Szukaj

Informacje o Suzuki Baleno I Sedan

Lata produkcji: 1995 – 1998
Segment: Niższa klasa średnia
Suzuki Baleno to produkowany w latach 1995-2002 oraz powtórnie od roku 2016, miejski hatchback z segmentu B, a uprzednio także model z segmentu C (niższa klasa średnia). Początkowo był pierwszym autem kompaktowym japońskiej marki. Pierwsza generacja Suzuki Baleno była odmianą eksportową modelu Cultus Crescent (oferowanego w Stanach Zjednoczonych jako Esteem), która powstała w oparciu o model Swift, funkcjonujący w Japonii pod szyldem Cultus. Auto reaktywowano po czternastu latach, jednakże już jako 5-drzwiowego hatchbacka należącego do segmentu B, którego zadaniem miało być zapełnienie miejsca w katalogu marki, po wycofaniu modelu SX4 z oferty.
czytaj więcej

Suzuki Baleno I Sedan – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Długość 4195 mm
Szerokość 1690 mm
Wysokość 1390 mm
Rozstaw osi 2480 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 51 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 201 l
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(96%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Silnik + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Skrzynia biegów - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,0
~Bezimienny66
Suzuki Baleno I
Sedan 1.3 i 16V 85KM 63kW
Suzuki był moim drugim autem. Uważam, że jest to idealny samochód dla osoby, która traktuje auto jak pojazd do przemieszczania się. Prosty, niezawodny, tani w utrzymaniu. Zawsze kiedy oddałem auto w ręce mechanika byłem spokojny bo wiedziałem, że części są tanie i łatwo dostępne. Dzięki nieskomplikowanej budowie pewne rzeczy można było zrobić samemu przy użyciu taśmy klejącej, śliny i odrobiny dobrej woli :) Silnik 1,3 przy stosunkowo lekkiej budzie, sprawiał że autko dynamicznie się zbierało. Ogólnie jak uważasz, że najważniejszym zadaniem auta jest tanie i bezawaryjne jeżdżenie, a jednocześnie nie przeszkadza ci krzyk do pasażera przy prędkości powyżej 100 km/h, to bryka dla ciebie. No i oczywiście autko posiada moduł samoredukcji masy poprzez rdzę :-) Pozdro
4,3
~Marek
Suzuki Baleno I
Sedan 1.6 i 16V 101KM 74kW
Całokształt auta jest ok - poczciwe stare dobre auto, silnik nie do zajechania, spartańskie wyposażenie, brak czegokolwiek w środku i kupa rdzy. Głośno w środku i twardo na dziurach, za to sporo radochy bez żadnych absow i esp, trochę więcej gazu i fajnie zarzuci bokiem. Nie doceniony samochód i już doceniony nie będzie , wszystkie już egzemplarze zzarte przez rdzę , spawane i wszystko inne ale jak najbardziej polecam ten samochód do nauki (brak systemów jakich kolwiek , trzeba mu poświęcać dużo uwagi, a w razie czego można upalic kapcia zarzucić bokiem). Młoda osoba będzie zachwycona bo to auto daje wszystko co potrzeba młodemu, nawet można poszaleć bo przy małej wadze ma niezłego kopa - tani samochód strasznie więc zamiast kupować E36 za 5000zl kup baleno za 1000zl bo lepszego samochodu za tyle zł nie znajdziesz. Kupić to auto albo do nauki albo do upalenia albo jako wół roboczy. Po tylu latach niestety już się do niczego innego nie nadaje :( .
3,6
~Michał
Suzuki Baleno I
Sedan 1.6 i 16V 101KM 74kW
Typowy samochód japoński z lat 90-tych. Silnik nie do zdarcia, lubi obroty. Naprawdę niezawodna jednostka. Jeżdżona na gazie od 8 lat, bez porządnego rozgrzewania i zero usterek. Olej wymieniany czasami co 10 k km a czasami co 30k km. Można jeździć aż odpadną koła :) Dobra konserwacja minimalizuje korozję praktycznie do zera! 18 letnie auto bez korozji. Poziom nieosiągalny dla wielu nowszych konstrukcji. Zdecydowanie niezawodność to największy plus tego samochodu. Przez 100 000 km raczej dość szorstkiego traktowania nie zrobiłem przy nim nic więcej niż standardowe podzespoły jak klocki, tarcze filtry etc. Napęd 4x4 ( stały) w zimie piękna sprawa, nie ma dla niego czegoś takiego jak zbyt śliska droga, no chyba że chcemy hamować:D Bolączki: -Brak wyciszenia -Ciężko działający szyby ele. z przodu ( pewnie zużyte ) -ŚWIATŁA DLA NIEWIDOMYCH - lepiej nie jeździć w deszczu po zmroku! Światła jak w rowerze, inni widzą nas ale my już innych nie koniecznie.
Średnie spalanie dla Suzuki Baleno I Sedan
6,7 – 7,8
l/100 km
8,0 – 8,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,8
Suzuki Baleno I
Sedan 1.6 i 16V 101KM 74kW
Na samym powietrzu żadne nie będzie chodzić. Samochód dość ekonomiczny, powiem tak że jak go kupiłem to badałem go ile pali i jak się jeździ wolno czy szybko czy dynamicznie się rusza z miejsca do 3 biegów czy się dużo hamuje, czy mieszany czy trasa, miasto! Jadąc do pracy wioskami (ze średnią prędkością 55km/h do 65km/h wioskami gdzie są odcinki prostych na których jadę ok 80-90km/h, a są szkoły zakręty gdzie się jedzie nie więcej niż 50km/h) 18km i 2km miasta i z powrotem do domu to spalanie oscyluje w granicach 7l/100km. Średnio na 45l Pb95 robiłem ok 690km do 750km. auto do pracy dobre średnio tanie w utrzymaniu. Wady samochodu to gnijące sanki po silnikiem (chodzi mi o tą belkę w poprzek auta do której jest silnik przymocowany, wahacze, piasty itd.)koszt używki jeśli się znajdzie to ok 1500zł + przekładka u mechanika lub samemu, ja pospawałem ją i dodatkowo pospawałem ją całą do okoła blachą 2,5mm zeszło z wyciągnięciem i założeniem ok 10 godzin, no ale wyszło mnie 200zł i to jest chyba lepsza metoda bo ta co przyjdzie napewno nie będzie nowa i rewelacji nie będzie a tu mamy nową grubą blachę w koło. Czasami lubi się popsuć 2 bieg. skrzynia ok 800-1200 zł. Lubi zgnić wlew paliwa ten zaraz za korkiem ja to zrobiłem za 25 złoty (korek wspawałem w kawałek rury i założyłem kawałek węża gumowego odpornego na paliwo i oleję i połączyć z bakiem, ścisnąć opaskami!! pobawiłem się 10 minut dłużej i razem z tym zrobiłem odpowiecznik do baku tak jak było fabrycznie) cena tego oryginalnego 40 cm kawałka rury lekko podkrzywionego to cena 520zł szok. Wyrabia się mechanizm dokładnie plastikowa obudowa i tulejka przy wycieraczkach serwisowe okropnie drogie 145zł kawałek plastiku . Ale na autozłomie znajdziecie pasujące od Mazdy 626 ok 1994 roku! tylko trzeba jedną dziurkę wywiercić inaczej aucie cena 10zł i dożywotnie bo jest z dur-aluminium a w środku tulejka mosiężna.
7,8
Suzuki Baleno I
Sedan 1.3 i 16V 85KM 63kW
Autko praktycznie nie jest złe. Narzekać można na drogie części. Przy spalaniu wychodzi mi średnio 7,5-7,8 litrów w jeździe mieszanej. Przy trasach rzędu 300 km da radę zejść poniżej 7,5l na 100km (mój rekord to 7.3). Za to w mieście wynik powyżej 8l to minimum. Jeżdżę niezbyt ekonomicznie, dużo przyspieszam. Przy oszczędnej jeździe myślę, że dałoby radę mieć średnie spalanie na poziomie poniżej 7,5l. Poza tym, mój rocznik - 1995r. - zaczyna już trochę mocno popijać olejem, co się objawia w spalinach.
7,7
Suzuki Baleno I
Sedan 1.6 i 16V 101KM 74kW
Tani samochód bo już za 1000zl można kupić, mało pali ale niektóre części potrafią nieźle odchudzić portfel. Lepiej się nim nie rozbijac bo taniej będzie kupić nowy aniżeli naprawiać stary, niektóre części tanie jak barszcz a niektóre droższe jak klasa premium... Wahacz 350zl, ramka chłodnicy 400 ale ogólnie bardzo fajnie, szczególnie że się nie psuje ale na naszych drogach zawieszenie lubi się wybić.

Usterki Suzuki Baleno I

Liczba wpisów: 16
Rama przedniego zawieszenia.
  • Suzuki Baleno I
  • zawieszenie
Występowanie usterki:
Tak 14
Nie 2
W starszych samochodach występuje korozja ramy przedniego zawieszenia (sanki), do której przymocowane są wahacze. Skutkuje to często pęknięciem ramy przy mocowaniu wahacza i jego cofnięciem do tyłu. Nie da rady dalej jechać. Element bardzo łatwo wymienialny, ale nie ma zamienników. W ASO kosztuje 1750 zł, na Allegro widziałem nowe za 1350 zł. Z demontażu można kupić w cenie od 100 zł (za tyle kupiłem) do 800 zł (niektórzy złomiarze przeginają). Najczęściej korozja pojawia się po prawej stronie (pasażera)
23 komentarze
dusi sie nie ma mocy strzela z rury wydechowej
  • Suzuki Baleno I Kombi 1.6 i 16V 101KM 74kW 1996-1998
  • silnik
dusi sie nie ma mocy strzela z rury wydechowej tak sie dzieje na poczatku gdy sie rusza jedynka dwojka jak dostanie duzych obrotow to tak jak by cos przepchało i wtedy startuje jak pocisk swiece sa dobre sprawdzone filtr paliwa tez wymieniony powietrza tez niby wszystko oki mechanik kazał mi kupic dosatek do benzyny co wyniszcza wode wlałem jak narazie dalej tak samo wiec nie mam pojecia co to moze byc zamula szarpie strzela z rury lipa niby wszystko dobrze a dlaj jest probnlem
Oczekuje na rozwiązanie
4 komentarze
gubie plyn chlodniczy....
  • Suzuki Baleno I Sedan 1.3 i 16V 85KM 63kW 1995-1998
  • układ chłodzenia
gubie plyn chlodniczy.... witam.wymienilem plyn chlodniczy po przejechaniu ok 35 km. zauwazylem plame pod autem..sprawdzilem to plyn chlod. od tamtej pory go dolewam i ciagle go ubywa,,, zauwazylem na masce po otwarciu krople tak jakby plyn pryskal...prosze o pomoc..dodam ze jestem laikiem i to moje pierwsze auto... Dziekuje
Oczekuje na rozwiązanie
4 komentarze
Suzuki Baleno I Sedan