Nasza strona www używa technologii wykrywającej konfigurację przeglądarki użytkownika oraz Ciasteczek (Cookie). Korzystanie z serwisu oznacza, że akceptujesz politykę prywatności i wyrażasz zgodę na używanie Cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.
Sprawdź politykę prywatności.

Informacje o Seat Cordoba I Kombi 1.7 SDI 60KM 44kW 1997-1999

Seat Cordoba I Kombi 1.7 SDI 60KM 44kW 1997-1999
Lata produkcji: 1997 - 1999
Segment: Auta małe

Model należący do segmentu B, będący wersją sedan Seata Ibizy, produkowany w latach 1993-2009. Cordoba trafiła na rynek jako następczyni modelu Malaga. Auto zaprojektował Giorgetto Giugiaro. Konstrukcyjnie było ono spokrewnione nie tylko z bliźniaczą Ibizą, ale też z VW Polo (wersja sedan, tzw. Polo Classic). W 1999 roku Seat zaprezentował model przejściowy po gruntownym faceliftingu, nazywany czasem Cordobą drugiej generacji. Stuprocentowo nowa ewolucja auta (projekt Waltera de„Silvy) debiutowała w 2002 roku. Po zakończeniu produkcji, Seat nie przedstawił następcy Cordoby.

Powagosław

To jeden z takich modeli, na które bezpowrotnie skończyły się pomysły. Powiedzmy, że Cordoba jako tako broniła się jakieś 15 lat temu. Ale jej ostatnia generacja to co najwyżej akt przeciętności daleki od hiszpańskiego temperamentu i hasła „Auto emotion”.

~Powagosław
Luzacjusz

Sedan segmentu B to wyrażenie bliskoznaczne do takich epitetów, jak brzydki, nieforemny, koślawy, niezgrabny i nieproporcjonalny. Do tego zbioru można dołożyć hasło „Cordoba”. Przykładowe zastosowanie? „Ta dziewczyna jest strasznie cordoba. Musi popracować nad sylwetką”.

~Luzacjusz

Dane techniczne Seat Cordoba I Kombi 1.7 SDI 60KM 44kW 1997-1999

Podstawowe parametry Seat Cordoba I Kombi 1.7 SDI 60KM 44kW
Produkowany od 1997 do 1999 roku
Typ silnika diesel
Moc silnika 60 KM (44 kW)
Stopień sprężania 0,0 : 1 : 1

Autorentgen Seat Cordoba I

Liczba wpisów: 46

Biały nalot na korku wlewu oleju (olej + woda), prowadząca do zamarznięcia odmy w minusowych temp.

dodał: ~piotrek, 6 lat temu
kiedy tylko spada temp na zewnątrz przy jeździe na krótkich odcinkach pod korkiem wlewu oleju zbiera się maź. niemożna dopuścić aby przy dużych minusach auto długo stało na mrozie. prowadzi to do zamarznięcia odmy i wywalenia oleju na zewnątrz poprzez bagnet. wina tego tkwi w zbyt szybkim nagrzewaniu się bloku silnika (zbyt duża dT)w konsekwencji rosa i woda w oleju. mechanicy często wmawiają że powód to uszczelka głowicy co jest nieprawda... ten typ tak ma.. raz na jakiś czas zaliczyć długą trasę i problem choć troszkę niwelujemy.

Zacierające się elementy tylnych hamulców, szczególnie linki hamulca ręcznego.

dodał: ACbot, 9 lat temu
Jest na to jedna rada: przy każdej wymianie klocków z przodu demontujemy także bębny z tyłu, czyścimy szystko, oliwimy (najlepiej miedzią w spray`u) i składamy z powrotem. Jak się skończą z tyłu okładziny to kupujemy cały zestaw ze sprężynkami i wszystkimi innymi pierdołami, tzw. kit. Jest on droższy w zakupie o jakieś 50 złotych ale się na dłuższą mete opłaca

Zamarzające zamki.

dodał: Cezkrak, 7 lat temu
Słuchajcie, jeśli ktoś ma z tym jeszcze problem to mam na to radę. Winna jest zapadka w mechanizmie zamka, która jak otwieramy drzwi to powinna sama odskoczyć pod wpływem delikatnej sprężynki. Niestety gdy kapka wody się dostanie i zamarznie to już nie odbija. W serwisach seata na gwarancji zmieniali tą sprężynkę. Ale żeby problem samemu rozwiązać niestety trzeba rozebrać drzwi i wyjąć cały mechanizm zamka. Wrzucamy go do benzyny a następnie przedmuchujemy sprężonym powietrzem. Na koniec Smarujemy smarem grafitowym. Pomoże na kilka lat. Jeśli ktoś chce to może kombinować ze sprężynką....

Publikacje o Seat Cordoba

Newsy o Seat Cordoba