Nasza strona www używa technologii wykrywającej konfigurację przeglądarki użytkownika oraz Ciasteczek (Cookie). Korzystanie z serwisu oznacza, że akceptujesz politykę prywatności i wyrażasz zgodę na używanie Cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.
Sprawdź politykę prywatności.

Informacje o Seat Cordoba III Coupe 1.4 TDI 80KM 59kW 2003-2009

Seat Cordoba III Coupe 1.4 TDI 80KM 59kW 2003-2009
Lata produkcji: 2003 - 2009
Segment: Auta małe

Model należący do segmentu B, będący wersją sedan Seata Ibizy, produkowany w latach 1993-2009. Cordoba trafiła na rynek jako następczyni modelu Malaga. Auto zaprojektował Giorgetto Giugiaro. Konstrukcyjnie było ono spokrewnione nie tylko z bliźniaczą Ibizą, ale też z VW Polo (wersja sedan, tzw. Polo Classic). W 1999 roku Seat zaprezentował model przejściowy po gruntownym faceliftingu, nazywany czasem Cordobą drugiej generacji. Stuprocentowo nowa ewolucja auta (projekt Waltera de„Silvy) debiutowała w 2002 roku. Po zakończeniu produkcji, Seat nie przedstawił następcy Cordoby.

Powagosław

To jeden z takich modeli, na które bezpowrotnie skończyły się pomysły. Powiedzmy, że Cordoba jako tako broniła się jakieś 15 lat temu. Ale jej ostatnia generacja to co najwyżej akt przeciętności daleki od hiszpańskiego temperamentu i hasła „Auto emotion”.

~Powagosław
Luzacjusz

Sedan segmentu B to wyrażenie bliskoznaczne do takich epitetów, jak brzydki, nieforemny, koślawy, niezgrabny i nieproporcjonalny. Do tego zbioru można dołożyć hasło „Cordoba”. Przykładowe zastosowanie? „Ta dziewczyna jest strasznie cordoba. Musi popracować nad sylwetką”.

~Luzacjusz

Autodiagnoza Seat Cordoba III

Liczba wpisów: 41
Pisk w silniku - prawdopodobnie w aparacie zapłonowym
dodał: kazek54, 2 lata temu
Witam, wracałem do domu i pod koniec drogi (niecałe 5km) zaczęło coś piszczeć pod maską - metaliczny pisk, jakby się coś zacierało. Zdarzyło się to po raz pierwszy. Po powrocie do domu otworzyłem maskę i zacząłem nasłuchiwać, po czym stwierdziłem, że pisk jest większy, gdy są większe obroty - przy mniejszych obrotach jest on o wiele mniejszy. Podejrzewam, że winą jest aparat zapłonowy. Czy wie ktoś, jakie tam jest łożyskowanie?
Tylna wycieraczka.
dodał: jamjestadek, 4 lata temu
Witam! Od jakiegoś czasu nie działa mi tylnia wycieraczka, tylni spryskiwacz(jak włączam to slychać chodzący silniczek do nspryskiwaczy ale nie leci płyn), oraz światełko w bagażniku. Jaka może być przyczyna tej usterki? Pozdrawiam
gasnący silnik
dodał: ~rudi, 7 lat temu
Od tygodnia mam problem, silnik nagrzany w czasie jazdy gaśnie i odpala jak nigdy nic po 4godzinach wymieniłem już cały aparat zapłonowy na nowy cefkę kable po tej wymianie obroty mi falują tzn.10sekund chodzi supere późnie zaczyna się dusić przez 5 sekund by znowu wejść na obroty i tak w kółko,od czasu do czasu gaśnie, kręcenie aparatem zapłonowym nic nie daje, jak dam stary aparat to chodzi super jakieś pół godziny i gaśnie po zamianie aparatu odpali jadnak obroty falują. Pozdrawiam i proszę o pomoć(przepraszam za gafy)

Dane techniczne Seat Cordoba III Coupe 1.4 TDI 80KM 59kW 2003-2009

Podstawowe parametry Seat Cordoba III Coupe 1.4 TDI 80KM 59kW
Produkowany od 2003 do 2009 roku
Pojemność skokowa 1390 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 80 KM (59 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 195 Nm przy 2200 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 6
Stopień sprężania 20,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79,5 x 95,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Przeniesienie napędu Seat Cordoba III Coupe 1.4 TDI 80KM 59kW
Manualna skrzynia biegów
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5

Autorentgen Seat Cordoba III

Liczba wpisów: 46

przy skrecie w prawo auto mocno przechyla sie

dodał: ~fyh, 7 lat temu
Po pierwsze pomurzcie pisze się przez Ó i Ż. Po drugie należy dostosować prędkość do warunków. Po trzecie w Cordobie II jest archaiczne rozwiązanie w postaci belki skrętnej zamiast zawieszenia wielowahaczowego. Zaletą tego rozwiązania jest duża wytrzymałość zawieszenia na dziurawych drogach, wadą zaś gorsze właściwości trakcyjne.

Biały nalot na korku wlewu oleju (olej + woda), prowadząca do zamarznięcia odmy w minusowych temp.

dodał: ~piotrek, 6 lat temu
kiedy tylko spada temp na zewnątrz przy jeździe na krótkich odcinkach pod korkiem wlewu oleju zbiera się maź. niemożna dopuścić aby przy dużych minusach auto długo stało na mrozie. prowadzi to do zamarznięcia odmy i wywalenia oleju na zewnątrz poprzez bagnet. wina tego tkwi w zbyt szybkim nagrzewaniu się bloku silnika (zbyt duża dT)w konsekwencji rosa i woda w oleju. mechanicy często wmawiają że powód to uszczelka głowicy co jest nieprawda... ten typ tak ma.. raz na jakiś czas zaliczyć długą trasę i problem choć troszkę niwelujemy.

Zamarzające zamki.

dodał: Cezkrak, 7 lat temu
Słuchajcie, jeśli ktoś ma z tym jeszcze problem to mam na to radę. Winna jest zapadka w mechanizmie zamka, która jak otwieramy drzwi to powinna sama odskoczyć pod wpływem delikatnej sprężynki. Niestety gdy kapka wody się dostanie i zamarznie to już nie odbija. W serwisach seata na gwarancji zmieniali tą sprężynkę. Ale żeby problem samemu rozwiązać niestety trzeba rozebrać drzwi i wyjąć cały mechanizm zamka. Wrzucamy go do benzyny a następnie przedmuchujemy sprężonym powietrzem. Na koniec Smarujemy smarem grafitowym. Pomoże na kilka lat. Jeśli ktoś chce to może kombinować ze sprężynką....

Publikacje o Seat Cordoba

Newsy o Seat Cordoba