AutoCentrum.pl
Niezależny portal motoryzacyjny
Szukaj
Auta
Dopasuj auto
Ceny aut nowych
Ceny aut używanych
Ogłoszenia
Rankingi
Wideotesty
Dane techniczne
Opinie
Oceń swoje auto
Zużycie paliwa
Usterki
Paliwa
Stacje paliw
Ceny paliw za granicą
Narzędzia
Dokumenty dla kierowcy
Sprawdź VIN
Kalkulatory
Dziennik kosztów
Taryfikator mandatów
Zaloguj się
Moje
AutoCentrum
Witaj,
Co nowego
Moje auta
Ulubione stacje paliw
Ustawienia konta
Wyloguj
Gorące tematy
Sprawdź VIN przed zakupem!
Ile
kosztuje Cię
auto?
Wyszukiwarka aut
Poznaj usterki przed zakupem
AutoCentrum
Opinie
Zużycie paliwa
Volkswagen
Crafter
Crafter
Zużycie paliwa Volkswagen Crafter
– wybierz generację
Pokaż generacje z silnikiem:
Benzynowym
Benzynowym LPG
Diesla
Elektrycznym
Hybrydowym
Hybrydowym Diesla
Hybrydowym Diesla plug-in
Hybrydowym plug-in
Volkswagen Crafter
I (2006 - teraz)
67 raportów
Pokaż 14 nadwozi
Volkswagen Crafter
II (0 - teraz)
Brak raportów
Pokaż 3 nadwozia
Sprawdź najnowsze oferty Volkswagen Crafter
Zobacz 18 aut
od ręki
Najnowsze
raporty
Volkswagen Crafter
On
17,1
Volkswagen Crafter I
Podwozie podwójna kabina długi rozstaw osi 2.5 TDI 164KM 121kW
Witam, spalanie nie do przyjęcia, auto nowe z salonu pl, dzisiaj najechane 25tys km i spalanie nie zmieniło się od dnia zakupu. Ogólnie katastrofa, w upale 30 stopni na włączonej klimie+wentylator silnika i załadunkiem 500kg nie idzie ruszyć ze świateł tak aby nie spalić sprzęgła albo żeby nie zgasł(turbina łapie od 2 tyś obrotów ) do 2 tys muł. Trasa gdynia+opole + laweta droga krajowa, łączny załadunek 1100 kg, prędkość nie przekraczająca 110km/h spalanie przy temperaturze zewnętrznej +30 st, 20,5 l/100km, myślałem że uszkodziłem gdzieś bak i jest wyciek. Poprzednio jeździłem vw lt 2.5 tdi 109km, totalny wół do pracy, czy załadowany czy nie czy trasa czy miasto spalanie od 8-11 litrów. W dzisiejszych czasach gdzie promują oszczędne samochody, oszczędny styl jazdy, oszczędzanie prądu w domu, żeby wypuścić na sprzedaż samochód który pali 15 litrów a jego poprzednik spalał 10 jest to nie do przyjęcia. Zbulwersowany dzwoniłem do aso vw gdzie zakupiłem craftera to pan sprzedawca mi powiedział że jest to normalne i zależy od stylu jazdy. To ja się pytam jak stary lt 2.5 tdi mógł spalić 10 a nowy 15 przez tego samego kierowce ???? Na to pytanie nie potrafił mi już odpowiedzieć. Od 15 lat jeżdźę vw dostawczakami i zawsze ceniłem tą markę za bezawaryjność oraz małe spalanie, ale jest to ostatni volkswagen który kupiłem .!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dodane
13 lat temu
On
13,8
Volkswagen Crafter I
Furgon długi rozstaw osi 2.5 TDI 136KM 100kW
Ten element, poza usterkami do jakich doszło w tym samochodzie myślę że wypada najgorzej. W egzemparzu z 2007 roku czyli naszym pierwszym Crafterze nie udało się zejść z najniższym spalaniem poniżej 12,00L. Testowałem auto osobiście zanim jeszcze je zabudowaliśmy, miałem kilka kursów, zrobiłem może 2-3 tyś kilometrów częściowo na pusto i wtedy nie spaliłm mniej niż chyba 12-12,3L. Wpierw myślałem, że jest to kwestią małego przebiegu i wraz z dotarciem auta spalanie zacznie spadać. W czasie normalnej eksploatacji, po zabudowaniu samochodu i załadowaniu i "nabieraniu przebiegu spalanie nie spadło, a zależało tylko od rodzaju trasy (drogi lokalne czy autostrada). Przy poruszaniu się po lokalnych drogach - trasa po Śląsku, do Zakopanego, Wisły, Ustronia, Żywca czyli przy małym udziale Autostrad spalanie średnie oscylowało między 12,5 a 13,5L. Niestety przy poruszaniu się autostradą spalanie wzrasta (wraz z prędkością) do 14,5 - 15,5L ale wiadomo że tutaj na pewno wykorzystuje się atuty drogi i jedzie szybciej - co tydzień praktycznie jeździmy autostradą na Wrocław. Dlaporównania Fordem Transitem 2,4L z 2003r z silnikiem 125KM i tylnym napędęm i 5 - biegową skrzynią wyniki spalnia były o około 1,5 - 2,5 L mniejsze. Co do przeglądów w autoryzowanych serwisach tutaj jest pewnie drożej niż w serwisach serwisach innych marek.Przegląd co 20000km to było średnio około 1000-1200zł. Teraz sytuacja się zmieniła na korzyść klienta, bez problemu można założyć kartę rabatową czyli na wstępie 10% rabatu, doradcy serwisowi proponuję też przywiezienie swojego oleju co przy Crafterze serwisowanym w ASO obniża koszt tego elementu o jakieś 50% - Olej 5W30 serwis - około 80/L, zakup poza serwisem 35-40zł/L. a do Crafterka 2,5L wchodzi całe 9L oleju. Serwisowanie poza ASO wiadomo jest znacznie tańsze, a markowe, podstawowe elementy eksploatacyjne jak klocki czy tarcze hamulcowe są już naprawdę nie drogie. Dobrej klasy klocki do przodu to koszt około 230-260zł za komplet, poza tym przy umiejętnej eksploatacji, klocki przednie w tym egzemplarzu,tej ekipie i masie rzeczywistej auta wytrzymują naprawdę długi przebieg - 45000-60000km - wszystko zależy od kierowcy, tylne spokojnie 70000-100000km. Dla porównania podam, że w IVECO DAILY 3.0 HPI na bliźniakach (wprawdzie mocniejsze) układ hamulcowy był tak kiepski, że tylne wysiadały przy max 30000-50000 a przednie podobnie. Poza tym wypadały tłoczki, a same klocki porównywalnej klasy były jakieś 1,5-2 razy droższe niż te w Crafterze. Żeby jednak nie było tak różowo to parę słów o usterkach: TURBINA WYMIENIONA NA GWARANCJI przy 60000km, auto przechodziło w tryb awaryjny czyli traciło moc. Później po wymianie było nieco lepiej,auto co jakiś czas przechodziło w tryb awaryjny,głównie przy trasach "górskich" - USTROŃ, ZAKOPANE, aż do jakichś 240000km gdy sytuacja się nasiliła (auto często przechodziło w tryb awaryjny). Diagnoza w serwisie TURBINA DO WYMIANY bądź regeneracji - miała złe parametry. Zatem zregenerowaliśmy turbinę w Jaworznie (2500zł), żeby dostać gwarancję sugerowali nam demontaż DPF- filtra cząstek stałych - zrobiliśmy to (około 2500zł - z emulatorem) - auto chodziło poprawnie przez jakieś 15000 - 20000km, nie było DPF'a a uto i tak przechodziło w tryb awaryjny. Dojeździliśmy (domęczyliśmy) nim w ten sposób do 300000km, można było reklamować w tej firmie tę operację regeneracji, ale żeby nie rzucać złego cienia na tę firmę dodam, że w międzyczasie dowiedziałem się o pewnej rzezczy z serwisu. Powiedziano mi W ASO, nie będę podawał nazwy serwisu, że Craftery, a właściwie ich turbiny z pierwszych lat produkcji mogły mieć wadę konstrukcyjną - zacinające się jakieś cięgno - nie umiem dokładnie wytłumaczyć bo nie znam dokładnej konstrukcji) zatem regeneracja, która zwykle dotyczy łopatek wirnika może nie przynieść pożądanego skutku). Doradca serwisowy, mówił, że mieli takie egzemplarze, w których w ciągu 1 roku potrafili wymienić 7-9 turbin na gwarancji, aż dopiero po tej ostatniej problem się rozwiązywał (utrata mocy). Poszedłem więc tym tropem i odpłatnie zrobiłem w serwisie przy 300000km wymianę turbiny, co po ciężkich negocjacjach (mimo, że kupiliśmy tam też 1 samochód i robimy przeglądy 2 aut) kosztowało mnie około 5200zł - zrobiłem to w serwisie bo zależało mi na 2 latach gwarancji. Przynajmniej na razie odniosło to porządany skutek. Trzeba pamiętać, że pasek rozrządu trzeba wymienić przy 200000km wraz z pompą wody, poza serwisem to około 1800zł w moim przypadku. Niektóre BUSY innych marek, w tym zdaje się Transit ma łańcuch rozrządu, niewymienialny, lub zalecana jest wymiana przy 300000km, na pewno w naszym egzemplarzu z 2003r musieliśmy go wymienić przy jakichć 340000km bo się "naciągnął" i przeskoczył o 1czy 2 ząbki (wiem jednak, że sami mogliśmy to spowodować, ponieważ samochód był uruchamiany na linkę i wiem że tak mogło się wtedy stać) O innych usterkach Crafera napiszę poniżej w usterkach.
Dodane
13 lat temu
On
12,7
Volkswagen Crafter I
Skrzyniowy pojedyncza kabina średni rozstaw osi 2.5 TDI 109KM 80kW
oszczedna jazda czyli 90km/h 11L powyzej 120km/h 15L cala prawda jaka noga takie spalanie . jezeli ma podwyszone obroty to znaczy ze wypala sie filtr czastek nalezy go wtedy przegonic a nie gasic silnik,dobrze wypalony filtr to wieksza moc mniejsze zuzycie paliwa i dluzsza zywotnosc turbiny i silnika . Jak ktos sie nie zna to wtedy placi duze rachunki w serwisie a oni tylko czekaja na jeleni z kasa taki biznes >PS w serwisie IVECO awria 5 czujnikow 6tys zl netto pojechałem do znajomego elektryka komputer pokazał mu brak zasilania bezpiecznik za 1zł i naprawine .Jeleń już by placił 6tyś +vat Pozdrawiam i dajcie sie oszukac .
Dodane
13 lat temu
On
14,3
Volkswagen Crafter I
Skrzyniowy pojedyncza kabina długi rozstaw osi 2.5 TDI 164KM 121kW
Witam, Wypowiadam się na temat Craftera na "bliźniaku", wersja bluetec z AdBlue, o DMC 5T
poruszającego się w stosunku 40/60 miasto/trasa - przy załadunku około 2200 kg max.
, stan: prawie NOWY - aktualny przebieg około: 8000 km. Mimo, że to auto służbowe jestem jak najbardziej niemile zaskoczony spalaniem - w warunkach zimowych spalanie jest niewiele mniejsze niż 16L, co przy baku 75L powoduje konieczność szukania ORLENU co 400 - 450km
. Nawet nie chcę myśleć ile by palił gdyby trzymała go jeszcze dodatkowo plandeka lub izoterma... Podczas
wizyty w ASO VW powiedzieli, że "jest nadzieja, że spalanie trochę spadnie gdy auto się ułoży" - co z tego wyniknie zobaczymy :) >pozdrawiam
Dodane
14 lat temu
On
11,7
Volkswagen Crafter I
Furgon średni rozstaw osi 2.5 TDI 109KM 80kW
Samochod kupiłem z kierownica po prawej stronie i jezdze w Irlandii bo mieszkam tutaj na stałe.Na poczatku nie zwrociłem uwagi na spalanie bo VW to powinno byc super :) !!! ale i tak wyszlo okolo 12 L przy mocnym deptaniu. Jak ostroznie jezdzilem i bez nerwowki i szarpania to kilometry uciekaly a wskaznik stal długo w jednym miejscu. Ktos pisze ze duzo pali, toz to nie jakas renowka o połowe mniejsza w gabarytach tylko kawal kloca , inny pisze ze duzo oleju bierze, nic dziwnego ze bierze jak mu wmowili ze ma przejechane 150 tys a faktycznie ma 600(z niemiec) tys. To nie wyscigowka tylko spory wan ze sporym silnikiem , dbaj o niego nie uzywaj "gowna" zamiast czesci i olej dobrej marki a samochod sam sie odwdzieczy. Ja czasami wole sluchac "muzyki" silnika jak radia . Jak sam zjem byle co to dostaje sraczki wiec crafter tez moze dostac jak mu dasz g.... ! Fajny samochod - i mam nadzieje ze tak zostanie. Ps. uzywam oleju Castrol i tylko oryginał czesci,naprawy znajomy mechanik.
Dodane
15 lat temu
On
12,4
Volkswagen Crafter I
Kombi 2.5 TDI 136KM 100kW
Jezdze po calej europie moim crafterem zawsze utrzymuje predkosc do 120km/h pod gorki minimum 100 i spalanie mi wychodzilo 11.1 wiec myslie ze tragedi nie ma ,a ci co zyluja silniki powyzej 3500 tys obrotow to i moze im spala po 18 24 litry w co niewatpe. To auto to nie rajdowka po za tym jak jechalem z francji do niemiec mialem 1200 kilo na pace i musialem sie wyrobic na czas to minimalnie pod gorke gonilem 110km/h i maksymalnie do 130 km/h to spalil mi 11.9 . Wedlug mnie wszystko zalezy od stylu jazdy no i pamietajcie ze disle to nie bezynaki nie lubia byc zylowane do maxymalnych obrotow . Pozdrawiam
Dodane
15 lat temu
Dziennik kosztów dla
Volkswagen Crafter
Średni koszt
przejechania 100 km
46,00 zł
on
9,1
l/100km
Zobacz
dzienniki
On
11,9
Volkswagen Crafter I
Kombi 2.5 TDI 136KM 100kW
Tamat morze... Po pierwsze sprawdzmy wagę naszej nogi i styl jazdy.. Po drugie warunki w jakich testujemy nasze spalanie - rodzaj terenu, pogoda, rodzaj i masa ładunku.. Po trzecie jedno z ważniejszych - przełożenie tylnego mostu !! Mało kto o tym pamięta. Najszybsze dostepne w crafterach to 48:13 - będzie szybszy i mniej palił - teoretycznie.. Co do cen serwisów i części to tragedii nie ma. Ja do mojego Crafterka kupuję przeważnie oryginalne części (niektóre zamienniki wytrzymują jedna trasę) a serwisuje go w nieautoryzowanej stacji obsługi - teraz można nie tracąc gwarancji
Dodane
15 lat temu
On
13,7
Volkswagen Crafter I
Kombi 2.5 TDI 164KM 121kW
Samochód nowy z salonu , rama z zabudową auto lawety. W chwili obecnej ma przejechane 14 000 km. Od pierwszej chwili użytkowania zużycie paliwa NIE DO PRZYJĘCIA. Spalał od 13 do 17 litrów oleju napędowego. Ograniczyliśmy elektronicznie prędkość do 100 km /h więc spalanie było łaskawe zatrzymać się na 13 litrach. Ciekawe jest to że czy załadowany czy nie ,pali prawie identycznie. Specjaliści mówią że spalanie zmniejszy się wraz z przebiegiem 2000 , 5000 , 10000 km tym czasem przy 14 000 nic się nie zmieniło. Lada chwila pierwszy przegląd i wymiana oleju , liczę że spalanie się zmniejszy. Jeśli nie ,oddaje auto do reklamacji. I jeszcze jedno Crafter 35 czy 50 może ciągnąć przyczepę z hamulcem max. 2000 kg , przy czym byle Ducato ma 2500 kg na haku. Najchętniej mimo sympatii do VW oddał bym to auto i sprawdził Sprintera. Powód jest jeden ,żadna stacja ASO nie potrafi odpowiedzieć na proste pytanie dlaczego tyle pali i kiedy się to zmniejszy. Wiec wydałeś człowieku 170 000 zł i jeździsz z nadzieją że może za jakiś czas zmniejszy się spalanie. Chyba żeby się nie zmniejszyło. Więcej w przyszłym tygodniu po wymianie oleju. Pozdrawiam
Dodane
17 lat temu
On
9,5
Volkswagen Crafter I
Furgon średni rozstaw osi 2.5 TDI 136KM 100kW
W zakupie Crafter jest droższy od Tansita o 20 tyś, od Mastera o 25 tyś. Ceny katalogowe są dla frajerów, ja podaje różnice po upustach. U VW dostałem 11 tyś. Spalanie 9.5 l dla jazdy 50% z towarem i 50%pusty po rozładunku. Wiekszość to trasy 600 do 800 km.
Dodane
13 lat temu
On
11,2
Volkswagen Crafter I
Furgon długi rozstaw osi przedłużony zwis 2.5 TDI 136KM 100kW
Zużycie paliwa jest adekwatne do stylu jazdy, jedziesz z ładunkiem 1,5T 100km/h spalanie 11, jedziesz 90km/h spalanie 10l, jedziesz 120km/h spalanie 12,5, Generalnie chodzą opinie o paliwożerności crafterów i nowych sprinterów , ale przecież to dużo wieksze auto, wyższe, szersze, szersze opony, cięższe . Fakt sprintery spalania ok 10% mniej ale silnik jest tam 4 cylindrowy a nie 5 cylindrów a wszystko trzeba wykarmić.
Dodane
13 lat temu
Volkswagen Crafter
3,4 (40 ocen)
Sprawdź oferty Volkswagen Crafter
Wybierz generacje
I
II
Dodaj własny
raport
Rankingi danych technicznych
Skonfiguruj
idealną
ofertę z
super
finansowaniem
Volkswagen Crafter w pigułce
Volkswagen Crafter
w pigułce
Informacje o aucie
Katalog nowych
Volkswagen Crafter
Dane techniczne
Volkswagen Crafter
Raporty zużycia paliwa
Volkswagen Crafter
Opinie
Volkswagen Crafter
Usterki
Volkswagen Crafter
Publikacje
Volkswagen Crafter
Newsy
Volkswagen Crafter
Galerie
Volkswagen Crafter
Nasze pomiary
Volkswagen Crafter
Filmy
Volkswagen Crafter
Ogłoszenia
Volkswagen Crafter
Ceny aut używanych
Volkswagen Crafter
Dziennik kosztów
Volkswagen Crafter
Opinie o instalacjach LPG
Volkswagen Crafter
Testy zderzeniowe
Volkswagen
Aktualnie przeglądasz
Volkswagen Crafter
Dane techniczne
40 opinii
użytkowników
2 ogłoszenia
używanych
18 zgłoszonych
usterek
2 publikacje
o tym modelu
Ogólna prezentacja
modelu
Przejrzyj aktualne oferty
dla Volkswagen Crafter
Skonfiguruj
idealną
ofertę z
super
finansowaniem
Zobacz więcej
filmów
O firmie
Redakcja
Reklama
Regulamin
Kontakt
Mapa portalu
Wyszukiwarka aut
Dziennik kosztów
Rankingi aut
Wirtualny alkomat
Benzyna czy diesel?
Kalkulator LPG
Kredyt czy leasing?
Mapa stacji paliw
Sprawdź VIN
Oceń instalację LPG
Oceń motocykl
Porady
Publikacje
Pierwsza pomoc
Dokumenty dla kierowcy
Motosłownik
Za granicą
Prawo jazdy