Szukaj

Informacje o Skoda 105 II 1.0 105 S,L,LS 46KM 34kW 1983-1990

Lata produkcji: 1983 – 1990
Segment: Auta małe
Produkowany od 1983 do 1990 roku
Pojemność skokowa 1046 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 46 KM (34 kW) przy 4800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 74 Nm przy 3000 obr/min
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 68 x 72 mm
Typ wtrysku gaźnik
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Ogólna ocena
3,6 /5 Åšrednia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(60%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Widoczność + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Ergonomia - Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie
Åšrednie spalanie dla Skoda 105 II 1.0 105 S,L,LS 46KM 34kW 1983-1990
7,5
l/100 km
9,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,8
Skoda 105 II
Sedan 1.0 105 S,L,LS 46KM 34kW
nie oszukujmy się, stara konstrukcja to i żłopie sporo. Zwłaszcza, że aby to auto jakoś jeździło trzeba przycisnąć pedał gazu. Mieszaną trasę 60km robiłem za około 30zł przy cenie prawie 5.30zl za litr. przy tych cenach paliwa to jednak trochę dużo. Koszty spalania rekompensują jednak tanie części.
10,0
Skoda 105 II
Sedan 1.0 105 S,L,LS 46KM 34kW
Auto używałem zimą i dodając czas jaki skoda spędziła na ręcznym ssaniu by silnik dostał temperatury to spalanie było ogromne jak na litrowy silnik. Ale temu autku można wszysrko wybaczyć w końcu ma swoje lata ;) Wyniki jakie podałem nie są mierzone z co do mililitra ale wiem ile przejechałem po zalaniu skody.
6,3
Skoda 105 II
Sedan 1.0 105 S,L,LS 46KM 34kW
Spalanie na poziomie 126p/CNQ. Co do cen części... to mogą wpędzić w kompleksy posiadacza dowolnego auta. Kompletne sprzęgło, oryginał (Słowacja)- 120 złotych, klocki 18 złotych, pasek klinowy 11 złotych. UWAGA! To auto ma łańcuch rozrządu. Żadnych stresujących pasków!!!

Usterki Skoda 105 II

Liczba wpisów: 3
Jak pozbyć się wody z kabiny?
  • Skoda 105 II
Mam tu patent na basen w środku podczas deszczu. Zakładam oczywiście, że wszelkie metody uszczelniania silikonem i prostowania drzwi nie wystarczą. Zazwyczaj woda nie leci strumyczkiem na głowę (tego by brakowało) ale po prostu "pojawia" się na dole... w bocznej ściance progu od środka jest odpływ, ale nieco powyżej podłogi. Sprawa jest niesłychanie prosta! Należy zlokalizować miejsce którędy woda płynie po karoserii i doprowadzić ją do odpływu, oczywiście należy go udrożnić. Podczas postoju woda wpływa co prawda do środka, ale ogromna większość wypłynie na zewnątrz.
Problem rozwiÄ…zany
Jak naprawić nagrzewnicę i jej okolice?
  • Skoda 105 II
O skuteczności ogrzewania wnętrza komentarze sobie daruję :))) Pierwsze objawy wycieku płynu chłodzącego do środka to będzie uszczelka zaworu dopływu płynu do nagrzewnicy. Najpierw pojawią się krople na obudowie i ewentualny basenik na podłodze. Należy wymienić tą uszczelkę i przy okazji wykręcenia zaworu sprawdzić czy otwiera się i zamyka z oporem - jeśli chodzi luźno, a z zewnętrznej strony są kolorowe ślady, to też do kosza z nim. Jeśli ciężko to w porządku, może zostać. Jeśli już dojdzie do rozkręcania tego agregatu to polecam zmienić gumowe rurki dopływu i odpływu, oraz wstawić dobrej jakości metalowe opaski zaciskowe, bo fabryczne (przynajmniej u mnie) są marnej klasy. Zresztą przy demontażu i tak pewnie zostaną zdemolowane. Podczas robót konserwacyjnych nie zaszkodzi wyczyścić cięgna od wszystkich tych klapek zamykających tudzież otwierających nawiewy, i wywalić wszelkie syfy.
Problem rozwiÄ…zany
Jak zniwelować skutki lekkiego przodu?
  • Skoda 105 II
Krótko mówiąc: nie przejmować się i walić do bagażnika ile się da ciężkiego towaru. Jeżeli będzie potrzeba skorzystania z bagażnika, a podejrzewam że nieczęsto, to się badziewie wyjmie i proszę nie ględzić że to zbędny wysiłek [palacz] Albowiem bagażnik ten jest wybitnie nieustawny i większe torby i tak trzeba będzie upychać w środku pod nogami. Niestety. Ostatecznie zostaje bagażnik dachowy - 50 kg. Jak już ktoś się zdecyduje na to szaleństwo ;) naturalnie należy sprawdzić podłogę, ale z reguły nawet niewielka korozja nie dyskwalifikuje, jeśli się nie mylę to są tam wsporniki od zawieszenia a te niełatwo zagiąć. Wyłożyć bagażnik kilkoma warstwami materiału, i nie żadna wełna czy jedwab ;), a także ściany, żeby w razie jakichś ostrych skręcań czy hamowań nie było demolowania lakieru w bagażniku. Jeśli jeszcze to czytasz to chyba masz nie po kolei w głowie, ale zalecam płyty chodnikowe jako jednocześnie ciężkie i kompaktowe :))), można sprawnie ułożyć i jeszcze zostanie trochę miejsca na różne butelki, szmaty, i inne niezbędne rzeczy. Parę piwek też wejdzie. Zalety są tak oczywiste że nie każdy na to wpadnie ;) - aerodynamika korzysta bo przód nie jest wyżej niż tył - ciężki przód to znacznie lepsze skręcanie i mniejsza wrażliwość na boczny wiatr! Chyba nie muszę tłumaczyć jak ten szczegół jest ważny. - wygląd zyskuje chyba najwięcej, sylwetka robi się prawie sportowa :)) Większa masa, niestety, w słabszych silnikach może być odczuwalna, ale nie do tego stopnia żeby zrezygnować z zalet. Też nie należy przegiąć i zejść zderzakiem do asfaltu oczywiście.
Problem rozwiÄ…zany
Skoda 105 II