Szukaj

Zużycie paliwa Volvo C70 – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Najnowsze raporty Volvo C70

8,3
Coupe Cabrio Facelifting 2.0 D3 150KM 110kW
Volvo C70 II
REALNE SPALANIE (dla niechcacych czytac co ponizej) - trasa 6,5-7,0/100 (autostrada 140-160 7,5/100), miasto 9,5/100 (krotkie odcinki, troche korkow, nieduza dyznamika). Powiem tak: silnik sam w sobie jest bardzo oszczędny, jak już kolega wcześniej wspomniał auto o masie ok 1750 kg i automatyczna skrzynią (z przekladnia hydrokinetyczna, DSG to juz skok w przod a volvo go nie ma) spaliło mi najmniej 5,5L/100 - jazda bardzo oszczędna po trasie 90km (NAJWYZEJ przepisowo bez autostrad)i w tym w miescie ok 20km (tak, spaliło 5,5l/100km). Tragedią jest to że silnik się powoli rozgrzewa i na miasto w krótkich odcinkach raczej nie ma co liczyć na mniej jak 9,5/100 (trasa typu 3km, postój, powrót 3km). Mi w miescie pali od 9,3-9,9/100 (krótkie odcinki; przy sredniej dynamice i bez uporczywych korkow np. przez pół godziny spali nawet 8,5/100). Na trasie przy w miare normalnej jezdzie 6-7/100km. Autostrada 140-160km/h - 7,5l/100. NALEZY pamietac, ze gdy autem trzeba mocno hamowac (oprocz sytuacji zagrozenia) to znaczy ze za dlugo przyspieszamy i wtedy spalanie zawsze jest sporo wieksze, to samo tyczy sie postojow z odpalonym silnikiem - ba, wtedy to i 12/100 pokaze, choc moze nie nalezy wierzyc na slowo ;] ). Oprocz wolnego rozgrzewania sie silnika, w nowszych modelach (jak nowe v40) jest system start-stop, co z pewnoscia po miescie by sporo pomoglo, podobnie jak pomoglo by dogrzewanie chlodziwa na zimnym silniku. Ogolnie chce sprawdzic czy webasto (oraz, a w sumie przede wszystkim swiece zarowe na chlodziwie - podobnie jak w VW) cos zmieni, ale podejrzewam ze całkiem sporo. Okres zwrotu mysle ze w przedziale 1-2 lat (ok 15tys km rocznie).
9,5
Coupe 2.0 i T 163KM 120kW
Volvo C70 I
Spalanie bardzo miło zaskoczyło, spodziewałem się, że poniżej "dwucyfrowego" wyniku nie będzie się dało zejść, a tutaj się okazuje, że powyżej 10 wskakuje się tylko w mieście. Zbiornik ma 68L, więc tankowanie do pełna to sporo ponad 300 złotych, ale do rezerwy, robiąc 75% trasę i 25% miasto, zapala się ona przy prawie 700km (przy tej samej eksploatacji VW Bora 1.6 105KM pali ledwie litr mniej). Najsłabsza wersja silnikowa, ale i tak nie brakuje mocy do wygodnej jazdy. Zdaje mi się, że jak na ponad 1500kg masy i -naście lat technologii wynik jest bardzo dobry. Ponadto auto komfortowe i solidne, względnie tanie w zakupie, jednak niezbyt tanie w utrzymaniu - serwis i części swoje kosztują. Model bardzo rzadko spotykany, a jak dla mnie 100 razy bardziej urodziwy, niż np. Merc CLK. No i jeszcze jedno - DRZWI BEZ RAMEK = mistrz:)
11,0
Coupe Cabrio 2.5 T5 230KM 169kW
Volvo C70 II
Auto zdecydowanie nie do wyścigów, choć dźwięk 5 cylindrów nakłania do mocniejszego deptania gazu. Szkoda tylko, że silnik benzynowy jest ledwie akurat do takiej masy samochodu, słabszy byłby już strasznym mułem. Przy ostrej jeździe po mieście można dojść bez problemu do 20 litrów, najgorszy pomysł do codzienny dojazd do pracy 5-8 kilometrów, auto zdąży się akurat rozgrzać porządnie, kiedy już jest się na miejscu - do czasu rozgrzania pali najwięcej, chwilowo pojawia się nawet 30-40 litrów / 100. Przy oszczędnej jeździe udało się na krótkim odcinku zejść poniżej 7. Normalny przelot w trasie to 8-9. Jazda autostradą ciągle lewym pasem zakres 140-160 km/h to 11 litrów.
11,3
Coupe 2.4 20V T 193KM 142kW
Volvo C70 I
Jest 4, dlaczego? Jak ktoś szuka auta co pali 8 litów w mieście, niech od razu odpuści sobie szukania turbo benzynowego silnika. Chce się mieć 193 km to trzeba się z tym liczyć. Nie ma tragedii 17 litrów w mieście na krótkie trasy, poniżej 15 nie zejdziecie. Mówię tu o takim mieście z korkami, remontami i światłami. Jest to normalna jazda, a nie oszczędna. Gazu nie zakładałbym, niby nie ma przeciwwskazań, ale jednak nie wydaje mi się to super oszczędnością, też nie powinno się szybko jeździć z gazem, bo mogą być kłopoty. Udało się raz w mieście, ale poza godzinami szczytu, ok. 10-13 godziny spalić ok. 12 litrów na 100 km, według moich obliczeń. Ale wzrok był skierowany na chwilowe spalanie i jechałem bez większych przyspieszeń, starałem się nie wciskać zbyt często hamulca, może udało by się mniej. Nie nazwał bym tego normalną jazdą. Trasa-spalanie i tu się możecie zdziwić 7-8 litów, jadąc przepisowo oczywiście z mniej więcej stałą prędkością, bo najgorzej jest przy ruszaniu i przyspieszaniu, auto waży ponad 1500 kg. Spalanie nie jest duże, jak na tą moc, turbo i wagę. Jak słyszę, że auta po 900 kg 60 km palą po 9 litów to jest chyba mało ekonomiczne. Ceny napraw nie są wygórowane, dobrze, jest mało awaryjne, to na części dużo się nie wydaje, pomijam oczywiście wymiany eksploatacyjne. Np. Świece do turbo platynowe powinno się kłaść tak, że koszt trochę większy.
12,7
Coupe 2.3 20V T-5 240KM 177kW
Volvo C70 I
Witam. Auto pali najwiecej na krotkich odcinkach czyli wtedy kiedy nie zdąrzy się rozgrzac- wtedy latwo przekroczyc 16l/100km. Po rozgrzaniu jest juz duzo lepiej i przy spokojniej jezdzie mozna sie zamknac w 13l/100 oczywiscie jest to jazda miejska i w czasie zimy. Na trasie wszytko zalezy od stulu jazdy. Jadac do 120km/h w 4 osoby wyzlo mi 8.7/100. Jadac samemu naprawde spokojnie wyszlo 8.3/100. Z ciekawostek dodam ze przy predkosci 260km/h komputer pokazuje spalanie na poziomie 17l/100. Natomiast brutalna jazda miejska od swiatele do swiatel po wyliczeniach wyszla mi 38l/100. Tak wiec jak widac wszytsko zalezy od tego, kto i jak jezdzi. POZDRAWIAM
14,5
Coupe 2.4 20V T 193KM 142kW
Volvo C70 I
W mieście automat(Łódź) na krótkich odcinkach ok. 5km spali 22 litrów gazu, na trasie przy spokojnej jeździe ok 90km/h ok. 10 litrów LPG. Mam wrażenia, że automat najwięcej spala po prostu "tocząc się" w korku - komputer pokazuje wtedy ponad 30l/100km. Realnie patrząc przy LPG, biorąc pod uwagę tylko jazdę przy mieście koszt 100km to ok. 60zł - cena gazu ok. 2,60zł/l. POLECAM!
10,6
Coupe 2.3 20V T-5 240KM 177kW
Volvo C70 I
Jak dla mnie na tą moc spalanie bardzo niskie. Na dłuższej trasie (100-200km) jadąc z prędkością do 110km/h potrafię zejść nawet do 8L/100km. Dojazdy do pracy 14km w jedną stronę i średnie spalanie wg. komp. 10,3 i spod świateł zawsze jestem pierwszy :D
6,6
Coupe Cabrio 2.0 D4 177KM 130kW
Volvo C70 II
Na przykładzie trasy okołoświątecznej - 1600 km w 3 dni - głównie trasy PL (spora część po autostradach). Samochód jeździł oszczędnie - przy prędkości 120 spalanie w okolicach 6,3 - 6,6 przy prędkości 140 - 150 spalanie niższe - 5,5 - 6,0 - czyli faktycznie GT :). Jazda dynamiczna ale bez przesady - ten model nie jest zaprojektowany z myślą o wyścigach. spalanie z komputera spadło mi z 7,6 do 6,9 :).
7,1
Coupe Cabrio 2.0 D4 177KM 130kW
Volvo C70 II
180 koni musi wypić - ale nie jest źle - przy spokojnej jeździe można poruszać się w okolicach 7l na 100km - przy agresywnej prawej nodze górnej granicy nie ma - wynik rzędu 11 - 12l jest jak najbardziej realny. Ale tak jak wspominałem wcześniej auto ze względu na zestrojenie zawieszenia i masę własną nie zachęca do szaleństw a poczucie komfortu raczej wycisza niż pobudza :).
9,8
Coupe Cabrio 2.0 D4 177KM 130kW
Volvo C70 II
Jesli chodzi o zuzycie diesla to bardzo duzo zalezy od tego jak jezdzisz. Jesli chcesz oszczedzac na paliwie to spokojnie zejdziesz do poziomu 7-8 litrow. Gornej granicy spalania nie jestem w stanie okreslic, ale spokojnie moze zrobic male spustoszenie w portfelu. Jesli chodzi o naprawy i serwisy to nie wiem jeszcze ile to bedzie kosztowalo.
Volvo C70