Szukaj

Informacje o Suzuki Alto VI

Lata produkcji: 2009 – 2014
Segment: Auta najmniejsze
Mały miejski samochód segmentu A, zaliczany do grupy tzw. „kei-carów”. Produkowany w latach 1979-2014 (później tylko w Japonii). Pierwsze cztery generacje Alto z lat 1979-2005 były dostępne w Azji. Dopiero od szóstej generacji w roku 2002, model oferowany jest też na innych kontynentach, w tym w Europie. Ostatnia, siódma generacja Alto debiutowała w 2009 roku, wypełniając lukę w grupie maluchów marki, obok modeli Swift i Splash. Jej pierwowzorem był prototyp Suzuki A-Star Concept, zaś bliźniaczym modelem - Nissan Pixo. W 2014 roku następcą Alto na rynku europejskim i indyjskim został Suzuki Celerio.
czytaj więcej
Powagosław
Szkoda, że projektantom Alto zabrakło odwagi (albo pieniędzy?) i tylko w umownej formie wdrożyli koncepcje zastosowane w prototypie A-Star. To mógł być awangardowy maluch, a wyszedł maluch bardzo przeciętny. ~Powagosław
Luzacjusz
Małe samochody bywają ponoć najbardziej sexy. A ten? Bardziej sexy jest krasnal ogrodowy zapatrzony w grecką figurkę z gipsu wyginającą się pośrodku oczka wodnego z ceraty z metra ciętej, obłożonej kamieniami rzecznymi, przeplatanymi wężem świetlnym w kolorach tęczy. Ok., wystarczy. ~Luzacjusz

Suzuki Alto VI – wybierz silnik

Pokaż silniki:

Oceny Suzuki Alto VI

Liczba ocen: 24
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 3,8
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Bezawaryjność (drobiazgi) + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Widoczność - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,6
~Jędrzej
Suzuki Alto VI
Hatchback 1.0 68KM 50kW
Od 2010 roku w rodzinie, jeden właściciel, 3 użytkowników, 115 tyś przejechane i dzisiaj poszło dalej w świat (akurat w mikołajki :]), całkiem niedoceniona przez te 11/12 lat konstrukcja małego i drobnego auta z segmentu A, którego daaalekim krewnym było sławetne Daewoo Tico, na koreańskiej licencji. Bardzo dobre małe auto miejskie, spełniające trudne wymagania miejskiej dżungli, bez odbijania się na ciasnym wnętrzu, choć nie można ukrywać że nie jest to auto dla 4 osobowej rodzinki osób powyżej 190 cm wzrostu. Podróżowaliśmy nim zazwyczaj w trójkę, a mierzymy po 170 parę cm wzrostu i było nam wygodnie. Małe gabaryty (samochodu, nie rodzinki) pozwalają na dowolny wybór miejsc parkingowych, a dodatkowo mało pali a klimatyzacja umilała przemieszczanie się. Samochód miejski niemalże idealny.
4,7
~alewla
Suzuki Alto VI
Hatchback 1.0 68KM 50kW
Kupiłam, bo było tanie i podobno niezawodne. Po kilku latach mogę tylko potwierdzić, że to jest świetne auto do miasta, na dojazdy do pracy. Mnóstwo razy parkowałam w miejscach gdzie nawet auta klasy B się nie mieściły. Jedyna usterka przez te wszystkie lata to łożysko w prawym przednim kole, aczkolwiek przyznaję się, że jeżdżę po emerycku i klimatyzacja - poszedł jakiś przewód, ale to akurat nie było mi potrzebne. Spalanie 4,5 - 5 litrów.Plastiki w środku okropne, ale skrzynia biegów super. Przy dużym obciążeniu hamulce trochę słabe, ale to nie jest auto do przewozu towaru. Krótko mówiąc polecam wszystkim, którzy szukają bezpretensjonalnego ale niezawodnego auta na dojazdy do pracy a jedyny wydatek jaki są w stanie zaakceptować to płyny i klocki :-)))
4,5
~xxx
Suzuki Alto VI
Hatchback 1.0 68KM 50kW
To moja kolejna opinia poprzednia była 2 lata temu. Dlatego też podniosłem ocenę z uwagi na niezawodność auta (nie było serwisowane w ramach gwarancji) i osiągi a co za tym idzie także bardzo niskie koszty utrzymania
Średnie spalanie dla Suzuki Alto VI
4,9
l/100 km
6,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,3
Suzuki Alto VI
Hatchback 1.0 68KM 50kW
Samochód nabyłem w salonie. Zaskoczył mnie pozytywnie swoją funkcjonalnością, zwrotnością. Wyglądem tego auta nie byłem zachwycony lecz rekompensatą za to były niskie koszty eksploatacyjne, na trasie poniżej 4 litrów, w mieście poniżej 5, średnie spalanie po przejechaniu 5 tyś km oscylowało na poziomie 4,2. Dla mnie jest to wynik zadowalający. Przy tak wysokich cenach paliw człowiek chciałby aby silnik jeszcze mnie zużywał paliwa, ale należy się cieszyć i z takich rezultatów. Koszt całego baku paliwa to około 180zł, który starcza mi średnio na 715km. Ceny przeglądów w serwisie optymalne na każdą kieszeń, części w miarę przystępnych cenach. Ogólnie polecam wszystkim ten model Suzuki, jest w miarę ekonomicznym autem idealnym do miejskiej dżungli.
4,0
Liczba komentarzy: 1
Suzuki Alto VI
Hatchback 1.0 68KM 50kW
Kupiłem Suzuka w salonie w lutym i od końca lutego nim jeżdżę. Auto chyba na dotarci. Zrobiłem nim 1.327km i jestem zadowolony ze spalania aczkolwiek mogło by być trochę lepiej. Ale to może jak już się dotrze. Najwyższe spalanie jakie zanotowałem to 4,31 a najniższe to 3,71. Średnia dla auta wg Motostatu kształtuje się na poziomie 4,02. Jeżdżę głownie po polskich wsiach więc większych przeszkód na drogach nie ma ale co jakiś czas trzeba zwolnic i przyspieszyć co zjada paliwo. Można to chyba określić cyklem mieszanym. Do miasta bardzo rzadko jeżdżę. Czasem będzie duża Łódź lub mniejsze Koluszki. Po autostradach nie jeżdżę, bo w okolicy nie ma żadnej a w dodatku są one płatne. Mój styl jazdy to bezkompromisowy aco-driving. A więc stała jazda, bez elektrycznych dodatków (klima, radio, światła - mam LEDowe 8W), z zamkniętymi szybami kołami podpompowanymi na 2,7 bara (wyniki spalania dla opon letnich). Prędkości... Najwięcej w zakresie 55-80km/h. Małe odległości do 500m 40-45km/h aby zbyt dużo przyspieszania na takim odcinku nie było. Biegi zmieniam następująco: 1/2 - 20km; 2/3 - 40-45km; 3/4 - 60km; 4/5 - 70km. Czasem może być 5km wyżej lub niżej ale to zależy od warunków na drodze. Prędkość obrotowa... nie mam obrotomierza ale chyba jeżdżę (stała jazda) głównie przy 2.000RPM. Twierdzę tak na podstawie wypowiedzi użytkownika z forum Suzuki, który samodzielnie obrotomierz zamontował. Jak jeszcze pojeżdżę trochę to znowu napiszę wrażenia i wtedy dodam jak spala toto w zimie. Ogólne wrażenie bardzo pozytywne na temat auta. Małe, przyjemne, wszędzie się zmieści. Nie ma żadnych zbędnych dodatków, które będą się psuły. Takie powinno być auto. niestety teraz trudno takie nowe modele znaleźć, bo większość przypomina już statki kosmiczne. Jakość wykonania, taka se tak jak we wszystkich autach tej klasy. Ale w końcu a to ma zawieść sprawne i tanio z punktu A do B i Suzuk te wymagana spełnia :)
5,3
Suzuki Alto VI
Hatchback 1.0 68KM 50kW
Na felgach 13 pali dużo mniej i ma lepsze przyśpieszenie teraz założyłem 15 alusy od splasha i pali z 2litry wiecej prawie ale wygląda o niebo lepiej. Przy spokojnej jeździe średnia spalania około 5l
Suzuki Alto VI