Szukaj

Informacje o Toyota Matrix I

Lata produkcji: 2001 – 2008
Segment: VANy
Przedstawiona w roku 2002, pierwsza generacja Toyoty Matrix, obok modeli Corolla i Prius, stanowiła uzupełnienie kompaktowej oferty japońskiej marki. Auto powstało w rezultacie kooperacji Toyoty z firmą General Motors i jego modelem bliźniaczym był Pontiac Vibe. Na rodzimym rynku natomiast model oferowany był jako Toyota Voltz. Technicznie samochód powiązany był z modelem Corolla. Auto poddano lekkiemu faceliftingowi w roku 2005, a dwa lata później zostały wdrożone następne zmiany, które pod względem stylistycznym upodobniły Toyotę Matrix do Corolli. W roku 2008 zakończono produkcję modelu.
czytaj więcej

Oceny Toyota Matrix I

Liczba ocen: 19
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(90%)

Zalety

+ Silnik + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Całokształt

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,7
~Mic
Hatchback 1.8 i 16V 132KM 97kW
Toyota Matrix I
Autko ma fajną stylistykę (bardziej mi sie podoba niż europejskie verso), wystarczające wyposażenie do komfortowej jazdy. Prowadzi sie śwetnie, każdy kilometr do czysta radość z jazdy oraz ekstra realaks. Z tego auta wysiada się nie czując zmęcznia po podróży. Wygodne fotele, automatyczna skrzynia biegów i dynamiczny silnik to główne atuty tego auta. Duży plus za przestronność w środku a jednocześnie zwartą bryłę na zewnątrz. Praktycznie bezobsługowa eksploatacja czyni auto bardzo przyjaznym dla użytkownika. W końcu to TOYOTA:)
4,1
~Bogdan
Hatchback 1.8 i 16V 189KM 139kW
Toyota Matrix I
Jestem bardzo zadowolony z tego zakupu .Wszyscy mi odradzali kupna w 2005 roku bo będzie problem z częściami. Wymieniłem tylko tarcze i chłodnice klimy . Podczas zakupu 2005 roku to dobrze wyposażony samochod i dobra jakość .
4,6
~aro
Hatchback 1.8 i 16V 132KM 97kW
Toyota Matrix I
Jestem ( odpukac ) naprawde zadowolony z tego autka . Nie ma najmniejszych problemów technicznych , jeździ sie wspaniale i dynamicznie , autko zwraca uwage ogólnie swoim wygladem i wzbudza duże zainteresowanie . A prezentuje się według mnie naprawde ślicznie . Dla osób ceniących sobie indywiudualizm serdecznie polecam
Średnie spalanie dla Toyota Matrix I
7,3 – 9,2
l/100 km
10,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,3
Hatchback 1.8 i 16V 132KM 97kW
Toyota Matrix I
Nie zdecydowaliśmy się na założenie gazu ponieważ autko pali niewiele. Wydaje mi się, że automatyczna skrzynia biegów skutecznie się do tego przyczynia. Generalnie jeździ się w większości nie przekraczając 2000 obr/min. Spalanie średnie około 8l/100km. Owszem jak się chce poszaleć to łatwo osiągnąć 12l/100km. Przeglądy dostępne w sieci toyoty, z częściami nie ma problemu również (wystarczy podać nr VIN i sprowadzą każdą część). Duża dostepność uzywanych isprowadzanych części na rynku. Klocki przednie to koszr w granicach 140zl za kpl. Wymiana oleju w skrzyni biegów - koszt 120zł. Filtr powietrza oraz kabiny jakieś 80zł. Olej silnika niecałe 300zł. Świec jeszcze nie wymieniałem. Mimo, że to auto z USA nie odczułem tego w żaden sposób. W porównaniu do mojego poprzedniego auta którym była honda civic z 2002r uważam, że eksploatacja jest nieco tańsza, a pojazd nie miał żadnej awarii przez 4 lata eksploatacji !!! W życiu nie miałem tańszego auta w eksploatacji. Ubezpieczam w Alianz Direct w pakiecie OC i AC za jakies 1200zl na rok!!! W PZU było prawie 2500zł.
12,0
Hatchback 1.8 i 16V 132KM 97kW
Toyota Matrix I
Auto dziwne, raz pali ladnie raz kiepsko... Na poczatku po zalozeniu gazu 9L na autostradzie przy 130 km/h, wiec nawet ladnie. Teraz nawet przy bardzo oszczednej jezdzie na trasie nie potrafie zejsc ponizej 12... W wakacje przy lekko ciezszej nodze potrafil w trybie mieszanym (mam 15 km do miasta) wiec uznaje to za tryb mieszany) potrafil zjesc mi 15-16 litrow na 100km wiec bardzo duzo! Teraz jezdze oszczednie i pali 12 litrow. Raczej nie oszczedne...
9,3
Hatchback 1.8 i 16V 132KM 97kW
Toyota Matrix I
Zużycie paliwa 10/8 l/100km.Dotychczas wymieniałem tylko olej/Mobil 1/ i filtry.Możecie się dziwić,ale jeszcze nie wymieniałem klocków,chociaż to wersja automatyczna.Ostatnio /od roku/zainstalowałem gaz i żałuję,że tak póżno
Toyota Matrix I