AutoCentrum.pl
Niezależny portal motoryzacyjny
Szukaj
Auta
Dopasuj auto
Ceny aut nowych
Ceny aut używanych
Ogłoszenia
Rankingi
Wideotesty
Dane techniczne
Opinie
Oceń swoje auto
Zużycie paliwa
Usterki
Paliwa
Stacje paliw
Ceny paliw za granicą
Narzędzia
Dokumenty dla kierowcy
Sprawdź VIN
Kalkulatory
Dziennik kosztów
Taryfikator mandatów
Zaloguj się
Moje
AutoCentrum
Witaj,
Co nowego
Moje auta
Ulubione stacje paliw
Ustawienia konta
Wyloguj
Gorące tematy
Sprawdź VIN przed zakupem!
Ile
kosztuje Cię
auto?
Wyszukiwarka aut
Poznaj usterki przed zakupem
AutoCentrum
Opinie
Zużycie paliwa
Volkswagen
Crafter
I
I
Raporty zużycia paliwa
Volkswagen Crafter I
Podsumowanie 67 raportów
Filtruj
Zobacz
rankingi spalania
Lata produkcji
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
2025
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
2025
Rodzaj paliwa
Każdy
olej napędowy
Filtruj
wyniki
on
Silniki Diesla
Volkswagen Crafter I
Silnik
Średnie zużycie paliwa (l/100km)
Koszt 100km
Liczba raportów
2.5 TDI 88KM 65kW
11,1
67,53 zł
3
2.5 TDI 109KM 80kW
12,2
74,23 zł
11
2.5 TDI 136KM 100kW
12,6
76,94 zł
33
2.5 TDI 164KM 121kW
13,0
79,09 zł
20
el
Silniki Elektryczne
Volkswagen Crafter I
Silnik
Średni zasięg (km)
Liczba raportów
Dodaj raport
Elektryczny 136KM 100kW
-
0
Sprawdź najnowsze oferty Volkswagen Crafter
Zobacz 19 aut
od ręki
Zużycie paliwa Volkswagen Crafter I
– wybierz wersję
Pokaż wersję z silnikiem:
Benzynowym
Benzynowym LPG
Diesla
Elektrycznym
Hybrydowym
Hybrydowym Diesla
Hybrydowym Diesla plug-in
Hybrydowym plug-in
Volkswagen Crafter I
e-Crafter (2018 - teraz)
Brak raportów
Pokaż wersje silnika
Volkswagen Crafter I
Furgon krótki rozstaw osi (2006 - teraz)
3 raporty
Pokaż wersje silnika
Volkswagen Crafter I
Furgon długi rozstaw osi (2006 - teraz)
10 raportów
Pokaż wersje silnika
Volkswagen Crafter I
Furgon średni rozstaw osi (2006 - teraz)
8 raportów
Pokaż wersje silnika
Volkswagen Crafter I
Furgon długi rozstaw osi przedłużony zwis (2006 - teraz)
1 raport
Pokaż wersje silnika
Volkswagen Crafter I
Podwozie pojedyncza kabina średni rozstaw osi (2006 - teraz)
Brak raportów
Pokaż wersje silnika
Volkswagen Crafter I
Podwozie pojedyncza kabina długi rozstaw osi (2006 - teraz)
4 raporty
Pokaż wersje silnika
Volkswagen Crafter I
Podwozie podwójna kabina długi rozstaw osi (2006 - teraz)
1 raport
Pokaż wersje silnika
Volkswagen Crafter I
Podwozie podwójna kabina średni rozstaw osi (2006 - teraz)
Brak raportów
Pokaż wersje silnika
Volkswagen Crafter I
Skrzyniowy pojedyncza kabina średni rozstaw osi (2006 - teraz)
1 raport
Pokaż wersje silnika
Volkswagen Crafter I
Skrzyniowy pojedyncza kabina długi rozstaw osi (2006 - teraz)
4 raporty
Pokaż wersje silnika
Volkswagen Crafter I
Skrzyniowy podwójna kabina średni rozstaw osi (2006 - teraz)
Brak raportów
Pokaż wersje silnika
Volkswagen Crafter I
Skrzyniowy podwójna kabina długi rozstaw osi (2006 - teraz)
Brak raportów
Pokaż wersje silnika
Volkswagen Crafter I
Kombi (2006 - teraz)
35 raportów
Pokaż wersje silnika
Lista raportów
zużycia paliwa
(67)
Sortuj według:
od najnowszych
od najnowszych z komentarzem
od najdłuższych komentarzy
On
10,6
Volkswagen Crafter I
Furgon długi rozstaw osi 2.5 TDI 164KM 121kW
aso szczecin ok . pali 11l/100km czy załadowany czy pusty ale moc ma
Dodane
13 lat temu
On
13,8
Volkswagen Crafter I
Furgon długi rozstaw osi 2.5 TDI 136KM 100kW
Ten element, poza usterkami do jakich doszło w tym samochodzie myślę że wypada najgorzej. W egzemparzu z 2007 roku czyli naszym pierwszym Crafterze nie udało się zejść z najniższym spalaniem poniżej 12,00L. Testowałem auto osobiście zanim jeszcze je zabudowaliśmy, miałem kilka kursów, zrobiłem może 2-3 tyś kilometrów częściowo na pusto i wtedy nie spaliłm mniej niż chyba 12-12,3L. Wpierw myślałem, że jest to kwestią małego przebiegu i wraz z dotarciem auta spalanie zacznie spadać. W czasie normalnej eksploatacji, po zabudowaniu samochodu i załadowaniu i "nabieraniu przebiegu spalanie nie spadło, a zależało tylko od rodzaju trasy (drogi lokalne czy autostrada). Przy poruszaniu się po lokalnych drogach - trasa po Śląsku, do Zakopanego, Wisły, Ustronia, Żywca czyli przy małym udziale Autostrad spalanie średnie oscylowało między 12,5 a 13,5L. Niestety przy poruszaniu się autostradą spalanie wzrasta (wraz z prędkością) do 14,5 - 15,5L ale wiadomo że tutaj na pewno wykorzystuje się atuty drogi i jedzie szybciej - co tydzień praktycznie jeździmy autostradą na Wrocław. Dlaporównania Fordem Transitem 2,4L z 2003r z silnikiem 125KM i tylnym napędęm i 5 - biegową skrzynią wyniki spalnia były o około 1,5 - 2,5 L mniejsze. Co do przeglądów w autoryzowanych serwisach tutaj jest pewnie drożej niż w serwisach serwisach innych marek.Przegląd co 20000km to było średnio około 1000-1200zł. Teraz sytuacja się zmieniła na korzyść klienta, bez problemu można założyć kartę rabatową czyli na wstępie 10% rabatu, doradcy serwisowi proponuję też przywiezienie swojego oleju co przy Crafterze serwisowanym w ASO obniża koszt tego elementu o jakieś 50% - Olej 5W30 serwis - około 80/L, zakup poza serwisem 35-40zł/L. a do Crafterka 2,5L wchodzi całe 9L oleju. Serwisowanie poza ASO wiadomo jest znacznie tańsze, a markowe, podstawowe elementy eksploatacyjne jak klocki czy tarcze hamulcowe są już naprawdę nie drogie. Dobrej klasy klocki do przodu to koszt około 230-260zł za komplet, poza tym przy umiejętnej eksploatacji, klocki przednie w tym egzemplarzu,tej ekipie i masie rzeczywistej auta wytrzymują naprawdę długi przebieg - 45000-60000km - wszystko zależy od kierowcy, tylne spokojnie 70000-100000km. Dla porównania podam, że w IVECO DAILY 3.0 HPI na bliźniakach (wprawdzie mocniejsze) układ hamulcowy był tak kiepski, że tylne wysiadały przy max 30000-50000 a przednie podobnie. Poza tym wypadały tłoczki, a same klocki porównywalnej klasy były jakieś 1,5-2 razy droższe niż te w Crafterze. Żeby jednak nie było tak różowo to parę słów o usterkach: TURBINA WYMIENIONA NA GWARANCJI przy 60000km, auto przechodziło w tryb awaryjny czyli traciło moc. Później po wymianie było nieco lepiej,auto co jakiś czas przechodziło w tryb awaryjny,głównie przy trasach "górskich" - USTROŃ, ZAKOPANE, aż do jakichś 240000km gdy sytuacja się nasiliła (auto często przechodziło w tryb awaryjny). Diagnoza w serwisie TURBINA DO WYMIANY bądź regeneracji - miała złe parametry. Zatem zregenerowaliśmy turbinę w Jaworznie (2500zł), żeby dostać gwarancję sugerowali nam demontaż DPF- filtra cząstek stałych - zrobiliśmy to (około 2500zł - z emulatorem) - auto chodziło poprawnie przez jakieś 15000 - 20000km, nie było DPF'a a uto i tak przechodziło w tryb awaryjny. Dojeździliśmy (domęczyliśmy) nim w ten sposób do 300000km, można było reklamować w tej firmie tę operację regeneracji, ale żeby nie rzucać złego cienia na tę firmę dodam, że w międzyczasie dowiedziałem się o pewnej rzezczy z serwisu. Powiedziano mi W ASO, nie będę podawał nazwy serwisu, że Craftery, a właściwie ich turbiny z pierwszych lat produkcji mogły mieć wadę konstrukcyjną - zacinające się jakieś cięgno - nie umiem dokładnie wytłumaczyć bo nie znam dokładnej konstrukcji) zatem regeneracja, która zwykle dotyczy łopatek wirnika może nie przynieść pożądanego skutku). Doradca serwisowy, mówił, że mieli takie egzemplarze, w których w ciągu 1 roku potrafili wymienić 7-9 turbin na gwarancji, aż dopiero po tej ostatniej problem się rozwiązywał (utrata mocy). Poszedłem więc tym tropem i odpłatnie zrobiłem w serwisie przy 300000km wymianę turbiny, co po ciężkich negocjacjach (mimo, że kupiliśmy tam też 1 samochód i robimy przeglądy 2 aut) kosztowało mnie około 5200zł - zrobiłem to w serwisie bo zależało mi na 2 latach gwarancji. Przynajmniej na razie odniosło to porządany skutek. Trzeba pamiętać, że pasek rozrządu trzeba wymienić przy 200000km wraz z pompą wody, poza serwisem to około 1800zł w moim przypadku. Niektóre BUSY innych marek, w tym zdaje się Transit ma łańcuch rozrządu, niewymienialny, lub zalecana jest wymiana przy 300000km, na pewno w naszym egzemplarzu z 2003r musieliśmy go wymienić przy jakichć 340000km bo się "naciągnął" i przeskoczył o 1czy 2 ząbki (wiem jednak, że sami mogliśmy to spowodować, ponieważ samochód był uruchamiany na linkę i wiem że tak mogło się wtedy stać) O innych usterkach Crafera napiszę poniżej w usterkach.
Dodane
13 lat temu
On
17,6
Volkswagen Crafter I
Podwozie pojedyncza kabina długi rozstaw osi 2.5 TDI 164KM 121kW
On
9,5
Volkswagen Crafter I
Furgon średni rozstaw osi 2.5 TDI 136KM 100kW
W zakupie Crafter jest droższy od Tansita o 20 tyś, od Mastera o 25 tyś. Ceny katalogowe są dla frajerów, ja podaje różnice po upustach. U VW dostałem 11 tyś. Spalanie 9.5 l dla jazdy 50% z towarem i 50%pusty po rozładunku. Wiekszość to trasy 600 do 800 km.
Dodane
13 lat temu
On
16,8
Volkswagen Crafter I
Furgon długi rozstaw osi 2.5 TDI 164KM 121kW
On
11,2
Volkswagen Crafter I
Furgon długi rozstaw osi przedłużony zwis 2.5 TDI 136KM 100kW
Zużycie paliwa jest adekwatne do stylu jazdy, jedziesz z ładunkiem 1,5T 100km/h spalanie 11, jedziesz 90km/h spalanie 10l, jedziesz 120km/h spalanie 12,5, Generalnie chodzą opinie o paliwożerności crafterów i nowych sprinterów , ale przecież to dużo wieksze auto, wyższe, szersze, szersze opony, cięższe . Fakt sprintery spalania ok 10% mniej ale silnik jest tam 4 cylindrowy a nie 5 cylindrów a wszystko trzeba wykarmić.
Dodane
13 lat temu
On
13,0
Volkswagen Crafter I
Skrzyniowy pojedyncza kabina długi rozstaw osi 2.5 TDI 136KM 100kW
On
12,7
Volkswagen Crafter I
Skrzyniowy pojedyncza kabina średni rozstaw osi 2.5 TDI 109KM 80kW
oszczedna jazda czyli 90km/h 11L powyzej 120km/h 15L cala prawda jaka noga takie spalanie . jezeli ma podwyszone obroty to znaczy ze wypala sie filtr czastek nalezy go wtedy przegonic a nie gasic silnik,dobrze wypalony filtr to wieksza moc mniejsze zuzycie paliwa i dluzsza zywotnosc turbiny i silnika . Jak ktos sie nie zna to wtedy placi duze rachunki w serwisie a oni tylko czekaja na jeleni z kasa taki biznes >PS w serwisie IVECO awria 5 czujnikow 6tys zl netto pojechałem do znajomego elektryka komputer pokazał mu brak zasilania bezpiecznik za 1zł i naprawine .Jeleń już by placił 6tyś +vat Pozdrawiam i dajcie sie oszukac .
Dodane
13 lat temu
On
11,3
Volkswagen Crafter I
Furgon długi rozstaw osi 2.5 TDI 136KM 100kW
110 km/h trasa11,5-13,5 L miasto nie mam okazji spr...może i dobrze...trochę dużo przy 75l zbiorniku...przeglądy...nie mało.....naprawy drogie i częste (brak części zunifikowanych z VW...znowu Mercedesem.... zalatuje)
Dodane
14 lat temu
On
11,8
Volkswagen Crafter I
Furgon średni rozstaw osi 2.5 TDI 164KM 121kW
Poprzednia
1
2
3
4
5
6
7
Następna
Volkswagen Crafter I
3,4 (39 ocen)
Sprawdź oferty Volkswagen Crafter
Wybierz nadwozie
e-Crafter
Furgon długi rozstaw osi
Furgon długi rozstaw osi przedłużony zwis
Furgon krótki rozstaw osi
Furgon średni rozstaw osi
Kombi
Podwozie podwójna kabina długi rozstaw osi
Podwozie podwójna kabina średni rozstaw osi
Podwozie pojedyncza kabina długi rozstaw osi
Podwozie pojedyncza kabina średni rozstaw osi
Skrzyniowy podwójna kabina długi rozstaw osi
Skrzyniowy podwójna kabina średni rozstaw osi
Skrzyniowy pojedyncza kabina długi rozstaw osi
Skrzyniowy pojedyncza kabina średni rozstaw osi
Dodaj własny
raport
Rankingi danych technicznych
Skonfiguruj
idealną
ofertę z
super
finansowaniem
Volkswagen Crafter w pigułce
Volkswagen Crafter
w pigułce
Informacje o aucie
Katalog nowych
Volkswagen Crafter
Dane techniczne
Volkswagen Crafter I
Raporty zużycia paliwa
Volkswagen Crafter I
Opinie
Volkswagen Crafter I
Usterki
Volkswagen Crafter I
Publikacje
Volkswagen Crafter
Newsy
Volkswagen Crafter
Galerie
Volkswagen Crafter
Nasze pomiary
Volkswagen Crafter
Filmy
Volkswagen Crafter
Ogłoszenia
Volkswagen Crafter
Ceny aut używanych
Volkswagen Crafter
Dziennik kosztów
Volkswagen Crafter I
Opinie o instalacjach LPG
Volkswagen Crafter I
Testy zderzeniowe
Volkswagen
Aktualnie przeglądasz
Volkswagen Crafter I
Dane techniczne
39 opinii
użytkowników
3 ogłoszenia
używanych
2 zgłoszone
usterki
2 publikacje
o tym modelu
Ogólna prezentacja
modelu
Przejrzyj aktualne oferty
dla Volkswagen Crafter
Skonfiguruj
idealną
ofertę z
super
finansowaniem
Zobacz więcej
filmów
O firmie
Redakcja
Reklama
Regulamin
Kontakt
Mapa portalu
Wyszukiwarka aut
Dziennik kosztów
Rankingi aut
Wirtualny alkomat
Benzyna czy diesel?
Kalkulator LPG
Kredyt czy leasing?
Mapa stacji paliw
Sprawdź VIN
Oceń instalację LPG
Oceń motocykl
Porady
Publikacje
Pierwsza pomoc
Dokumenty dla kierowcy
Motosłownik
Za granicą
Prawo jazdy