Szukaj

Informacje o Seat Cordoba I Kombi 1.9 SDI 64KM 47kW 1996-1999

Lata produkcji: 1996 – 1999
Segment: Auta małe

Model należący do segmentu B, będący wersją sedan Seata Ibizy, produkowany w latach 1993-2009. Cordoba trafiła na rynek jako następczyni modelu Malaga. Auto zaprojektował Giorgetto Giugiaro. Konstrukcyjnie było ono spokrewnione nie tylko z bliźniaczą Ibizą, ale też z VW Polo (wersja sedan, tzw. Polo Classic). W 1999 roku Seat zaprezentował model przejściowy po gruntownym faceliftingu, nazywany czasem Cordobą drugiej generacji. Stuprocentowo nowa ewolucja auta (projekt Waltera de„Silvy) debiutowała w 2002 roku. Po zakończeniu produkcji, Seat nie przedstawił następcy Cordoby.

czytaj więcej
Powagosław

To jeden z takich modeli, na które bezpowrotnie skończyły się pomysły. Powiedzmy, że Cordoba jako tako broniła się jakieś 15 lat temu. Ale jej ostatnia generacja to co najwyżej akt przeciętności daleki od hiszpańskiego temperamentu i hasła „Auto emotion”.

~Powagosław
Luzacjusz

Sedan segmentu B to wyrażenie bliskoznaczne do takich epitetów, jak brzydki, nieforemny, koślawy, niezgrabny i nieproporcjonalny. Do tego zbioru można dołożyć hasło „Cordoba”. Przykładowe zastosowanie? „Ta dziewczyna jest strasznie cordoba. Musi popracować nad sylwetką”.

~Luzacjusz
Produkowany od 1996 do 1999 roku
Pojemność skokowa 1896 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 64 KM (47 kW) przy 4200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 125 Nm przy 2400 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 20,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79,5 x 95,5 mm
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Silnik + Skrzynia biegów

Wady

- Wyciszenie - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Karoseria

Usterki Seat Cordoba I

Liczba wpisów: 45
Biały nalot na korku wlewu oleju (olej + woda), prowadząca do zamarznięcia odmy w minusowych temp.
  • Seat Cordoba I Sedan 1.4 i 60KM 44kW 1994-1999
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 17
Nie 0
kiedy tylko spada temp na zewnątrz przy jeździe na krótkich odcinkach pod korkiem wlewu oleju zbiera się maź. niemożna dopuścić aby przy dużych minusach auto długo stało na mrozie. prowadzi to do zamarznięcia odmy i wywalenia oleju na zewnątrz poprzez bagnet. wina tego tkwi w zbyt szybkim nagrzewaniu się bloku silnika (zbyt duża dT)w konsekwencji rosa i woda w oleju. mechanicy często wmawiają że powód to uszczelka głowicy co jest nieprawda... ten typ tak ma.. raz na jakiś czas zaliczyć długą trasę i problem choć troszkę niwelujemy.
11 komentarzy
Głośne auto w środku.
  • Seat Cordoba I Kombi 1.4 i 60KM 44kW 1996-1999
  • inne
Nabyłem cordobę vario 1,4 99r zawieszenie ok, bez luzów drgań czy innych niepokojących odgłosów po otwarciu maski też ok, silniczek ładnie równo pracuje, ale auto dość głośne w środku w czasie jazdy bez względu na przełożenie. Jest to ogólny odbiór, nieukierunkowany ze strony układu jezdnego czy pracy silnika cichszy jest "na zewnątrz" niż wewnątrz. Czy to ma jakieś uzasadnienie? Auto z przebiegiem ok. 180 tys km nie mam porównania co do innych egzemplarzy, może tak po prostu ma być. Kiedyś jeździłem fiatem uno i nie był aż tak głośny.
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Migająca kontrolka oleju.
  • Seat Cordoba I Kombi 1.9 TDI 90KM 66kW 1996-1999
  • silnik
Gdy odpalam silnik kontrolka oleju miga dwa razy z czego pierwsze mignięcie jest dłuższe niż drugie oraz słychać stukanie później już cisza. W trasie nic się nie dzieje. Na postoju i zgaszeniu oraz ponownym odpaleniu w zależności jak długo stygł sytuacja się powtarza z tym wyjątkiem, że czasem mignie raz szybko i nie zawsze słychać stukanie. Olej mam 10W/40 shell helix, przed wymianą i po wymianie to samo się dzieje, oczywiście filtry wymienione. Raczej nie dotyczy sprawy gęstości oleju.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Seat Cordoba I Kombi