Silnik oszczędny przy jeździe w trasie (drogi krajowe i wojewódzkie) tam przy lekkiej nodze bez wyprzedania można liczyć na spalanie rzędu 5 litrów poniżej raczej nie da się zejść. Jazda w mieście i krótkie dystanse np. 2-3 km trzba liczyć 7.2 l/100km.
W mojej ocenie można ocenić auto na 4+ jeżeli chodzi o spalanie te uśrednia się na poziomie 6.7 l/100km z ostatnich 10 tyś km. ( wynik z dystrybutora komputer pokazuje średnią 6.5l/100km)
Silnik zdecydowanie mniej pali gdy się rozgrzeje, pierwsze km duże spalanie jak pisałem wyżej, do 10km dojazd stałą prędkością na liczniku spada do ok 6.2-6.4. Podróż ze stałą prędkością 80km/h to można zejść do 4.5 (mój osobisty rekord) ale jazda ekonomiczna i przewidywalny mały ruch o późnej porze. Autostrada no niestety 7 litrów (jadą ok. 120-130km/h ze względu na wyciszenie i obroty silnika).
V-maks (na prostym nie z górki) 162 tylko kierowca z włączoną klimatyzacją, po wyłączeniu 171.
Samochód źle reaguje na dołączenie ciężaru 5 osoby i jakiś rzeczy w bagażniku-ok. 60 kg spalanie z trasy 60 km to 6.7 l/100km.
Samochód idealny na dojazdy do pracy i małe wypady za miasto w 2 osoby. Awaryjnie może zabrać 5 osób komfortowo do 50km (jechałem raz) w 4 spokojnie można jechać dużo dalej. Niestety dynamika pozostawia trochę do życzenia, jest to raczej autko na dojazdy i wleczenie się w porannym sznurze aut. Mimo wszystko polecam silnik prosty, tylko trzeba pamiętać wymieniać łańcuch rozrządu. Myślę że kupiłbym jeszcze raz chodź bardziej rozważałbym opcję 1.2 tsi (większa moc 105 koni mechanicznych, 4 cylindry, mniejsze spalanie ze względu na bezpośredni wtrysk). Ten silniczek jest lekko słabawy, ma 3 cylindry (delikatna wibracje są przy jałowych obrotach i tak sobie brzmi jak się wkręca na wyższe obroty, natomiast ze względu na 3 większe tłoki niż 4 mniejsze porównując np 1.4 mpi lepiej reaguje na jazdę i dodawanie gazu w niższych partiach obrotowych, natomiast czuć że silnik nie pracuje tak aksamitnie jak 4 cylindrowy) natomiast odwdzięcza się stosunkowo niskim spalaniem.