Szukaj

Informacje o Subaru Forester IV

Lata produkcji: 2012 – 2018
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Czwarta generacja Subaru Forestera pojawiła się na rynku w 2013 r. Stylistycznie model ten ponownie został znacząco odmieniony. Jego rozmiary także uległy powiększeniu – jest o 35 mm dłuższy, 15 mm szerszy i 20 mm wyższy. Zwiększono również rozstaw osi. Tak jak poprzednie generacje, Forester IV powstał na zmodyfikowanej platformie podłogowej modelu Impreza. Niektóre techniczne rozwiązania ma również wspólne z modelem Legacy. Podobnie jak model poprzedniej generacji, Subaru Forester IV dostępny jest także w wersji z silnikiem Diesla.
czytaj więcej
Powagosław

Stonowany jak zawsze, z jeszcze większą nutą młodzieżowości, którą Forester dawkuje bardzo ostrożnie. Może to lekarstwo na kiczowatość, która toczy niejedno auto w tym segmencie. Wszyscy wiemy, jakie są zalety Forestera, do jego specyficznego uroku można się przyzwyczaić.

~Powagosław
Luzacjusz

Niekwestionowany brzydal nr 1 w swojej klasie znów jest brzydszy niż był. Znając wyczyny designerskie Subaru, gotów jestem nawet uwierzyć, że o to chodziło. Jedno, co dobrego można o nim powiedzieć, to, że nie jest koreański, jak wiele SUV-ów. Bez cienia ironii.

~Luzacjusz

Subaru Forester IV – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Widoczność + Układ jezdny + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Karoseria - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,5
~Europejczyk
Subaru Forester IV
Terenowy 2.0 XT 240KM 177kW
Jest to moj kolejny Subaru Forester XT. Poprzednikiem przejeździłem bezproblemowo i bezawaryjnie 150 tyś km i nie miałem cienia wątpliwości że następnym moim autem będzie kolejny Forester XT. Trafił się zadbany i z małym przebiegiem ok 42 tyś. km, z polskiego salonu i w bogatszej wersji Platinium (poprzednik był w wersji Sport, czyli bez szklanego dachu, bez skórzanej tapicerki i skromniejszym zestawem audio). Przejechałem tym egzemplarzem ponad 10 tys. km i nie mam wątpliwości że w swojej kategorii cenowej model ten nie ma konkurencji.
4,7
~Mateusz
Subaru Forester IV
Terenowy Facelifting 2.0i 150KM 110kW
Ogólnie bardzo dobry samochód. Ma w sobie to COŚ pomimo swojej ogólnej przeciętności wizualnej. Idealnie sprawdza się jako auto rodzinne - jest bardzo przestronny, pozostawiając przy tym ogólną przyjemność z jazdy (co nie zawsze jest oczywiste w tato-wozach). Bardzo dobrze jeździ po zakrętach, daje sporo informacji zwrotnych dla kierowcy, choć w pierwszej chwili wydaje się inaczej. W zimie rekompensuje wszystko co w nim ewentualnie złe. Mam wersję z manualną skrzynią, mieszkam w górach, dosłownie czekam na śnieg, żeby jeździć bez celu i bawić się tym samochodem. To ostatni prawdziwy, klasyczny, mechaniczny napęd w Subaru. Rok później były już tylko automaty. Czysta mechanika i bezpośrednie przełożenie zachowań na pedał gazu i kierownicę. Kocham to. Wykonanie na dobrym poziomie, góra deski rozdzielczej miękka, z boku już wszystko twarde, ale nic nie trzeszczy, nie wydaje dźwięków. Fenomenalne światła - skrętne LEDy. Jak na takie gabaryty samochodu niskie spalanie - 8,1 l/100 km z całego życia, czyli 67 tys km.
4,2
~Sanfot
Subaru Forester IV
Terenowy 2.0i 150KM 110kW
Jakby było 3,5 gwiazdki to tyle by dostał. 3 to za mało a 4 to troszkę naciągnięte. Moje wyobrażenie o tym wymarzonym aucie było nieco lepsze.. Wyśniłem sobie subaru forestera, to mam . Pierwsza terenówka, pierwszy automat, pierwszy lineartronic - może za dużo zmian na raz.. Sprawdza się rewelacyjnie poza asfaltem ( ale nie jestem typowym off-roadowcem ), da się nim zaparkować w miejscach niedostępnych dla wielu aut, nawrócić na małej przestrzeni. Jednak pazerność na paliwo, mało sprawne przełożenie, zwłaszcza przy ruszaniu z miejsca i mułowatość to spore minusy. Ilość drobiazgów, które bym zrobił inaczej też jest spora.
Średnie spalanie dla Subaru Forester IV
8,5 – 10,7
l/100 km
6,8 – 6,9
l/100 km
8,8 – 11,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,5
Subaru Forester IV
Terenowy Facelifting 2.0i 150KM 110kW
Auto jest wg mnie bardzo ekonomiczne jak na swoje gabaryty i stały napęd na cztery koła. Jadąc w trasę turystyczno - krajoznawczną, z uwzględnieniem zasad eco-drivingu, ale bez przedadnego zamulania, wychodzi 6,4 - 7 w zależności od warunków. Dynamiczna trasa, prędkość do 120 km/h, trochę wyprzedzania, zabawy po zakrętach - 7,6 l/100 km. Codzienne dojazdy do pracy (10 km w jedną stronę), cykl podmiejski - 7,8 w lecie, 8,2 w zimie. Miasto, odcinki po 2-3 km - do 13 litrów. Autostrada, tempomat na 130 km/h - 8 litrów, później każde 10 km/h to 1 litr więcej. Spalanie z całego życia samochodu (67 tys km) - 8,1 litra. Dane weryfikowane prawie za każdym razem na dystrybutorze, nie tylko z komputera.
7,6
Subaru Forester IV
Terenowy Facelifting 2.0 XT 241KM 177kW
Subaru Forester XT 2016r Pali mniej więcej tyle ile deklaruje producent. Ten wynik jest osiągalny w trybie S/I - inteligent przy płynnej jeździe w trasie około 100-130km/h bez większych nacisków na pedał gazu ale z wyprzedzaniem innych uczestników ruchu drogowego oraz w mieście z prędkościami przepisowymi. Natomiast jeżeli kierowca chce się pobawić trybem S i S# to spalanie sięga około 16litrow a pewnie i może więcej. Jeżeli chodzi o offroad to od 12l w górę. Pomiar spalania był robiony temperaturze pomiędzy 15C-30C dla 1000km. Aby jednak takie spalanie było możliwe należy nauczyć się operowania gazem - pedał jest bardzo wrażliwy na każde muśniecie/naciśniecie na niego wiec nie trzeba go cisnąć aby samochód żwawo jechał.
11,0
Subaru Forester IV
Terenowy 2.0 XT 240KM 177kW
Jeżdżąc na krótkie dystanse spalanie wychodzi pomiędzy 12,5 - 13,5. Przebywam krótką drogę do pracy 5 km i silnik dopiero łapie odpowiednią temperaturę pracy. Przy dłuższych jazdach po mieście w zależności od ilości korków można zejść do 10l. W trasie na drogach lokalnych przy prędkości do 90 km udało mi się zejść do 7,5l. Jazda w trasie do 140 km/h wychodzi koło 10,5l. Wszystko uzależnione jest od dynamiki przyspieszania. Na trasie Warszawa Kraków raz spaliłem cały bak w jedną stronę i spalanie na poziomie 16l. Przy płynnej jeździe w drodze w drugą stronę wyszło 11,5l, przy prędkościach do 180 km/h. Turbina żyje, turbina pije:)
Subaru Forester IV