AutoCentrum.pl
Niezależny portal motoryzacyjny
Szukaj
Auta
Dopasuj auto
Ceny aut nowych
Ceny aut używanych
Ogłoszenia
Rankingi
Wideotesty
Dane techniczne
Opinie
Oceń swoje auto
Zużycie paliwa
Usterki
Paliwa
Stacje paliw
Ceny paliw za granicą
Narzędzia
Dokumenty dla kierowcy
Sprawdź VIN
Kalkulatory
Dziennik kosztów
Taryfikator mandatów
Zaloguj się
Moje
AutoCentrum
Witaj,
Co nowego
Moje auta
Ulubione stacje paliw
Ustawienia konta
Wyloguj
Gorące tematy
Sprawdź VIN przed zakupem!
Ile
kosztuje Cię
auto?
Wyszukiwarka aut
Poznaj usterki przed zakupem
AutoCentrum
Opinie
Zużycie paliwa
Opel
Vectra
C
Kombi
1.8 ECOTEC 122 KM 90 kW
1.8 ECOTEC 122 KM 90 kW
Raporty zużycia paliwa
Opel Vectra C Kombi
pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 ECOTEC 122KM 90kW
(w l/100km)
Średnie zużycie
8,7
Deklaracja producenta
8,3
zobacz więcej
Średnia z dzienników kosztów
8,3
zobacz więcej
Minimalne średnie zużycie paliwa:
8.3
Maksymalne średnie zużycie paliwa:
10.8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe:
7.1
lpg
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 ECOTEC 122KM 90kW
(w l/100km)
Średnie zużycie
9,8
Deklaracja producenta
zobacz więcej
Średnia z dzienników kosztów
10,0
zobacz więcej
Minimalne średnie zużycie paliwa:
9.0
Maksymalne średnie zużycie paliwa:
12.2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe:
8.3
Sprawdź najnowsze oferty Opel
Zobacz 315 aut
od ręki
Lista raportów
zużycia paliwa
(29)
Sortuj według:
od najnowszych
od najnowszych z komentarzem
od najdłuższych komentarzy
LPG
8,5
Opel Vectra C
Kombi 1.8 ECOTEC 122KM 90kW
LPG
8,7
Opel Vectra C
Kombi 1.8 ECOTEC 122KM 90kW
Jest lepiej niż myślałem (tylko ten olej )
Dodane
9 lat temu
LPG
13,6
Liczba komentarzy: 1
Opel Vectra C
Kombi 1.8 ECOTEC 122KM 90kW
Hej, zrobiłem już trochę kilometrów Vectrą (2005 rok i 135 tys.) i czuję się wystarczająco kompetentny, aby dodać swój raport spalania. Różne opinie czytałem odnośnie tego silnika i innych. Zazwyczaj większość wytyka mu rzekome niedostatki mocy. Jeździłeś? Wiesz? Jak jeździłeś i Ci brakowało to naucz się jeździć, a jak tylko tak podejrzewasz to się przejedź. Mowa o pełnosprawnym silniku, a nie jakimś trupie. Mój egzemplarz przy sprawnych amortyzatorach i markowej gumie szerokości 215 mm ma problemy trakcyjne, gdy nawet delikatnie wcisnę. Idzie jak powalony, ESP wkracza dość wcześnie co mi akurat odpowiada, gdyż sam w sobie system w sobie jak na tamte czasy działa fenomenalnie i nad wyraz sprawnie. Silnik ten w mojej ocenie ma najlepszy stosunek moc/koszty utrzymania. Auto zbiera się bardzo dobrze przy wyprzedzaniu nawet na wysokich biegach od niskich prędkości obrotowych silnika. Elastyczność wręcz szokuje. Najlepszym dowodem na nietuzinkowość tej konstrukcji była reakcja mojego Taty, który na co dzień jeździ bardzo mocną benzyną z automatem, a gdy go pierwszy raz przewiozłem Vectrą był zszokowany, że przy tej masie i tej mocy to ona ma "czym jechać". Gorąco polecam ten silnik wszystkim, którzy chcą mieć bezstresowe życie bez niespodziewanych wydatków na usterki silnika. Co do spalania oleju przez silnik to faktycznie takowe występuje i to nawet przy sprawnych konstrukcjach. Można to wyeliminując stosując inny olej, ale po co? Skoro pali to tak ma być. Szczególnie przy gazie nie uważam, że to minus a wręcz ma to dobry wpływ na komory spalania (szczególnie przy właściwościach fizycznych spalania gazu). Jeżdżę na bardzo dobrej klasy oleju syntetycznym 5W40. Tak, wiem, jest rzadki. Dlatego pali, ale zarazem idealnie smaruje wszystkie elementy w aucie, a to dla mnie cenne. Ubytki oleju to i tak nic strasznego. Ostatnio na trasie 1100 km (60% autostrady i ekspresówki, 30% krajówki, 10% miasto) spalił jakieś 150-200 ml. To tyle co nic. Należy podkreślić, że apetyt na olej, ma on tylko gdy kręcimy wyżej jak 3 tys. obrotów, gdy tego unikamy to od wymiany do wymiany nic nie dolejemy. Przechodząc, do kwestii spalania paliwa zacznę od opisu mojego stylu jazdy. Mianowicie określiłbym go jako umiarkowanym ekodriving. Pisałem nawet na ten temat artykuły, które wygrywały różne konkursy. Jeszcze raz podkreślę, że ekojazda nie oznacza wleczenia się, a wręcz dynamiczną jazdę podpartą zrozumieniem mechanizmów działania samochodu i jego podzespołów. Ja nie do końca jeżdżę eko, ponieważ nie potrafię odmówić sobie przyjemności używania tempomatu i używam go nad wyraz często, co nie pomaga zaoszczędzić paliwa, ale jest nad wyraz komfortowe. Generalnie zachęcam wszystkich do stosowania zasad ekojazdy, bo wtedy: 1 jest mniej korków (dzięki dynamice i płynności jazdy), 2 jest bezpieczniej (jeździmy płynnie, przewidujemy sytuacje na drodze, mamy na oku innych) 3 pozwala oszczędzić na paliwie :). Do do samego spalania mojej kobyły: podałem maksymalne spalanie 23 l/100 km, bo tak pali gdy chcemy się przemieścić w mieście takim jak Kraków i stoimy w korku od pkt a do pkt b :). Przy normalnym ruchu miejskim jaki mamy w Krakowie przy dynamicznej jeździe bez podstaw eko to będzie podobnie, natomiast przy jeździe z podstawami eko to 14-15, gdy są jakieś remonty i się dużo stoi to 16-17. Jak jest luźno na mieście to w zależności od trasy i świateł 11-13. Normalna trasa krajówkami w 2 osoby na pokładzie to 8,5-9 (benzyny palił mi poniżej 7), jazda w 4 dorosłe osoby plus bagaż 9-10. Ekspresówka przy 120 (GPS) na tempomacie i 2 osobach na pokładzie 9-9,2 przy 4 osobach 9,3-9,5. Przy 130 (GPS) na tempomacie 10-10,3. U nas w kraju nie da się podróżować na autostradzie z tempomatem przy większych prędkościach bo wymaga to wzmożonej uwagi na innych kierowców na autostradzie i jest najnormalniej męczące (zauważyłem, że większość ludzi na autostradzie głupieje i staje się niedzielnymi kierowcami z dziwnymi zachowaniami), ale nawet w tych warunkach przy próbach jazdy w okolicach 140 otrzymamy nawet przy tej mojej krótkiej skrzyni 11-11,5 (mocno zależy od wylęgu ludzi na autostradę). Większych prędkości raczej nie utrzymuje, bo w mojej ocenie to się mija z celem. Czasem oczywiście trzeba wdusić do tych 180, ale unikam i to nie ma wielkiego odzwierciedlenia w spalaniu. Bardziej istotne odbicie na spalanie mają wyprzedzające się Tiry i potem szybko przyspieszamy do tych 140-160. Wtedy wyniki mogą być już różne :) Tu nadmienię, że jestem pod wrażeniem jak Vectra przyśpiesza w zakresie 140-180. Masakra jak na 1.8. Zasługa leży w wysokich obrotach silnika z których startujemy przyśpieszanie przy tej prędkości. W mojej krótkiej skrzyni 5 biegowej przy 120 jest to jakieś 3,5 tys. obrotów a przy 140 4 tys. RPM. Generalnie jak na auto o masie powyżej 1700 kg (tyle waży gdy jestem sam w aucie) to jest REWELACJA! Gdy zastanawiasz się nad zakupem używki (innej niestety już nie kupisz) pod gaz to sugeruje zakup auta sprzed liftingu (najlepiej wersji przejściowej jaką ja mam). 1.8 przy liftingu trochę zmodyfikowano na minus jeśli myślisz o gazie w tym aucie na dłuższą metę (lata i dystans). Zyskał faktycznie te 15-18 kucy, ale tylko przy wysokich obrotach. Co przełożyło się może i na lepszy czas przyśpieszenia do 100, ale na co dzień nikt nie ciągnie auta pod odcięcie. Pozostałe krzywe momentu i mocy są bez większych zmian (wręcz w normie błędu statystycznego), dzięki czemu auto jeździ tak samo dynamicznie w wersji ze 122/5 KM jak i przy 140 KM, no ale respekt będzie mniejszy na dzielni... Generalnie spalanie ktoś może uznać za wysokie, ale gdy porównany stosunek tego, co dostajemy przy takim spalaniu to wypada w mojej ocenie naprawdę świetnie. Zastanawiasz się, że może lepiej diesel? Szczerze? W nawet przy bardzo niekorzytsnym przeliczeniu stosunku ceny LPG/ON to wychodzi że 1.8 pali średnio poniżej 5 litrów ON... A przy tym samym stylu jazdy nawet najbardziej ekonomiczny diesel vectry spali minimum 6,5. Jeśli już decydujesz się na ewentualne koszty inwestycyjne w utrzymanie wszystkich podzespołów auta z dieslem to lepiej kup sobie 2.0 Turbo (dostaniesz jeszcze większy zapas mocy niż w 1.8, i jeszcze większe problemy trakcyjne, ale zyskasz respekt na dzielni) Koszty utrzymania są i tak mniejsze jak w dieslu, a w przeliczeniu na ON spali Ci jakieś 7. Jednak gdy szukasz bezpiecznego środka transportu dla swojej rodziny, taniego w utrzymaniu, który potrafi dać dużo frajdy z jazdy i świetnie brzmi to kup sobie 1.8. Ja dostrzegam tylko jeden minus w tym aucie, brak automatycznej skrzyni :) Pozdrawiam! PS Vectra ma opinie auta dla ludzi, którzy nie kochają motoryzacji. Po dziś dzień, nie wiem dlaczego. Ja osobiście kocham motoryzacje i świetnie odnajduje się w tym samochodzie. Podejrzewam, że wiecie dlaczego tak myślą? Bo mało kto Wam szczerze powie, jak jest z tym autem, żebyś czasem nie miał lepiej jak on, albo chociaż tak samo. Bo Vectry właśnie nie trzeba jakoś strasznie kochać, bo jest dla większości ludzi bardzo wdzięczna i nie obraża się nawet jak ktoś jej nie kocha. Ludzie co kochają Vectrę jeżdżą dieslem :P
Dodane
9 lat temu
Pb
8,3
Opel Vectra C
Kombi 1.8 ECOTEC 122KM 90kW
Moja Vectra to wersja przejsciowa. Na samej benzynie zrobilem tylko 1000km i od razu instalowalem gaz. Podane spalania na gazie sekwencyjnym 4 generacji. Jezdze sam lub z Moja.Podczas montazu instalacji fachowcy mowili o 10-11litrach gazu, a tu taka niespodzianka. Szczegonie, ze wszystkie parametry sa idealnie wyregulowane. Przy takim spalaniu w tak komfortowych warunkach jazdy to zaden pieniadz.Wrecz grzech nie jezdzic.
Dodane
9 lat temu
LPG
9,5
Opel Vectra C
Kombi 1.8 ECOTEC 122KM 90kW
W tej wersji silnikowej z instalacją LPG jest to naprawdę dobry wybór. Niskie koszty paliwa i prosty silnik bez rozbudowanego osprzętu znanego z diesli np. brak EGR dają perspektywy na niskie koszty stałe. Z drugiej strony wielowahacz z tyłu i aluminiowy wahacz z przodu mogą oznaczać większe koszty ewentualnych napraw. Generalnie koszty części zamiennych i serwisu akceptowalne.
Dodane
10 lat temu
LPG
9,7
Opel Vectra C
Kombi 1.8 ECOTEC 122KM 90kW
Dziennik kosztów dla
Opel Vectra C Kombi
1.8 ECOTEC 122KM 90kW
Średni koszt
przejechania 100 km
42,50 zł
pb
8,3
l/100km
lpg
10,0
l/100km
Zobacz
dzienniki
LPG
8,9
Opel Vectra C
Kombi 1.8 ECOTEC 122KM 90kW
Pokonuje codziennie trase do pracy 2x50km (odcinek zdunska wola-lodz). Niezaleznie czy jade stara DK14 (ok 50/50 miasto trasa) czy nowa S-8 (80% trasa) auto spala w zasadzie taka sama ilosc gazu ok 8,7l Lpg na kazde 100km). Jazda spokojna, do 3tus obrotow, przewaznie 100-110km/h czyli normalne poruszanie sie na tym odcinku s8 bez szarzowania. Wg mnie jak na taka mase i gabarty kozak wynik. Poprzednia honda civic 1,4 palila ok 7,5l lpg na sekwencji zatem jedynie litr mniej przy mega duzej rozni y gabarytow i masy (ta sama generacja lpg - sekwencja j regularnie serwisowania wiec o zapchanych filtrach, zlych ustawieniach nie ma mowy). W miescie jezdze sporadycznie wiec obiektywny nie bede ale 9-10l lpg trzeba policzyc. To i tak super wynik. Przy cenach gazu z konca grudnia 2014 (2,28zl za litr lpg na statoil w zdunskiej woli) wychodzi 20zl za 100km. Cena jak za pkp na tym samym odcinku. Autem przejechalem 12tys km, zero awarii, wymienione jedynie mat. eksploat., rozrzad oraz termostat bo nie trzymal temperatury. Sekwencja zakladana w polecanym na forum lpg serwisie Filartech w Lodzi. Ukryta pod maska ze az milo. Terminy odlegle ale gosc robi robote...Wtryski barracuda, sterownik kme silver, sterownik Agis po szynie can. Ustawianie parametrow podczas jazdy choc szkoda ze bez sondy szerokopasmowej AFR. Gwarancja 40.000km juz po pierwszym przegladzie. Korekty krotkoterminowe z odchylka 0%, dlugoterminowe 5%. Cena konkurencyjna :) Polecam Pana Macieja z Filartech Lodz
Dodane
10 lat temu
Pb
8,0
Opel Vectra C
Kombi 1.8 ECOTEC 122KM 90kW
mowiac zartem auto spala ile mu sie wleje.. nie zwracam uwagi na zuzycie paliwa tak naprawde.. nie widze jakos znaczacej roznicy pomiedzy vectra, a poprzednim moim samochodem..
Dodane
12 lat temu
Pb
7,9
Opel Vectra C
Kombi 1.8 ECOTEC 122KM 90kW
Pali tyle ile powinien. Ceny przeglądów i napraw to najprzyjemniejsza część eksploatacji - bagażnik części za 500zł.
Dodane
12 lat temu
Pb
8,3
Opel Vectra C
Kombi 1.8 ECOTEC 122KM 90kW
Poprzednia
1
2
3
Następna
Opel Vectra C Kombi 1.8 ECOTEC 122KM 90kW 2003-2005
4,3 (19 ocen)
Wybierz inny silnik
1.6 TWINPORT ECOTEC 105 KM
1.8 ECOTEC 122 KM
1.8 ECOTEC 140 KM
1.9 CDTI 120 KM
1.9 CDTI 16V 150 KM
1.9 CDTI ECOTEC 100 KM
1.9 CDTI ECOTEC 120 KM
1.9 CDTI ECOTEC 150 KM
2.0 DTI ECOTEC 100 KM
2.0 i 16V Turbo 175 KM
2.0 turbo ECOTEC 175 KM
2.2 DIRECT ECOTEC 155 KM
2.2 DTI ECOTEC 125 KM
2.2 i 147 KM
2.2 i 16V 155 KM
2.8 V6 turbo ECOTEC 230 KM
2.8 V6 turbo ECOTEC 250 KM
3.0 V6 CDTI ECOTEC 177 KM
3.0 V6 CDTI ECOTEC 184 KM
3.2 V6 ECOTEC 211 KM
Dodaj własny
raport
Rankingi danych technicznych
Skonfiguruj
idealną
ofertę z
super
finansowaniem
Opel Vectra w pigułce
Opel Vectra
w pigułce
Informacje o aucie
Katalog nowych
Opel Vectra
Dane techniczne
Opel Vectra C Kombi 1.8 ECOTEC 122KM 90kW 2003-2005
Raporty zużycia paliwa
Opel Vectra C Kombi 1.8 ECOTEC 122KM 90kW 2003-2005
Opinie
Opel Vectra C Kombi 1.8 ECOTEC 122KM 90kW 2003-2005
Usterki
Opel Vectra C Kombi 1.8 ECOTEC 122KM 90kW 2003-2005
Publikacje
Opel Vectra
Newsy
Opel Vectra
Galerie
Opel Vectra
Nasze pomiary
Opel Vectra
Filmy
Opel Vectra
Ogłoszenia
Opel Vectra
Ceny aut używanych
Opel Vectra
Dziennik kosztów
Opel Vectra C Kombi 1.8 ECOTEC 122KM 90kW 2003-2005
Opinie o instalacjach LPG
Opel Vectra C Kombi 1.8 ECOTEC 122KM 90kW 2003-2005
Testy zderzeniowe
Opel
Aktualnie przeglądasz
Opel Vectra C Kombi
Dane techniczne
279 opinii
użytkowników
11 ogłoszeń
używanych
38 zgłoszonych
usterek
7 publikacji
o tym modelu
Ogólna prezentacja
modelu
Skonfiguruj
idealną
ofertę z
super
finansowaniem
Zobacz więcej
filmów
O firmie
Redakcja
Reklama
Regulamin
Kontakt
Mapa portalu
Wyszukiwarka aut
Dziennik kosztów
Rankingi aut
Wirtualny alkomat
Benzyna czy diesel?
Kalkulator LPG
Kredyt czy leasing?
Mapa stacji paliw
Sprawdź VIN
Oceń instalację LPG
Oceń motocykl
Porady
Publikacje
Pierwsza pomoc
Dokumenty dla kierowcy
Motosłownik
Za granicą
Prawo jazdy