Szukaj

Informacje o Toyota Proace City Furgon Standard 1.5 D-4D 131KM 96kW od 2019

Lata produkcji: 2019 – teraz
Segment: VANy
Produkowany od 2019 roku
Pojemność skokowa 1498 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 131 KM (96 kW) przy 3750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 300 Nm przy 1750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 16,4 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 75 x 84,8 mm
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Widoczność

Wady

- Karoseria - Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie
Nierównomierne ścieranie tylnych opon
  • Toyota Proace City Verso Long
  • zawieszenie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Mamy w firmie ponad 20 szt. w różnych konfiguracjach tj. długie, krótkie, manual, automat ale zawsze z dieslem 130 KM. W 9 sztukach pojawił się podobny problem tzn. nierównomiernie zużywa się tylna prawa opona, znacznie szybciej w części zewnętrznej. Dodatkowo opony tylne ogólnie zużywają się szybciej niż przednie. W serwisie stwierdzili skrzywienie tylnej belki z winy użytkownika czyli każdy z kierowców wjechał w dziurę tylnym prawym kołem. Wszystkie auta są na gwarancji, przebieg raczej poniżej 100kkm, a serwis proponuje płatną naprawę. Czy ktoś miał podobne problemy?
Rozpadający się rozrząd niszczący silnik
  • Toyota Proace City Furgon Standard 1.2 D-4T 110KM 81kW od 2019
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 10
Nie 0
Po półtora roku użytkowania auta przy przebiegu około 50 tysięcy samochód zaczął pobierać olej tak około 1 litr od wymiany do wymiany. Serwis mówił że mieści się to w granicach. Po 2 latach co 1-2 miesiące trzeba już było dolewać olej i samochód pojechał na serwis. Okazuje się że ta jednostka ma źle zaprojektowany pasek rozrządu, który sie rozpada i jego cząstki wpadają do silnika. W moim egzemplarzu zostały wymienione tłoki i pierścienie. Serwis mówi wprost, że jest się skazanym z tym silnikiem na takie operacje co około 70 tysięcy.
6 komentarzy
Sprzęgło hałasuje
  • Toyota Proace City Verso Standard 1.5 D-4D 102KM 75kW od 2019
  • układ napędowy
  • 25 tys. km
Kupiliśmy z salonu demonstracyjny, roczny samochód Toyota Proace City Verso z przebiegiem ok. 6 tys. km. W kwietniu 2022 podczas wymiany opon mechanik zwrócił mi uwagę, że jego zdaniem samochód ma wadliwe łożysko oporowe, wskazywała na to głośna praca sprzęgła. Z uwagi na fakt, że samochód jest na gwarancji 28.04.2022 podjechaliśmy do salonu Toyota w Rumii, aby przeprowadzono diagnostykę. Wada samochodu została potwierdzona i 2.05 odstawiliśmy samochód do serwisu. Wnioskowaliśmy o wymianę całej skrzyni biegów jako łatwiejszy i szybszy sposób na przeprowadzenie naprawy gwarancyjnej, natomiast Toyota Polska nie wyraziła na to zgody sugerując wymianę poszczególnych części. Auto stało w serwisie do 11.07.2022 roku, czyli 69 dni. Po wymianie okazało się, że sprzęgło jest wadliwie złożone i ma rozszczelnienia. Ponowna wizyta w ASO spowodowała uszczelnienie sprzęgła, ale przy wymianie opon zimowej okazało się, że rozszczelnienia dalej występują. Dodatkowo pojawił się problem z biegami (ciężko wchodzą) i wspomaganiem kierownicy. Aktualnie poprzez prawnika żądamy wymiany skrzyni biegów. Toyota nie odpowiada na wezwania (WSTYD dla koncernu), prawdopodobnie sprawa zakończy się w sądzie.
Oczekuje na rozwiązanie
Toyota Proace City Furgon Standard