Szukaj

Informacje o Seat Ibiza IV SportCoupe 1.6 MPI 105KM 77kW od 2008

Lata produkcji: 2008 – 2012
Segment: Auta małe

Najmniejszy, benzynowy 1.2l 70KM jest dobry do miasta i męczący w trasie. Najbardziej uniwersalny będzie 1.4 85KM. „Setkę” osiąga w około 12 sekund, jest dość oszczędny, ale żeby wycisnąć z niego możliwości zapisane na papierze, to trzeba często zmieniać biegi i trzymać wysoki pułap na obrotomierzu. O dwie sekundy szybszy jest benzynowy 1.6l 105KM. Jeśli nie szkoda wam gotówki, to warto go kupić, bo zdecydowanie uprzyjemnia podróż. Na szczycie – doładowane 1.4l o mocy 150KM dla zwolenników łamania przepisów kodeksu drogowego. Najsłabszy diesel ma 70KM osiągnięte z 1.4l, czyli jest źródłem podobnych emocji, co w benzynowym 1.2l. Plus to oszczędność, a minus to fakt, że jest dość leniwy, ale za to świetnie sprawdzi się w mieście. Jest też wersja mocniejsza o 10KM, ale najlepszym wyborem będzie jednak 1.9TDI o mocy 105KM. W tym aucie taka moc wystarczy, a patrząc na historię tego motoru można się też spodziewać spokojnej eksploatacji. Do tego trzeba na niego poświęcić podobną kwotę do 1.6TDI - słabszego o ponad 10KM i wolniejszego. W końcu jest moc, którą opłaca się kupić, przynajmniej jak na diesla.

czytaj więcej
Powagosław

Ciągle najciekawszy model Seata. Jej projektant kreślił kiedyś sylwetki Lamborghini, a doświadczenie to przełożyło się na nienaganną stylistykę nowej Ibizy. Sylwetka auta nabrała nie tylko świeżości, ale też zwinności i zwiewności. A tył to naprawdę piękne dzieło.

~Powagosław
Luzacjusz

Ten wątek z Lamborghini jest równie absurdalny jak doszukiwanie się polskich korzeni u sław kultury, sportu czy nauki zagranicą. „Leo Messi miał w szkole kolegę, którego ciotki siostry brat miał kuzyna, którego zięć kolegował się z Polakiem w podstawówce” – wniosek Messi. I bez tego Lamborghini Ibiza dałaby radę.

~Luzacjusz
Produkowany od 2008 do 2012 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 105 KM (77 kW) przy 5600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 153 Nm przy 3800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 76,5 x 86,9 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie + Układ jezdny

Wady

- Widoczność - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,6
~Mateusz Szczecin
Seat Ibiza IV
SportCoupe 1.6 MPI 105KM 77kW
Auto zrywne, małe i w zależności od felg i opon trzyma się drogi. Na felgach 17 te auto po prostu jest przyklejone do jezdni gwałtowne hamowanie powoduje natychmiastowe zatrzymanie. Niestety auto ma jedną wielką gigantyczną wadę - wyciszenie wnętrza powyżej 100 km/h nie istnieje. Czujesz się trochę jakbyś siedział na motocyklu i słyszał pęd powietrza we włosach. Przy prędkości 140 km/h to już jest wycie słyszysz opony słyszysz silnik i pęd powietrza za to i jak narazie tylko za to duży bardzo duży minus.
4,4
~Piotr
Seat Ibiza IV
SportCoupe 1.6 MPI 105KM 77kW
Samochodzik dobry dla ludzi lubiących spokojna jazde, spalanie na poziomie 7l/100km, nie zależnie od stylu jazdy-miasto/trasa, prze eksploatacji w pełnym zakresie obrotów. Silnik średni, podobno bardzo wytrzymały, natomiast problemem jest pobór oleju w moim wypadku 200ml/1000km. Reduckcja tego sprowadza się do regeneracji silnika(pierścionki, uszczelniacze zaworowe). Swietnie się prowadzi, mały i dobrze wchodzi w zakrety-zadziwiajaco dobrze. Cena opon poraża.. Drobne usterki, typu pokrętło od składania lusterek, klamka od strony kierowcy itd.. ogólnie spoko, tylko mocy malo.. i trochę głośny przy ponad 120. Vmax około 190 ;)
4,3
~Kakakakaka
Seat Ibiza IV
SportCoupe 1.6 MPI 105KM 77kW
Auto byłoby idealne a wręcz perfekcyjne gdyby nie te straszne zawieszenie które jest uciążliwe na naszych polskich drogach. Silnik 1,6 MPI to swietna jednostka która dobrze sprawdza się również w trasie i daje przyjemność z jazdy bo przecież przyspieszeniem można porównać do 2 litrowego passata b6 który wazy 500kg wiecej. W trasie przy prędkości 120km/h-140km/h na włączonym tempomacie to naprawde komfort jazdy. Ale jazda po dziurach sprawia że chcesz to sprzedać i kupić francuza którego nigdy nie chciałeś.. Jeśli ktoś na dojazdy do pracy ma równą nawierzchnie to nie zastanawiać się tylko kupować bo to tanie, młode i bezawaryjne autko z dobrym nagłośnieniem fabrycznym.

Usterki Seat Ibiza IV

Liczba wpisów: 13
Zamek centralny -lewy tyl
  • Seat Ibiza IV
  • inne
  • 171 tys. km
Witam. Zakupiłam Seata 2008 rocznik, okazało się że nie działa zamek centralny w lewych tylnych drzwiach, nie zamykają sie. Nie miałam do czynienia z Seatem do tej pory więc próbuje się zorientować czy jest tam siłownik czy jest to jakoś inaczej rozwiązane? Jeśli jest to go nie słychać przy zamykaniu. Ewentualnie jeśli to elektryka czy napięcie powinno być tam cały czas czy tylko przy włączaniu centralnego zamka? Nie wiem czy wymieniać zamek czy szukać czegoś innego. Może ktoś miał podobny problem i się podzieli.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Awaria cewki jednego z wtrysków
  • Seat Ibiza IV SportTourer 1.6 TDI CR 105KM 77kW 2010-2012
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 9
Nie 0
Przy prędkości 148kmh na godzinę samochód stracił moc, pojawiła sie kontrolka świec żarowych. Po zatrzymaniu sie na poboczu samochód wpadł w wibracje wynikające z wahań obrotów. Można było dojechać do domu nie przekraczając 2000obr (ok 15km dystans). Po powrocie usterka przez chwile znikła lecz w drodze do mechanika na sprawdzenie wróciła. Samochód jest słaby i cieżko nim ruszyć. Rozwiazanie to wymiana wtrysku lub regeneracja go (wymiana cewki) - odpowiednio 800/300zl. Czytałem ze to wąsa fabryczna i winna jest izolacja cewki(zwarcie) we wtryskach Siemensa (pózniej robił je bosh i podobno to poprawili). Awaria zdarzyła sie przy przebiegu 146000km.
Świece zapłonowe.
  • Seat Ibiza IV
  • układ wtryskowy
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 2
Po niecałych 11 tys. padły (wg serwisu) wszystkie świece. Wymiana na koszt właściciela auta, gwarancja nie obejmuje świec mimo, że wymiana wg książki serwisowej powinna odbyć się po przejechaniu 60 tys. km. Czuję się zawiedziony, co gorsza dokupiłem rozszerzenie gwarancji do 5 lat. O dziwo Ibiza nie sugerowała żadnych problemów ze świecami, paliła na dotyk, żadnego szarpania, spadku mocy itp. Po prostu rano po nocy w ogrzewanym garażu nie odpaliła i została odesłana lawetą do serwisu, który zwalił winą na złą jakość paliwa (od wielu lat tankuję na tych samych stacjach PKN Orlen i nigdy nie miałem problemów ze świecami).
1 komentarz
Seat Ibiza IV SportCoupe