Szukaj

Informacje o Seat Ibiza IV Hatchback 5d 1.2 MPI 70KM 51kW od 2008

Lata produkcji: 2008 – 2012
Segment: Auta małe

Najmniejszy, benzynowy 1.2l 70KM jest dobry do miasta i męczący w trasie. Najbardziej uniwersalny będzie 1.4 85KM. „Setkę” osiąga w około 12 sekund, jest dość oszczędny, ale żeby wycisnąć z niego możliwości zapisane na papierze, to trzeba często zmieniać biegi i trzymać wysoki pułap na obrotomierzu. O dwie sekundy szybszy jest benzynowy 1.6l 105KM. Jeśli nie szkoda wam gotówki, to warto go kupić, bo zdecydowanie uprzyjemnia podróż. Na szczycie – doładowane 1.4l o mocy 150KM dla zwolenników łamania przepisów kodeksu drogowego. Najsłabszy diesel ma 70KM osiągnięte z 1.4l, czyli jest źródłem podobnych emocji, co w benzynowym 1.2l. Plus to oszczędność, a minus to fakt, że jest dość leniwy, ale za to świetnie sprawdzi się w mieście. Jest też wersja mocniejsza o 10KM, ale najlepszym wyborem będzie jednak 1.9TDI o mocy 105KM. W tym aucie taka moc wystarczy, a patrząc na historię tego motoru można się też spodziewać spokojnej eksploatacji. Do tego trzeba na niego poświęcić podobną kwotę do 1.6TDI - słabszego o ponad 10KM i wolniejszego. W końcu jest moc, którą opłaca się kupić, przynajmniej jak na diesla.

czytaj więcej
Powagosław

Ciągle najciekawszy model Seata. Jej projektant kreślił kiedyś sylwetki Lamborghini, a doświadczenie to przełożyło się na nienaganną stylistykę nowej Ibizy. Sylwetka auta nabrała nie tylko świeżości, ale też zwinności i zwiewności. A tył to naprawdę piękne dzieło.

~Powagosław
Luzacjusz

Ten wątek z Lamborghini jest równie absurdalny jak doszukiwanie się polskich korzeni u sław kultury, sportu czy nauki zagranicą. „Leo Messi miał w szkole kolegę, którego ciotki siostry brat miał kuzyna, którego zięć kolegował się z Polakiem w podstawówce” – wniosek Messi. I bez tego Lamborghini Ibiza dałaby radę.

~Luzacjusz
Produkowany od 2008 do 2012 roku
Pojemność skokowa 1198 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 70 KM (51 kW) przy 5400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 112 Nm przy 3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Karoseria + Układ jezdny + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (poważne usterki) - Silnik

Wybrane oceny

5,0
~Jurek
Seat Ibiza IV
Hatchback 5d 1.2 MPI 70KM 51kW
Bardzo jesteśmy zadowoleni z ibizy,jest sporo miejsca dla dwóch osób plus dużo bagażu po rozłożeniu tylnych siedzeń. Wersja z Austrii ze stałymi światłami dziennymi,brakuje czasem na trasie tempomatu. Po dwóch latach użytkowania i przebiegu 50tyś nie ma żadnych kłopotów czy wymian poza olejem i filtrami. Niestety samochodem dojeżdzam 6 km do pracy praktycznie na zimnym silniku i spalanie wychodzi 8.3 /100 km Znacząco spada jak jest dłuższa trasa. Skrzynia chodzi perfekcyjnie ,regulowana kierownica i fotel sprawia doskonałą pozycję kierowcy nawet na długie trasy.
4,6
~ab
Seat Ibiza IV
Hatchback 5d 1.2 MPI 70KM 51kW
Auto sprawuje się idealnie jako miejskie "jeździdełko" i z tym zamiarem było kupowane. Jednocześnie sporadyczne wypady w dłuższą trasę nie są męczące, samochód daje naprawdę sporą przyjemność z jazdy. Doskonały dla przeciętnego użytkownika, który ma przemieścić się z punktu A do punktu B, a przy okazji ceni sobie walory estetyczne i użytkowe pojazdu.
4,9
~artisten
Seat Ibiza IV
Hatchback 5d 1.2 MPI 70KM 51kW
Moim zdaniem dobry wybór dla zrównoważonego kierowcy. Atrakcyjny design i wysoka jakość wykonania, bezawaryjność sprawdzona w poprzednich modelach oraz bardzo bardzo ekonomiczna eksploatacja to niewątpliwe atuty tego samochodu. Uniwersalne nadwozie hatchback pozwala na przewiezienie wszystkiego co potrzebne, a wygląd cieszy oko.
Średnie spalanie dla Seat Ibiza IV Hatchback 5d 1.2 MPI 70KM 51kW od 2008
6,7
l/100 km
7,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,8
Seat Ibiza IV
Hatchback 5d 1.2 MPI 70KM 51kW
Jak na półroczny okres użytkowania jest bardzo dobrze. Poza kompleksowym serwisem po zakupie (wymiana filtrów, oleju, itp.) jedynym kosztem jest zakup paliwa i dwóch żarówek. Spalanie jest jak dla mnie na poziomie więcej niż zadowalającym - przy spokojnej i ekonomicznej jeździe auto odwdzięcza się niskim zużyciem benzyny. Jednakże jeśli ktoś ma sportowe zacięcie i lubi jako pierwszy ruszać spod świateł czy po prostu ostrzej niż przeciętnie prowadzić auto to informuję, że spalanie wzrasta drastycznie i powinien wybrać inną wersję silnikową!
9,1
Seat Ibiza IV
Hatchback 5d 1.2 MPI 70KM 51kW
Nie wiem ludzie skąd wy piszecie to spalanie w granicach 6 l. U siebie obliczyłem wg ilości przejechanych km z licznika dziennego do tego tankowanie do pełna tzn do pierwszego odbicia, no i spalanie wychodzi 9,14 l/100 km co prawda po mieście i krótkie odcinki ale to jakiś kosmos na silniczek 1,2 który ma 3 cylindry.
5,4
Seat Ibiza IV
Hatchback 5d 1.2 MPI 70KM 51kW
Spalanie w mieście 5-5,5l. Jeśli koniecznie musisz ruszać szybko z pod świateł i hamować przed światłami dopiero na ostatni moment to 6,5l. W cyklu mieszanym na dystansie Rybnik-Kłodzko 5l. W sierpniu jadę nad morze 700km to napiszę jak spalanie na długiej trasie powinno wyjść poniżej 5l, liczę na 4,5l. Pomiary robione na tankowaniu pod korek więc najbardziej wiarygodne.

Usterki Seat Ibiza IV

Liczba wpisów: 13
Zamek centralny -lewy tyl
  • Seat Ibiza IV
  • inne
  • 171 tys. km
Witam. Zakupiłam Seata 2008 rocznik, okazało się że nie działa zamek centralny w lewych tylnych drzwiach, nie zamykają sie. Nie miałam do czynienia z Seatem do tej pory więc próbuje się zorientować czy jest tam siłownik czy jest to jakoś inaczej rozwiązane? Jeśli jest to go nie słychać przy zamykaniu. Ewentualnie jeśli to elektryka czy napięcie powinno być tam cały czas czy tylko przy włączaniu centralnego zamka? Nie wiem czy wymieniać zamek czy szukać czegoś innego. Może ktoś miał podobny problem i się podzieli.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Awaria cewki jednego z wtrysków
  • Seat Ibiza IV SportTourer 1.6 TDI CR 105KM 77kW 2010-2012
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 9
Nie 0
Przy prędkości 148kmh na godzinę samochód stracił moc, pojawiła sie kontrolka świec żarowych. Po zatrzymaniu sie na poboczu samochód wpadł w wibracje wynikające z wahań obrotów. Można było dojechać do domu nie przekraczając 2000obr (ok 15km dystans). Po powrocie usterka przez chwile znikła lecz w drodze do mechanika na sprawdzenie wróciła. Samochód jest słaby i cieżko nim ruszyć. Rozwiazanie to wymiana wtrysku lub regeneracja go (wymiana cewki) - odpowiednio 800/300zl. Czytałem ze to wąsa fabryczna i winna jest izolacja cewki(zwarcie) we wtryskach Siemensa (pózniej robił je bosh i podobno to poprawili). Awaria zdarzyła sie przy przebiegu 146000km.
Świece zapłonowe.
  • Seat Ibiza IV
  • układ wtryskowy
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 2
Po niecałych 11 tys. padły (wg serwisu) wszystkie świece. Wymiana na koszt właściciela auta, gwarancja nie obejmuje świec mimo, że wymiana wg książki serwisowej powinna odbyć się po przejechaniu 60 tys. km. Czuję się zawiedziony, co gorsza dokupiłem rozszerzenie gwarancji do 5 lat. O dziwo Ibiza nie sugerowała żadnych problemów ze świecami, paliła na dotyk, żadnego szarpania, spadku mocy itp. Po prostu rano po nocy w ogrzewanym garażu nie odpaliła i została odesłana lawetą do serwisu, który zwalił winą na złą jakość paliwa (od wielu lat tankuję na tych samych stacjach PKN Orlen i nigdy nie miałem problemów ze świecami).
1 komentarz
Seat Ibiza IV Hatchback 5d