Szukaj

Informacje o Toyota Avensis I Sedan 1.8 129KM 95kW 2000-2003

Lata produkcji: 2000 – 2003
Segment: Klasa średnia
Debiutująca w roku 1997, pierwsza generacja Toyoty Avensis w ofercie japońskiej marki zastąpiła udany model Carina E. Auto było pod wieloma aspektami podobne do swego poprzednika (zbliżone, aczkolwiek unowocześnione kształty, elementy stylizacyjne oraz te same silniki) i stało się godnym jego następcą. Toyota Avensis I przeszła obszerną modernizację w roku 2000. W oparciu o ten model w roku 2002 powstał Avensis Verso – minivan, który w ojczyźnie producenta oferowany był pod nazwą Toyota Ipsum. Pierwszą generację Avensisa wycofano z produkcji w roku 2003.
czytaj więcej
Powagosław
Dotychczas były łagodne zmiany i różne wcielenia stylistycznego konserwatyzmu. Teraz jest rewolucja, efekt zdecydowanie lepszy, choć nie na tym polega filozofia Toyoty, by szokować i ekscytować wyglądem. Dlatego dziękujemy i za taką ekstrawagancję. ~Powagosław
Luzacjusz
Pamiętam taki film, w którym główny bohater, nudziarz-fajtłapa rozmawia z grupą zbirów. Mówi do nich: „Ja też w swojej młodości miałem kłopoty z prawem. Raz nawet przeszedłem przez ulicę na czerwonym świetle”. Avensis pręży się jak WC Picker, ale nadal jest grzecznym nudziarzem. ~Luzacjusz
Produkowany od 2000 do 2003 roku
Pojemność skokowa 1794 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 129 KM (95 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 170 Nm przy 4200 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Widoczność + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki) - Karoseria
Średnie spalanie dla Toyota Avensis I Sedan 1.8 129KM 95kW 2000-2003
7,7
l/100 km
9,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,6
Toyota Avensis I
Sedan 1.8 129KM 95kW
Jeżdżę tym samochodem głównie sam i głównie po mieście . Muszę powiedzieć że na zakorkowanych warszawskich trasach samochód spala 9 - 9.3 litra . Wynik ten uważam za naprawdę dobry w porównaniu do poprzednich samochodów w tej klasie ,jakimi jeżdziłem . Ford Mondeo 1 .8,Opel Vectra 1 .6 na tych samych odcinkach (przy podobnych warunkach)spalały mi ok 10.7 - 11 litrów . Mitsubichi Carisma 1 .6 kolegi 10.2 litra . Natomiast zupełnie nie rozumiem jakim cudem komuś tu w trasie wyszło poniżej 5 l . Kiedyś sprawdziłem coś takiego na odcinku do Wyszkowa (ok 60km),jadąc totalnie jak placek z prętkością 70-80km/h i patrząc na pomiary zużycia chwilowego (by jechać jak najdelikatniej). Absolutnie pusto ,lato-ciepło . Uzyskałem wynik 5,4 litra . Normalnie jadąc w trasie (ok. 130-140 km/h) 6,8 litra . Tak czy inaczej spalanie w tym samochodzie uważam za niewysokie . To duży atut na plus ,spośród innych niekoniecznie tak pozytywnych cech . (Bezawaryjność (drobiazgi))
7,7
Toyota Avensis I
Sedan 1.8 129KM 95kW
Jeden z najmniej palących samochodów o tej mocy i pojemności . Miałem lub użytkowałem następujące samochody ; Opla Vectrę B 1.6 16v i 1,8 16 v ,Forda Sierrę 1,8 , Forda Mondeo 1,8 16v ,Peugeota 406 2.o ,Renault Scenic 2.o ,Mitsubishi Carisma 1,6 ,Golf 1.8 ,Alfa 156 1,8 , Lanos 1.6 16v . Żaden z nich nie palił mniej niż ta Avensis . (Bezawaryjność (drobiazgi))
8,2
Toyota Avensis I
Sedan 1.8 129KM 95kW
jak sie depcze to autko bierze. w miescie podobnie. jesli chodzi o trase rewelka. szkoda ze nie ma tempomatu. (Bezawaryjność (drobiazgi))

Usterki Toyota Avensis I

Liczba wpisów: 35
podciśnieniowy nastawnik kolektora dolotowego w 7A-FE 1.8 lean burn
  • Toyota Avensis I Sedan 1.8 110KM 81kW 1997-2002
  • silnik
  • 200 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 0
Każda rurka kolektora dolotowego dzieli się na dwie połówki, a w każdej połówce jest klapka-przepustniczka. Są sterowane podciśnieniowym nastawnikiem (siłownikiem), który jest sterowany elektrozaworem (na zasadzie włącz-wyłącz). Normalnie, 7A-FE jeździ na ubogiej mieszance, ale w specyficznych warunkach silnik dostaje więcej paliwa co powoduje otwarcie nastawnika by to paliwo się spaliło. Niestety, w nastawniku parcieje membrana, co powoduje nieprawidłową pracę silnika - brak "kopa" na wyższych obrotach i przy mocniejszym wciśnięciu gazu oraz zasysanie lewego powietrza (telepanie silnikiem przy pewnych obrotach). Tymczasowym rozwiązaniem jest odkręcenie siłownika i podwieszenie dźwigienki sterującej przepustniczkami za pomocą trytytki oraz zaślepienie wężyka do siłownika, ALE wtedy nie wolno mocniej przyspieszać ani jechać z wysokimi obrotami (warto obserwować kontrolkę ECONO, jeśli działa) bo silnik wyjdzie z Lean Burn, puści więcej paliwa, a to paliwo nie będzie miało się jak spalić. Efekt: zniszczy katalizator, bo dopali się w nim. Uboczny efekt: katalizator nie będzie wyrabiał z reakcją i za samochodem będzie czuć smród siarkowodoru. Nastawnik jest w ASO Toyoty traktowany jako część kolektora dolotowego (nie pamiętam ceny... 2300 albo 3200 zł). Używkę ciężko kupić, bo większość jest sparciała. Może ktoś ma patent na TRWAŁĄ regenerację gumowej membrany? Nastawnik da się rozdłubać, a potem uszczelnić, ale to nie jest trwałe rozwiązanie.
2 komentarze
Po przekręceniu kluczyka nie zapala
  • Toyota Avensis I Sedan 1.6 110KM 81kW 1997-2002
  • instalacja elektryczna
Witam mam Ave z 2000r przebieg oryginalny 185tys. W ubiegłym roku rozpoczęły się problemy z uruchomieniem silnika. Po przekręceniu kluczyka słychać jakby lekki trzask i rozrusznik nie kreci. Po ponownym naciśnięciu na kluczyk czasami zakręci a czasami nie. Zauważyłem że większe problemy z uruchomieniem występują w gorące dni gdy nadwozie się znacznie nagrzewa czasami trzeba 3-5 razy przekręcać kluczyk by rozrusznik zadziałał. Byłem u mechanika i wymienił automat przy rozruszniku. Usterka jakby chwilowo ustąpiła ale po 3 miesiącach jest tak samo jak przed wymianą. Nie wiem co może być przyczyna tej usterki. Może miał ktoś z Was podobny kłopot. Prosiłbym o pomoc i informację np na meila tadzikb59@o2.pl Najprawdopodobniej automat rozrusznika ale po wymianie usterka powtarza się. Nie wiem
Problem rozwiązany
3 komentarze
Toyota Avensis I - awaria*1
  • Toyota Avensis I
  • inne
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 0
http://www.google.pl/imgres?imgurl=http://www.aplussanantonio.com/trouble/check_engine.png&imgrefurl=http://www.aplussanantonio.com/transmission_troubleshooting.html&usg=__PbKg6mMt1PqSRkwLDFdY3oC_EuU=&h=136&w=150&sz=17&hl=pl&start=20&zoom=1&tbnid=tFhTTaWnhz7EjM:&tbnh=108&tbnw=120&prev=/images%3Fq%3Dcheck%2Bengine%26hl%3Dpl%26sa%3DX%26gbv%3D2%26biw%3D1280%26bih%3D841%26tbs%3Disch:10%2C684&itbs=1&iact=hc&vpx=1071&vpy=215&dur=156&hovh=108&hovw=120&tx=92&ty=56&ei=ZoHvTPLmHMegOv_N9bYK&oei=V4HvTKX2EMyBswaArejsCQ&esq=2&page=2&ndsp=20&ved=1t:429,r:4,s:20&biw=1280&bih=841 - oto link do kontroliki ktora czasami sie wlancza Witam! Moj wujek ma problem. Prubuje mu pomuc. Pewnego razu jadac sobie zapalila mu sie oto ta kontrolka co jest w linku wyzej i nagle samochodzik zgaz i nic nawet dodajac gazu. Dopiero przekrecajac kluczyk i prubujac uruchomic samochodzik kontrolka juz sie nie swiecila i autko chodzilo normalnie. Szukalem troche o tym w ksiazce zwiazanej z oto tym problemem ale sie tylko dowiedzialem ze to jakas awaria*1 i zeby oddac auto do serwisu. Czy mozna poradzic sobie z tym dylematem nie oddajac samochodu do serwisu?? Jezeli wktos wie jak poradzic sobie z tym problemem to piszcie!!! Dzieki:)
2 komentarze
Toyota Avensis I Sedan