Szukaj

Zużycie paliwa Dacia Duster – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Najnowsze raporty Dacia Duster

8,8
SUV 1.0 TCe LPG 100KM 74kW
Dacia Duster II
Auto odebrane z salonu w październiku 2020. Początkowo spalanie na letnich oponach i spokojnej jeździe na dotarciu, wynosiło około 7,5l. Po zmianie na opony zimowe i aktywacji komputera pokładowego (pomiar LPG tylko z kilometrów przejechanych na LPG) spalanie wzrosło do 9l w cyklu mieszanym. Na trasie komputer pokazuje średnie spalanie 12l/100km przy prędkości 130km/h i wyżej. Myślę że troszkę przekłamuje, bo po przejechaniu większości zbiornika na trasie i tylko odrobinę w mieście, średnia z tankowania to 11,5l/100km. Przy ecodriving'u spalanie na zimówkach to 8l/100km, myślę że udało by się zejść niżej na letnich, ale przyjemności z jazdy mniej. Tryb ECO niewiele pomaga, lepiej samemu jeździć eco. Tutaj ciekawostka, benzyna przy zakupie zatankowana do pełna właśnie się skończyła.... nie wiem czy to efekt zimy, czy coś jest nie tak, bo opinie mówiły o tym że starcza na rok.
8,8
SUV 1.0 TCe LPG 100KM 74kW
Dacia Duster II
Auto odebrane z salonu w październiku 2020. Początkowo spalanie na letnich oponach i spokojnej jeździe na dotarciu, wynosiło około 7,5l. Po zmianie na opony zimowe i aktywacji komputera pokładowego (pomiar LPG tylko z kilometrów przejechanych na LPG) spalanie wzrosło do 9l w cyklu mieszanym. Na trasie komputer pokazuje średnie spalanie 12l/100km przy prędkości 130km/h i wyżej. Myślę że troszkę przekłamuje, bo po przejechaniu większości zbiornika na trasie i tylko odrobinę w mieście, średnia z tankowania to 11,5l/100km. Przy ecodriving'u spalanie na zimówkach to 8l/100km, myślę że udało by się zejść niżej na letnich, ale przyjemności z jazdy mniej. Tryb ECO niewiele pomaga, lepiej samemu jeździć eco. Tutaj ciekawostka, benzyna przy zakupie zatankowana do pełna właśnie się skończyła.... nie wiem czy to efekt zimy, czy coś jest nie tak, bo opinie mówiły o tym że starcza na rok.
8,8
SUV 1.0 TCe LPG 100KM 74kW
Dacia Duster II
Auto odebrane z salonu w październiku 2020. Początkowo spalanie na letnich oponach i spokojnej jeździe na dotarciu, wynosiło około 7,5l. Po zmianie na opony zimowe i aktywacji komputera pokładowego (pomiar LPG tylko z kilometrów przejechanych na LPG) spalanie wzrosło do 9l w cyklu mieszanym. Na trasie komputer pokazuje średnie spalanie 12l/100km przy prędkości 130km/h i wyżej. Myślę że troszkę przekłamuje, bo po przejechaniu większości zbiornika na trasie i tylko odrobinę w mieście, średnia z tankowania to 11,5l/100km. Przy ecodriving'u spalanie na zimówkach to 8l/100km, myślę że udało by się zejść niżej na letnich, ale przyjemności z jazdy mniej. Tryb ECO niewiele pomaga, lepiej samemu jeździć eco. Tutaj ciekawostka, benzyna przy zakupie zatankowana do pełna właśnie się skończyła.... nie wiem czy to efekt zimy, czy coś jest nie tak, bo opinie mówiły o tym że starcza na rok.
8,0
SUV 1.0 TCe LPG 100KM 74kW
Dacia Duster II
Samochód z 2020 roku odebrany z salonu w drugiej połowie września 2020. Silnik 1,0 z instalacją LPG. Do połowy stycznia 2021 przejechałem 15 tys. km. Do tego czasu zużyłem prawie 1200 litrów gazu. Daje to średnią 7,94 l/100 km. Nigdy nie używałem trybu ECO. Samochodem jeżdżę raczej nieco więcej na trasie niż w mieście. Gdy wsiadam do samochodu zawsze wyłączam automatyczne wyłącznie silnika, zatem na każdych światłach stoję z włączonym silnikiem. Również przy krótkich kilkuminutowych postojach nie gaszę silnika. Wynika z tego, że gdybym stosował metody oszczędzania, to spalanie było by wyraźnie niższe. Benzynę zatankowałem do pełna po wyjeździe z salonu. Do dnia dzisiejszego jest 3/4 zbiornika, więc wygląda na to, że zbiornik benzyny starczy na rok. Musze jednak dodać, że przy zamarzniętej szybie rano już wielokrotnie włączałem silnik az do jej odmrożenia nawiewem. W takich sytuacjach silnik pracował zawsze na benzynie.
8,7
SUV 1.3 TCe 150KM 110kW
Dacia Duster II
Szczerze mówiąc nie wiem, jak poprzednicy mają tak małe spalanie. Ja przy delikatnej jeździe po mieście nie schodzę poniżej 9 litrów.. W trasie na "wiejskich " drogach i prędkości 70 - 90 km ni zszedłem poniżej 7 litrów. Jest to więcej niż deklaruje producent, ale nie narzekam bo poprzednia Duster 1,6 16V paliła więcej o 2-3 litry a przyjemność z jazdy żadna. Teraz przynajmniej mogę czasem zawstydzić "zachodnie" marki i czują moje spaliny. Na mokrym (a zwłaszcza na śniegu) spod świateł - mało jakie auto ma szanse (tryb 4x4 robi swoje)... Może to spalanie to kwestia opon typu AT (gruby bieżnik). Tak czy inaczej na baku nie zrobiłem nigdy więcej niż 500 km...
8,1
SUV 1.0 TCe LPG 100KM 74kW
Dacia Duster II
Witam - jazda +10/15 na zabudowanym +20 poza zabudowanym spalanie LPG oscyluje ok 8L LPG / benzyny ok 6L. Silnik fajnie się kręci powyżej 3.5 tys. obrotów ( chyba zmienne fazy rozrządu ) do ok 5.5 tys. przyjemnie ciągnie. Polecam przekonać się osobiście co potrafi 1.0 TCe LPG a nie sugerować się opiniami innych. Oczywiście wymiana oleju co 10-15 tys. nie jak oczekuje serwis co 30 unikanie niskich obrotów ( wskazań komputera ). Jak pozbędziesz się zasłyszanych uprzedzeń do 3 cylindrów z turbo mogę cię pozytywnie zaskoczyć. Efekt uboczny ekologia :) w połączeniu ze świetną ekonomią. Jedyna modyfikacja to pozbycie się letnich opon o niskich oporach toczenia dziwne zachowanie w deszczu na koleinach - pewnie dają je żeby mniej gram dwutlenku węgla wyszło w homologacji.
Dziennik kosztów dla Dacia Duster
Średni koszt przejechania 100 km
37,00 zł
6,4
l/100km
8,9
l/100km
10,0
l/100km
Zobacz dzienniki
7,2
SUV 1.0 TCe LPG 100KM 74kW
Dacia Duster II
Samochód bardzo ekonomiczny. Silnik 1.0 TCe LPG pali mniej niż 1.6 SCe z fabrycznym gazem. Różnica jest około litra na 100 km, a moc wystarczająca. Minimalne spalanie to 6.5 l/100 km jazda bez klimy drogami krajowymi 60-90 kmh, Średnio podczas eksploatacji to ok. 7 litrów, szybsze trasy ekspresowe i autostrada to okolice 8-8,5l. Maksymalne spalanie to szybka trasa autostradą z klimatyzacją (120-160 kmh) - niecałe 10 l/100 km. Silnik jest cichy i elastyczny. Samochód bardzo wygodny, zawieszenie idealnie zestrojone na polskie drogi, wyciszenie kabiny znacznie poprawione w stosunku do poprzednika i nie odstaje od innych kompaktowych samochodów. Pomimo 17" kół, płynie po dziurach, a jeśli trzeba jeździć szybciej, to też nieźle sobie radzi na zakrętach, bez nadmiernych przechyłów. Spalanie jest liczone z dystrybutora. Przejechane ponad 15000 km, więc silnik już dotarty. Po dotarciu spalanie minimalnie spadło. Ogólnie samochód z tym silnikiem godny polecenia.
7,3
SUV 1.3 TCe 150KM 110kW
Dacia Duster II
Napęd 4x2, prawda jest taka, że jak ktoś chce osiągnąć średnie maksymalne 7l/100km i się tym chwalić to może i da radę, ale jeżdżąc normalnie/dynamicznie (auto samo do tego zaprasza) 70-80% jazdy duże miasto to nie spodziewajcie się aż takich oszczędności. Prawdziwe spalanie z 7 tys. km od nowości to 8,5l/100 km nie patrząc już na irytujący panel "eko-driving" :). W porównaniu do wcześniejszej wersji benzynowej po lifcie 115km 4x4 to jednak sukces bo aż o 3l/100 km mniej. Auto naprawdę jest dynamiczne i boki zrywam ze śmiechu, widząc zdziwione miny właścicieli innych aut jak mój czarny Dasta odjeżdża im na światłach. Kilka rzeczy musieli jednak skopać w porównaniu do poprzedniej wersji chociażby: półkę u pasażera z przodu - (teraz tu praktycznie nic nie idzie położyć - przedtem mogła leżeć nawet butelka), brak podwójnego uchwytu na napoje, dziwnie umiejscowione w drzwiach przyciski do otwierania szyb, no i w bagażniku brak schowka pod tapicerką. Duży minus za brak airbagów dla pasażerów z tyłu i ciągle niezbyt wygodne fotele. Ale generalnie w tej cenie nie powinno się na to narzekać :).
6,3
SUV 1.5 dCi eco2 110KM 81kW
Dacia Duster I
Trasa nowy targ -Sopot i z powrotem włączone 2wd jazda średnio 100kmh 2 dorosłych i dwójka dzieci 6,2l na 100km. zima 10 kilometrowe trasy,drogi wiejskie zapięte 4x4 średnio 6,7. Najmniej pali na 5 biegu przy prędkości 60kmh ecodriving około 5,5 l. Wcześniej miałem alfę 159, połowę cięższa połowę mocniejszą i paliła na trasie pół litra mniej. Krótkie dystansy z niskimi prędkościami dacia pali minimalnie mniej.
7,7
SUV 1.0 TCe LPG 100KM 74kW
Dacia Duster II
2000 przebiegu, 80% w trasie, 20% eska 120 lub miasto. Auto ma 3 tygodnie, zima, temp. ok. 0. Jazda bez klimy, raczej spokojna. Komputer pokazuje 7,7 ale raczej nie jest wiarygodny. Po zatankowaniu do pełna pokazuje 9 l/100 ale po 50 km spalanie spada do ok. 7.6 w trasie 90-100. Z tankowania faktycznie wychodzi
Dacia Duster