Szukaj

Informacje o Suzuki Baleno

Lata produkcji: 1995 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia
Suzuki Baleno to produkowany w latach 1995-2002 oraz powtórnie od roku 2016, miejski hatchback z segmentu B, a uprzednio także model z segmentu C (niższa klasa średnia). Początkowo był pierwszym autem kompaktowym japońskiej marki. Pierwsza generacja Suzuki Baleno była odmianą eksportową modelu Cultus Crescent (oferowanego w Stanach Zjednoczonych jako Esteem), która powstała w oparciu o model Swift, funkcjonujący w Japonii pod szyldem Cultus. Auto reaktywowano po czternastu latach, jednakże już jako 5-drzwiowego hatchbacka należącego do segmentu B, którego zadaniem miało być zapełnienie miejsca w katalogu marki, po wycofaniu modelu SX4 z oferty.
czytaj więcej
Powagosław

Całkiem zgrabne, niebrzydkie auto do codziennej jazdy, w dodatku o rozmiarach konkurujących z segmentem C. Ale jeśli to auto dla tych, u których wygląd zewnętrzny auta ma trzeciorzędne znaczenie, czy ktokolwiek wybierze Baleno zamiast np. Skody Fabii?

~Powagosław
Luzacjusz

Auto dla przeciętnego Polaka. Takiego z rodziny 2+1, w której ojciec ma 172 centymetry wzrostu, zarabia średnią krajową, czyta pół książki rocznie i marzy, żeby wyjechać stąd i nie wrócić. Może za kierownicą Baleno, auta absolutnie przeciętnego.

~Luzacjusz

Suzuki Baleno – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Oceny Suzuki Baleno

Liczba ocen: 265
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Silnik + Brak drobnych usterek

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Skrzynia biegów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,9
~Pawilon
Hatchback 5d 1.2 DualJet 90KM 66kW
Suzuki Baleno III
Jestem po pierwszym przeglądzie, na liczniku 22tyś i kilka długich wyjazdów. Dwa największe zaskoczenia. Po pierwsze to auto naprawdę mało pali, Suzuki uczciwie podaje zapotrzebowanie na paliwo. Brawo! Mieszkam w dużym, zakorkowanym mieście na południu Polski, opony całoroczne, klima zawsze, styl jazdy raczej agresywny- spalanie 5,5 REWELACJA jak dla mnie. Drugie zaskoczenie - Nie straszna mu dalszą podróż. Prawdą jest że autko jest lekkie i podatne na podmuchy wiatru ale da się tym suzuki przejechać 800km we względnym komforcie ( fotele jak dla mnie ok ) A ile miejsca na nogi z tyłu!Koniecznie porównajcie to z innymi autami - będziecie zaskoczeni tym małym Suzuki.
4,6
~bogdan68
Hatchback 5d 1.2 DualJet 90KM 66kW
Suzuki Baleno III
Mimo kilku niedostatkow to bardzo udany udany samochod. Plastiki we wnetrzu faktycznie sa do bani,slaba jakosc i duza podatnosc na zarysowania ( sytuacje ratuje nieco zakup wysokiej jakosci zelu do plastikow -lepiej teraz wygladaja). Podlokietnik nie spelnia swojej funkcji,jest za bardzo cofniety, w bagazniku wysuwaja sie przegrodki bocznych schowkow(wersja elegance z podw.podloga).Smieszne,jak z lat 80tych dlugie patyczki do obslugi do obslugi wyswietlacza.Niska szyba przednia to raczej niedogodnosc niz jakas wielka wada. Poza tym juz tylko zalety : cichy,bardzo oszczedny, z komfortowym zawieszeniem,bardzo duzym wnetrzem i bagaznikiem jak na auto segmentu"B",plynnie i szybko pracujacy wyswietlacz dotykowy z sensownym menu, dosc dobre audio. W dlugiej trasie mozna sie przespac,bo przednie fotele rozkladaja sie tworzac plaska powierzchnie - to juz bardzo rzadko spotykane u konkurencji, tak jak wyciszenie klapy silnika. A tu jest...:)
4,9
~Grzegorz G.
Hatchback 5d 1.2 DualJet 90KM 66kW
Suzuki Baleno III
Drugi wpis po 8 miesiącach eksploatacji. W dalszym ciągu jestem bardzo zadowolony z autka. Spalanie w mieście na poziomie 5,5l. Jak dotąd nie znalazłem niczego szczególnego, na co mógłbym narzekać. Rdzy nigdzie nie zauważyłem ale blacha rzeczywiście jest cienka. Niewielkie uderzenie pozostawia wgniecenie. Ciekawe co będzie po gradzie? Mała przednia szyba może i jest minusem zmuszającym do zginania karku pod światłami, ale nareszcie mogę dowolnie przysłaniać szybę jadąc pod słońce. Dla mnie Jedynym mankamentem jest prowadzenie samochodu o tak małej masie przy silnym wietrze. Przy większych prędkościach wyraźnie odczuwa się wszelkie podmuchy.

Raporty spalania Suzuki Baleno

Liczba raportów: 262
Średnie spalanie dla Suzuki Baleno
4,9 – 8,4
l/100 km
6,4 – 6,7
l/100 km
7,5 – 10,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,5
Hatchback 5d 1.2 DualJet 90KM 66kW
Suzuki Baleno III
Spalanie na poziomie 4 litrów jest możliwe , ale trzeba się postarać. Każdy dodatkowy pasażer ma znaczenie i utrzymanie tak niskiego spalania robi się trudne. Przy rozsądnej jeździe po mieście można się zmieścić pod 5-ką. Jednak jak ktoś ma ciągoty do szybkich startów spod świateł ewentualnie lubi innych uczyć jazdy to spalanie skoczy. Silnik żwawy i dość elastyczny. Podpowiedzi komputera nawet przy eko jeździe traktować z umiarem , ważniejsza jest intuicja. Wartości wyliczone kalkulatorem nie z komputera.
5,4
Hatchback 5d 1.2 DualJet SHVS 90KM 66kW
Suzuki Baleno III
Fajne autko. Nie jeździmy oszczędnie A w trybie miejskim nie przekracza 6,5 litra spalania nawet jak jest w pełni załadowany. Jak na taki mały silnik jest dość dynamiczny i można nim spokojnie wyprzedzić inne auto jeżeli zajdzie taka potrzeba. Jeździmy wersja Premium, dobija do 40 tysięcy przebiegu i nie czuć w nim zużycia nie pojawiają się żadne usterki.
4,5
Hatchback 5d 1.2 DualJet 90KM 66kW
Suzuki Baleno III
Minimalne spalanie jakie udało mi się uzyskać to 3,1 litra na setke przy prędkości do 60 km/h.Przy prędkości do 75 km i spokojnym przyspieszaniu oraz zmianie biegów według wskazań komputera można się zmieścić w 4 litrach na setkę.Ostatnio wyjechałem z żoną i dziećmi w góry.tempomat na autostradzie ustawiłem na 120 i łącznie spalanie wyszło po przejechaniu 700 km 4,5 litra na sto kilometrów. Chybryda nie jest potrzebna.

Usterki Suzuki Baleno

Liczba wpisów: 22
Rama przedniego zawieszenia.
  • Suzuki Baleno I
  • zawieszenie
Występowanie usterki:
W starszych samochodach występuje korozja ramy przedniego zawieszenia (sanki), do której przymocowane są wahacze. Skutkuje to często pęknięciem ramy przy mocowaniu wahacza i jego cofnięciem do tyłu. Nie da rady dalej jechać. Element bardzo łatwo wymienialny, ale nie ma zamienników. W ASO kosztuje 1750 zł, na Allegro widziałem nowe za 1350 zł. Z demontażu można kupić w cenie od 100 zł (za tyle kupiłem) do 800 zł (niektórzy złomiarze przeginają). Najczęściej korozja pojawia się po prawej stronie (pasażera)
22 komentarze
dusi sie nie ma mocy strzela z rury wydechowej
  • Suzuki Baleno I Kombi 1.6 i 16V 101KM 74kW 1996-1998
  • silnik
dusi sie nie ma mocy strzela z rury wydechowej tak sie dzieje na poczatku gdy sie rusza jedynka dwojka jak dostanie duzych obrotow to tak jak by cos przepchało i wtedy startuje jak pocisk swiece sa dobre sprawdzone filtr paliwa tez wymieniony powietrza tez niby wszystko oki mechanik kazał mi kupic dosatek do benzyny co wyniszcza wode wlałem jak narazie dalej tak samo wiec nie mam pojecia co to moze byc zamula szarpie strzela z rury lipa niby wszystko dobrze a dlaj jest probnlem
Oczekuje na rozwiązanie
4 komentarze
gubie plyn chlodniczy....
  • Suzuki Baleno I Sedan 1.3 i 16V 85KM 63kW 1995-1998
  • układ chłodzenia
gubie plyn chlodniczy.... witam.wymienilem plyn chlodniczy po przejechaniu ok 35 km. zauwazylem plame pod autem..sprawdzilem to plyn chlod. od tamtej pory go dolewam i ciagle go ubywa,,, zauwazylem na masce po otwarciu krople tak jakby plyn pryskal...prosze o pomoc..dodam ze jestem laikiem i to moje pierwsze auto... Dziekuje
Oczekuje na rozwiązanie
4 komentarze