w historii Seata – model Altea, którego Ateca zastąpił, był jeszcze rodzinnym MPV. Pierwowzorami koncepcyjnymi kompaktowego crossovera były prototypy z roku 2011 – IBX Concept, a potem z roku 2015 – 20V20 Concept oraz Leon Cross Sport. Seat Ateca powstał na platformie podłogowej Volkswagen Gropu MQB Platform, tak jak m.in. inne crossovery w grupie VW – Volkswaqen Tiguan, Audi Q3 czy Skoda Kodiaq. Tradycyjnie nazwa modelu wywodzi się od hiszpańskiego miasta – w tym przypadku miasta Ateca w Aragonii.
czytaj więcej
Powagosław

SUV jak z podręcznika Volkswagena. Są dobre proporcje, miły dla oka design z delikatnym sportowym zacięciem, sporo miejsca w środku… Zbierając to wszystko w jedno, Ateca nie mógł/nie mogła się nie udać.

 

~Powagosław
Luzacjusz

Od tego samochodu może zależeć przyszłość Seata, który ostatnie lata miał tak dobre, jak karp ma dobre święta. Życzę Seatowi dobrze, jak każdej marce. Nieistniejące mają znacznie mniejsze szanse na zrobienie dobrego samochodu niż te, które jakoś przetrwały.

~Luzacjusz

Nowy Seat Ateca

Cena od: 126 800 PLN

Oceny Seat Ateca

Liczba ocen: 72
Ogólna ocena
4,7 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(92%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,6
~Marcin
Seat Ateca
SUV Facelifting 1.5 EcoTSI 150KM 110kW
Jeżeli myślimy o samochodzie w sensie relacji ceny do jakości to moim zdaniem nie ma konkurencji w segmencie kompaktowych SUVów. Już tłumaczę :) Przed zakupem porównywałem z Tusconem, Sportage, Korando, Dusterem i Qashqiem (odrzuciłem chińczyki i modele dużo droższe). Sportage i Korando mi się podobały. Auto w wersji Style z pakietem Comfort+ kupiłem za 109 tys. zł. Każde z wcześniej wymienionych aut, z podobnym wyposażeniem, było droższe. Przewagą Ateci jest jakość prowadzenia i ilość miejsca w środku. Reszta to kwestia gustu i preferencji kierowcy.
Dodane 1 miesiąc temu
4,9
~Trelson
Seat Ateca
SUV Facelifting 1.0 EcoTSI 110KM 81kW
Seat Ateca w wersji Reference + nie jest to auto, które kupuje się emocjami, ale pragmatyzmem, dla osób lubiących klasyczne rozwiązania. Największe plusy: cena (ok 90.000 zł za nowe auto), 5 lat gwarancji, niskie spalanie (tryb mieszany okolice Krakowa ok 6,8 l/100km), wyższe zawieszanie, praktyczny rozmiar auta (nie za duże, nie za małe, dość szerokie), wystarczający bagażnik, zabezpieczenie antykorozyjne auta jest widoczne od spodu auta (w nowych autach często tego nie ma), wyposażenie (jest to co powinno), dobre wyciszenie oraz brak elektryfikacji napędu (nie jest to miękka hybryda). Chińska motoryzacja kusi, jednak łatwość w naprawie i dostępność części przy niskiej cenie zakupu przekonała mnie i wybrałem Seata Ateca. Dużo lepiej jeździło mi się Atecą na jeździe próbnej niż Dacią Duster 1.0 (która z wyglądu wygląda świetnie). Wersja Reference nie ma wiele opcji wyposażenia, ale to co jest potrzebne to jest: - duży ekran 8 cali (nie zasłaniający szyby) z dobrze działający android auto bezprzewodowo, - ekran zamiast tradycyjnego prędkościomierza, - pełne światła led (samopoziomujące) duży przeskok ze zwykłych halogenów, - alufelgi 16 cali, - automatyczna klimatyzacja, - tradycyjny tempomat, - czujnik deszczu i zmierzchu, - automatycznie ściemniające się lusterko wsteczne, - elektromechaniczny hamulec postojowy. Za mną na razie 15.000 km więc mało, ale wrażania jak na razie bardzo pozytywne. Asystenci kierowcy nie przeszkadzają, a front assist to fajna sprawa. Start stop można łatwo wyłączyć. Jedynie to czego mi brakuje to brak automatycznej skrzyni biegów DSG..
Dodane 2 miesiące temu
4,6
~adiskorpion735
Seat Ateca
SUV 2.0 TDI 150KM 110kW
Auto zakupione w czerwcu i silnikowo i ekologicznie było strasznie zniszczone, praktycznie go uratował przed poważnymi inwestycjami aby nie stało się skarbonką bez dna. Auto jest zwinne na mieście a jego wyposażenie ułatwia walkę w miejskiej dżungli. Promień skrętu bardzo dobry a jego długość nie jest przesadnie wielka. W środku zaskoczyła mnie duża ilość miejsca jak na auto o długości niecałych 4.5 metra, a w szczególności dla rosłych osób. Zawieszenie auta jest zestrojone bardziej na sztywno ale autem podróżuje się również komfortowo na małych nierównościach w skrócie jest niezły balans między komfortem a sztywnością - brawo seat. Silnik ma swój dźwięk ale nie jest głośny tak jak to było w innych markach, a skrzynia biegów ma krótki skok lewarka oraz pewne przełożenia - nie zdarzyło się mi wbić zamiast 3 biegu np. 5 bieg co w innych autach miało miejsce i to nie raz. Koszty eksploataci nie przerażają ponieważ to vag więc nie mamy tutaj z częściami za kilka tyś zł. tylko za w miare solidne pieniądze. Z poważniejszych usterek jakie miałem to tylko siłowniki klapy tył przestały mi działać (prawdopodobnie okablowanie), stało się to z dnia na dzień , ale mam patent jak to się demontuje i mątuje oraz naprawia. Ogólnie polecam takie auto osobom które mają wymagania co do całokształtu auta oraz chcą uciec od wydatków z marek premium ale nie mają pieniędzy na marki premium. Różnica między materiałami w audi czy VW a seacie jest naprawdę niewielka więc po co przepłacać.
Dodane 10 miesięcy temu

Raporty spalania Seat Ateca

Liczba raportów: 111
Średnie spalanie dla Seat Ateca
5,8 – 9,5
l/100 km
5,7 – 6,8
l/100 km
7,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,3
Seat Ateca
SUV Facelifting 1.5 EcoTSI 150KM 110kW
Ateca 1.5 tsi manuał grudzień 2020 po liftingu.Instalacja KME. Pierwszy test 44 l LPG i full benzyna.Lipcowy wyjazd wakacyjny z Podkarpacia okolice Leżajska do Darłowa trzyosobowa rodzina.Po 600 km tankowanie na Orlenie 43,6 l LPG i 6,3 l benzyny .Trasa eskami i autostradą do Bydgoszczy ,dalej krajówkami i wojewódzkimi na końcu lokalnymi.Za każdym razem tankowanie do full.Zużycie na podobnym poziomie.Wkonałem szybkie obliczenieSpalanie LPG na poziomie 7.3l/100 km i 1.1 l/ Pb 95 dotrysku/100 km.Po cenie zakupu wyszło mi 25,30 gr /100km.Byłem naprawdę bardzo pozytywnie zaskoczony.Instalacja KME pracuje doskonale,żadnych zmian odnośnie jady na Pb.
Dodane ponad rok temu
9,2
Seat Ateca
SUV Facelifting 1.5 EcoTSI 150KM 110kW
Samochód od nowości, wersja xperience po liftingu. Świetny do miasta, komfortowy, na trasie spisuje się również rewelacyjnie. Bogato wyposażony, a zarazem prosty w obsłudze. Jeździ się bardziej jak hatchbackiem niż jak typowym SUV-em (nie buja). Przejechałem 2 tys. km, głównie w mieście. Spalanie zależy od stylu jazdy. Przy dynamicznej jeździe po mieście potrafi śmiało spalić ponad 11L. Jeżdżąc delikatnie spalanie spada poniżej 8 L. Na trasie bardzo oszczędny, przy prędkości 130-140 km/h spala nieco ponad 7 L. Reasumując od nas samych zależy jakie zużycie paliwa będzie miała Ateca.
Dodane 4 lata temu
6,8
Seat Ateca
SUV 2.0 TDI 150KM 110kW
Rok użytkowania miną za mną i staram się doprowadzić auto do ładu i składu. Przy pewnych obrotach buczy jednak potem słychać szum wiatru (będziemy rozstrzygać z mechanikiem co to za buczenie). Na trasie jeżdżąc normalnie auto średnio mi spaliło 5.9 na dystansie 340km więc jak na tą bryłę uważam że jest nieźle, no i coś mam z wydechem więc granica 5.5 litra jest spokojnie do uzyskania, przy spokojnej jeździe pewnie się zakręcimy w okolicy 5 litrów a może nawet poniżej.
Dodane 5 miesięcy temu

Usterki Seat Ateca

Liczba wpisów: 11
pękające tylne lampy LED
  • Seat Ateca SUV 1.5 EcoTSI 150KM 110kW 2018-2020
  • nadwozie
  • 16 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 6
Auto 6-miesięczne z lipca 2020 roku. Po okresie wielkich mrozów w lutym 2021 na Podlasiu zauważyłem zbieranie się wody w jednej z tylnych lamp LED. ASO stwierdziło pęknięcie od wewnątrz wszystkich czterech lamp tylnych. Na dodatek w tych samych miejscach. Lampy z zewnątrz nie mają żadnych uszkodzeń, zarysowań czy też odbarwień. Uwaga - ASO zarzuca stosowanie agresywnych środków czyszczących i odmawia wymiany na gwarancji. Pomijam już absurdalną pierwszą odmowę stwierdzającą ruchomą część nakładki zderzaka, która uderzyła w lampy podczas najechania na nieokreśloną przeszkodę. Pod uzasadnienie załączają informację techniczną o produkcie dotyczącą stwierdzonych uszkodzeń innego pojazdu - dokument z 2019 roku i nie dotyczy oceny technicznej mojego pojazdu. Mój jest z 2020 roku. Ostrzegam nowych nabywców Seata Ateca - koszt wymiany lamp 6200 zł. Mycie albo w ASO albo zarzucą stosowanie agresywnych środków chemicznych.
Dodane 4 lata temu
Oszustwo z Navi System
  • Seat Ateca SUV 1.4 EcoTSI 150KM 110kW 2016-2018
  • inne
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 2
Aktualizacja Navi System, za którą klient płaci przy zakupie auta ryczałtowo, jest nic nie warta - nie kupujcie opcji aktualizacji map!!! Jak zaktualizujecie mapy do wersji 1115 przestanie was prowadzić do zapamiętanych celów, a SEAT nie wie, czy przy następnej aktualizacji to się nie powtórzy. Po drugie z Polski do np Holandii już nie pojedziecie, bowiem w żadnym zestawie map, na które podzielono pierwotną całą (poza Rosją i Turcją) Europę, oba te państwa nie występują równocześnie. Takich par jest więcej: z Polski nie pojedziecie do Hiszpanii, Danii, Anglii itd.
Dodane 6 lat temu
Trzecie światło stop
  • Seat Ateca SUV Facelifting
  • inne
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 1
Fabrycznie słaba i mizerna żeby nie powiedzieć licha uszczelka tylnego trzeciego światła stopu. Silniejsza myjka na myjni potrafi podwinąć i wyrwać uszczelkę. Koniec jest taki że woda się leje do tylnej klapy przy najmniejszym deszczu.
Dodane ponad rok temu
Seat Ateca

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów