Nasza strona www używa technologii wykrywającej konfigurację przeglądarki użytkownika oraz Ciasteczek (Cookie). Korzystanie z serwisu oznacza, że akceptujesz politykę prywatności i wyrażasz zgodę na używanie Cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.
Sprawdź politykę prywatności.

Informacje o Seat Toledo I 1.8 i 88KM 65kW 1991-1996

Seat Toledo I 1.8 i 88KM 65kW 1991-1996
Lata produkcji: 1991 - 1996
Segment: Niższa klasa średnia
Pierwsza generacja modelu pojawiła się na rynku w roku 1991. Toledo I dostępny był wyłącznie w wersji liftback. Powstał niedługo po przejęciu Seata przez Volkswagena. Wiele podzespołów, w tym płytę podłogową i silniki odziedziczył po modelu Golf III. Krytykowany za dość toporną linię i kiepskie wykończenie wnętrza. Na licencji Toledo powstały trzy modele chińskiej marki Chery: Amulet, Cowin i Windcloud. W roku 1996 auto przeszło drobną modernizację, a trzy lata później zakończyła się jego produkcja.
Powagosław
Przyzwoity, stonowany, elegancki i całkiem praktyczny – Toledo wraca z dalekiej podróży. Od losów tego samochodu może zależeć byt całej hiszpańskiej marki, która w stajni VW przegapiła swoją szansę na zostanie tańszym konkurentem Alfy Romeo. Nomen omen, szkoda. ~Powagosław
Luzacjusz
Seat przestał się bawić z Toledo i zaczyna od początku, upiększając nieco Skodę Rapid. To na swój sposób świadectwo słabnącej pozycji Seata w ogóle. Dostając Skodę nie da się sprostać wyzwaniu zakreślonemu hasłem: „auto emocion”. To jest niestety deutsche keine emocion. ~Luzacjusz

Dziennik kosztów

Statystyki dzienników dla aut Seat Toledo I 1.8 i 88KM 65kW
Średni koszt na 100 km Liczba wpisów: 58
Koszt ogólny 72,01 PLN
LPG30 PLN
Wydatki serwisowe 438,13 PLN Pozostałe wydatki 38,97 PLN

Dane techniczne Seat Toledo I 1.8 i 88KM 65kW 1991-1996

Podstawowe parametry Seat Toledo I 1.8 i 88KM 65kW
Produkowany od 1991 do 1996 roku
Pojemność skokowa 1781 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 88 KM (65 kW) przy 5250 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 140 Nm przy 3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 86,4 mm
Typ wtrysku jednopunktowy (SPI, CPI)
Przeniesienie napędu Seat Toledo I 1.8 i 88KM 65kW
Manualna skrzynia biegów
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5

Publikacje o Seat Toledo

Newsy o Seat Toledo