Szukaj

Informacje o Toyota Matrix I 1.8 i 16V 132KM 97kW 2001-2008

Lata produkcji: 2001 – 2008
Segment: VANy
Przedstawiona w roku 2002, pierwsza generacja Toyoty Matrix, obok modeli Corolla i Prius, stanowiła uzupełnienie kompaktowej oferty japońskiej marki. Auto powstało w rezultacie kooperacji Toyoty z firmą General Motors i jego modelem bliźniaczym był Pontiac Vibe. Na rodzimym rynku natomiast model oferowany był jako Toyota Voltz. Technicznie samochód powiązany był z modelem Corolla. Auto poddano lekkiemu faceliftingowi w roku 2005, a dwa lata później zostały wdrożone następne zmiany, które pod względem stylistycznym upodobniły Toyotę Matrix do Corolli. W roku 2008 zakończono produkcję modelu.
czytaj więcej
Produkowany od 2001 do 2008 roku
Pojemność skokowa 1794 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 132 KM (97 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 171 Nm przy 4200 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Karoseria + Silnik + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Widoczność - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,9
~Edi
Toyota Matrix I
Hatchback 1.8 i 16V 132KM 97kW
Posiadam już drugi taki samochód. Pierwszy 2003r. ze sporym przebiegiem 200k mil kupiłem za oceanem za grosze, bo potrzebowałem dojechać z punktu A do B, stukał, pukał, brał olej, ale jeździł. W USA ten samochód robi furorę, jak to mówią amerykanie "póki ma olej będzie jeździł". Zadbany egzemplarz potrafi kosztować nawet 6-8 tys. dolarów. W Polsce wydaje się być niedoceniony ponieważ można go kupić za kilka lub kilkanaście tysięcy. Warto zwrócić tutaj uwagę, że samochody z pierwszych lat produkcji (podobnie jak Toyota Celica) mogą mieć wadę w postaci nadmiernego zużycia oleju. W 2005 roku w wersji poliftowej została ona naprawiona. Samochód niezawodny, skrzynia automatyczna bezawaryjna, pojemny bagażnik, sportowy wygląd. Jeśli się pamięta o regularnej wymianie oleju w silniku i skrzyni, samochód ten spokojnie powinien zrobić przebieg ponad 300 tys. km. Spory procent tych samochód ma zatrzymany przebieg na zegarach 299.999 mil (ok. 500tys. km) i dalej mają się dobrze i jeżdżą. W Europie przy zainstalowanej instalacji gazowej należy pamiętać o regularnej regulacji zaworów.
4,7
~Mic
Toyota Matrix I
Hatchback 1.8 i 16V 132KM 97kW
Autko ma fajną stylistykę (bardziej mi sie podoba niż europejskie verso), wystarczające wyposażenie do komfortowej jazdy. Prowadzi sie śwetnie, każdy kilometr do czysta radość z jazdy oraz ekstra realaks. Z tego auta wysiada się nie czując zmęcznia po podróży. Wygodne fotele, automatyczna skrzynia biegów i dynamiczny silnik to główne atuty tego auta. Duży plus za przestronność w środku a jednocześnie zwartą bryłę na zewnątrz. Praktycznie bezobsługowa eksploatacja czyni auto bardzo przyjaznym dla użytkownika. W końcu to TOYOTA:)
4,6
~aro
Toyota Matrix I
Hatchback 1.8 i 16V 132KM 97kW
Jestem ( odpukac ) naprawde zadowolony z tego autka . Nie ma najmniejszych problemów technicznych , jeździ sie wspaniale i dynamicznie , autko zwraca uwage ogólnie swoim wygladem i wzbudza duże zainteresowanie . A prezentuje się według mnie naprawde ślicznie . Dla osób ceniących sobie indywiudualizm serdecznie polecam
Średnie spalanie dla Toyota Matrix I 1.8 i 16V 132KM 97kW 2001-2008
8,6
l/100 km
10,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,3
Toyota Matrix I
Hatchback 1.8 i 16V 132KM 97kW
Nie zdecydowaliśmy się na założenie gazu ponieważ autko pali niewiele. Wydaje mi się, że automatyczna skrzynia biegów skutecznie się do tego przyczynia. Generalnie jeździ się w większości nie przekraczając 2000 obr/min. Spalanie średnie około 8l/100km. Owszem jak się chce poszaleć to łatwo osiągnąć 12l/100km. Przeglądy dostępne w sieci toyoty, z częściami nie ma problemu również (wystarczy podać nr VIN i sprowadzą każdą część). Duża dostepność uzywanych isprowadzanych części na rynku. Klocki przednie to koszr w granicach 140zl za kpl. Wymiana oleju w skrzyni biegów - koszt 120zł. Filtr powietrza oraz kabiny jakieś 80zł. Olej silnika niecałe 300zł. Świec jeszcze nie wymieniałem. Mimo, że to auto z USA nie odczułem tego w żaden sposób. W porównaniu do mojego poprzedniego auta którym była honda civic z 2002r uważam, że eksploatacja jest nieco tańsza, a pojazd nie miał żadnej awarii przez 4 lata eksploatacji !!! W życiu nie miałem tańszego auta w eksploatacji. Ubezpieczam w Alianz Direct w pakiecie OC i AC za jakies 1200zl na rok!!! W PZU było prawie 2500zł.
12,0
Toyota Matrix I
Hatchback 1.8 i 16V 132KM 97kW
Auto dziwne, raz pali ladnie raz kiepsko... Na poczatku po zalozeniu gazu 9L na autostradzie przy 130 km/h, wiec nawet ladnie. Teraz nawet przy bardzo oszczednej jezdzie na trasie nie potrafie zejsc ponizej 12... W wakacje przy lekko ciezszej nodze potrafil w trybie mieszanym (mam 15 km do miasta) wiec uznaje to za tryb mieszany) potrafil zjesc mi 15-16 litrow na 100km wiec bardzo duzo! Teraz jezdze oszczednie i pali 12 litrow. Raczej nie oszczedne...
9,3
Toyota Matrix I
Hatchback 1.8 i 16V 132KM 97kW
Zużycie paliwa 10/8 l/100km.Dotychczas wymieniałem tylko olej/Mobil 1/ i filtry.Możecie się dziwić,ale jeszcze nie wymieniałem klocków,chociaż to wersja automatyczna.Ostatnio /od roku/zainstalowałem gaz i żałuję,że tak póżno
Toyota Matrix I