Szukaj

Informacje o Seat Toledo II 1.8 20V 125KM 92kW 1999-2004

Lata produkcji: 1999 – 2004
Segment: Niższa klasa średnia
Zaprezentowana w roku 1999, druga generacja modelu w sposób znaczący odróżniała się od swego kanciastego poprzednika. Sylwetka Seata Toledo, zaprojektowanego przez Włocha Giorgetto Giugiaro, stała się dużo bardziej opływowa, a jego linia uległa wygładzeniu. Samochód powstał na płycie podłogowej VW Golfa czwartej generacji. Wariantem Seata Toledo II, usportowionym i o mniejszych gabarytach był model Leon, także przedstawiony w roku 1999. Produkcję modelu drugiej generacji zakończono w roku 2004.
czytaj więcej
Powagosław
Przyzwoity, stonowany, elegancki i całkiem praktyczny – Toledo wraca z dalekiej podróży. Od losów tego samochodu może zależeć byt całej hiszpańskiej marki, która w stajni VW przegapiła swoją szansę na zostanie tańszym konkurentem Alfy Romeo. Nomen omen, szkoda. ~Powagosław
Luzacjusz
Seat przestał się bawić z Toledo i zaczyna od początku, upiększając nieco Skodę Rapid. To na swój sposób świadectwo słabnącej pozycji Seata w ogóle. Dostając Skodę nie da się sprostać wyzwaniu zakreślonemu hasłem: „auto emocion”. To jest niestety deutsche keine emocion. ~Luzacjusz
Produkowany od 1999 do 2004 roku
Pojemność skokowa 1781 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 125 KM (92 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 170 Nm przy 4200 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 20
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 86,4 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(84%)

Zalety

+ Karoseria + Silnik + Układ jezdny

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Widoczność - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,2
~Paweł
Seat Toledo II
Sedan 1.8 20V 125KM 92kW
Auto godne polecenia. Silnik daje radę, wyprzedzanie w trasie nie stanowi problemu. Dość sztywne zawieszenie sprawia że dobrze się prowadzi. Spalanie w mieście może nie jest najmniejsze, ale na trasie jest znacznie lepiej. Wnętrze jest dobrze wykonane, nic nie skrzypi i wg mnie lepiej wygląda niż w innych autach tej klasy grupy VAG. Dla pasażerów z tyłu miejsca jest wystarczająco, chociaż 3 dorosłe os. mogą czuć się niekomfortowo. Podłokietnik na tylnej kanapie jak i z przodu(opcja) sprzyja podczas podróży. Usterki nie są zbyt uciążliwe i zbyt drogie. Odwieczny problem z przeciekaniem wody można bez problemu naprawić samemu. Dzięki ocynkowi problem rdzy został praktycznie wyeliminowany. Myślę, że sylwetka toledo II pomimo upływu lat nie straciła zbytnio na czasie. Kreślarze od Giugiaro dali radę;)
4,2
~Kaktuzz
Seat Toledo II
Sedan 1.8 20V 125KM 92kW
Ogólnie opinia jest jak d**a - każdy ma swoją, ja nie miałem najlepszego zdania o koncernie VW, zmieniło się to po zakupie Toledo. Samochód z ładną stylistyką nadwozia, dobrze się prowadzi, ciut za twardy ja na nasze drogi. Części tanie jak barszcz, bardzo dużo zamienników, ale ja szczerze wole wymienić na oryginał bo koszta nie są powalające. Denerwujące drobne usterki, które mają miejsce notorycznie, ale Seat zawsze dowiózł mnie do celu o własnych siłach i nie ważne czy to 10, 100 czy 1000 km. 125KM radzi sobie dobrze z gabarytami samochodu, nie trzeba się zastanawiać przy wyprzedzaniu, tylko redukcja i pedał w podłogę. Z tym silnikiem zabawa zaczyna się dopiero od 3k obrotów, poniżej odnoszę wrażenie jak by miał 90KM. Zadbany egzemplarz nie powinien Was rozczarować. Po pół roku użytkowania zrobił się nudny, więc to jeszcze nie jest ten samochód, w którym bym się "bezgranicznie zakochał". Ogólnie mocne 4!
4,0
~mario87
Seat Toledo II
Sedan 1.8 20V 125KM 92kW
Wybrałem Toledo ponieważ bardzo podoba mi się jego stylistyka, bazuje na Volkswagenie więc nie ma problemu z częściami czy awaryjnością. Oczywiście czasami jakiś drobiazg wyskoczy ale na auto zawsze można liczyć. Posiadam wersję Sport więc ma bardzo wygodne i dobrze wyprofilowane fotele szczególnie przydatne w ostrych zakrętach. auto trzyma się drogi jak przyklejone dzięki sztywnemu zawieszeniu i 16 calowych felgach. Niestety jazda po dziurawych ulicach Warszawy daje się odczuć w zawieszeniu. Samochód posiada klimatyzację manualną, ABS, kontrolę trakcji, 4 poduchy i elektryczne szyby z przodu. Tolek jest tylko kompaktem więc nie jest za duży w środku ale dla rodziny z małymi dziećmi jest w sam raz. Co do spalania jak ktoś to kiedyś powiedział - jak ma jeździć spalić musi - 8l PB i ok. 10l LPG Śmiało mogę polecić to auto:)
Średnie spalanie dla Seat Toledo II 1.8 20V 125KM 92kW 1999-2004
8,9
l/100 km
9,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,6
Seat Toledo II
Sedan 1.8 20V 125KM 92kW
Autko bardzo przyjemne. Z sekwencyjną instalacją gazową współpracowało bardzo dobrze. Nie czułem większego spadku mocy przy pracy silnika na gazie. Oczywiście warunkiem takiego stanu jest wg dbanie o odpowiednie podzespoły i dobra instalacja. Np. przy uszkodzonej sondzie lambda kultura pracy na gazie była mizerna. Generalnie gorąco polecam. Co do spalania to może być ono trochę zawyżone przy trasie bo nie zdarzyło mi się jechać w trasę np 300km w jedną stronę. Spalanie średnie z jazdy na obrzeżach Warszawy. Spalanie maksymalne z jazdy po Warszawie.
9,6
Seat Toledo II
Sedan 1.8 20V 125KM 92kW
spalanie trasa(do 120km 6.8L do 190km 7.5) miasto (zatłoczona warszawa do 14L godziny szczytu) godziny wieczorne po 20 max 8.5L jadąc do 3tys. obrotów, samochód z końca 1999 roku wymieniłem rozrząd wraz z pompą wody ok 800zł (wymiana u wujka w warsztacie więc za robotę tanio) świece 60zł NGK sprzęgło 486zł LUK plus wymiana poduszki pod amortyzatory przód 50zł plus wymiana:) czeka mnie jeszcze wymiana amorków i regeneracja belki. mankament to cieknące drzwi( a uszczelkę spod boczka to nigdzie nie można dostać:( ) spalanie jak na ten motor mogło by być mniejsze:) myśle nad gazem ale się zobaczy ogólnie kupił bym jeszcze raz lecz leona 1.8 T :D:) takie samo spalanie a osiągi :D:)
10,0
Seat Toledo II
Sedan 1.8 20V 125KM 92kW
W mieście przy w miarę płynnej jeździe praktycznie nie da się zejść poniżej 11.0~10,5l. W trasie przy 100 km/h można osiągnąć do 8l, przy 120 ok 10, ale od 140km/h rośnie diametralnie, nawet do 14 l/100km. Brak szóstego biegu jest wyraźnie odczuwalny.

Usterki Seat Toledo II

Liczba wpisów: 28
wilgotne dywaniki
  • Seat Toledo II 1.6 100KM 74kW 1999-2002
  • inne
na dywanikach pojawia się wilgoć a nawet woda po deszczu chociaż auto było zaparkowane . skąd ta woda? woda spływa po szybie w drzwiach a z niej kapie na metalowy panel , który u dołu jest wklęsły i na niego spływa woda a następnie na uszczelkę która nie jest już nowa i szczelna , więć woda wypływa na wewnętrzną stronę drzwi między tapicerką a blachą i dalej na próg zamiast do dołu drzwi gdzie są dziurki . ja uszczelniłem silikonem dolną część panela i teraz woda spływa na dół drzwi i w dziurki !
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
brak mocy
  • Seat Toledo II 1.8 20V 125KM 92kW 1999-2004
  • silnik
Po rozladowaniu akumulatora probowalem go odpalic na popych i tylko bardzo go szarpalo ale nie odpalil. Sprobowalem na kable i zapalil bez problemu lecz po calym tym zdarzeniu auto zaczelo przerywac na poczatku kazdego biegu a czasami i w trasie tak jakby nie dostawalo odpowiedniej dawki paliwa. Potrafi przerywac nawet w trasie. Auto odpala bez problemu , silnik pracuje rowno ale na biegach przerywa. Wymienilem pasek rozrzadu,pompe wodna,rolki, swiece,akumulator,olej,filtr oleju,powietrza,paliwa i dalej to samo. Prosze o pomoc
Problem rozwiązany
4 komentarze
Nie można odpalić
  • Seat Toledo II 1.8 20V 125KM 92kW 1999-2004
  • silnik
  • 268 tys. km
Witam Mam od dłuższego problem tak więc: Jest zimny odpali Pojeżdżę i go zgaszę zostawię na pare minut to później ciężko go odpalić jak w końcu odpali to wkręca się na obroty od 2.5 tys do 3 tys i tak do nawet minuty i nie mam pojęcia o co chodzi (świece są nowe ) Ma Gaz firmy Nevo, Jest tez problem z temperaturą od wody wskazuje normalnie 90 stopni ale później spada do 60 i za jakiś czas się podnosi i tak w kółko. Mam nadzieje ze ktoś wie z czym się je. Dzięki
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 10
4,5
Seat Toledo II
Sedan 1.8 20V 125KM 92kW
instalacja: AC STAG 300
przebieg: 70 tys. km
użytkowana przez: 80 tys. km
Instalację (pierwotnie wszystko PEGAZ) założyłem w 2005 roku i jakiś czas były problemy (szarpało, silnik gasł itd), wymieniono listwę 2 razy ale problem powracał, ustąpił dopiero jak zmienili listwę na STAGa (sterownik nadal PEGAZ), od tamtego czasu (2006) silnik śmiga, nie czuć różnicy w mocy między benzyna a gazem, serwisuję co 15 tys (tylko filtry i sprawdzenie...
5,0
Seat Toledo II
Sedan 1.8 20V 125KM 92kW
homologacja: EKO ALMA SP.J
instalacja: ESGI 2
przebieg: 70 tys. km
użytkowana przez: 30 tys. km
Witam' to już moja druga opinia o tym warsztacie ale użytkuję kolejne auto z założona instalacją gazową i cóż mogę stwierdzić? Tylko jeden obowiązkowy przegląd po 1000 km. i ani razu więcej się w tym warsztacie nie pojawiłem bo nie miałem potrzeby. Instalacja idealnie spełnia swoja rolę a nadmienię, że mam auto ze skrzynią biegów automatyczną i mogę po raz kolejny gorąco...
4,5
Seat Toledo II
Sedan 1.8 20V 125KM 92kW
instalacja: AC STAG 300
przebieg: 130 tys. km
użytkowana przez: 30 tys. km
Witam' to już moja druga opinia o tym warsztacie ale użytkuję kolejne auto z założona instalacją gazową i cóż moge stwierdzić? Tylko jeden obowiązkowy przegląd po 1000 km. i ani razu więcej się w tym warsztacie nie pojawiłem bo nie miałem potrzeby. Instalacja idealnie spełnia swoja rolę a nadmienię, że mam auto ze skrzynią biegów automatyczną i mogę poraz kolejny gorąco...
Seat Toledo II