Toyotę Proace II stworzono we współpracy z koncernem PSA (trzecia generacja Citroena Jumpy i Peugeota Exporta), a produkowany jest w francuskiej fabryce Sevelnord. Samochód oferowany jest w aż trzech wariantach długości nadwozia (4,6, 4,9 i 5,3 metra) i dostępny jest jako furgon, ale także w odmianie minivan, która może pomieścić nawet dziewięć osób. Prócz tego, począwszy od stycznia 2017, Toyota Proace oferowana jest także jako platforma do zabudowy.
Dziwne posunięcie Toyoty i to nie dlatego, że jej inwencja w stworzeniu tego modelu ograniczyła się do przyklejenia swojego znaczka do „eurovana” Fiata, Citroena i Peugeota. Najbardziej kuriozalne jest, że to, co Toyota reklamuje jako nowy model, to dzieło z 2007 roku.
~Powagosław
W gabinetach prezesów Toyoty wyświetlają chyba „Rejs”, a na pamięć uczą się kwestii o piosenkach, które lubimy najbardziej (te, które już znamy). Warto zapamiętać tego Proace’a. Ten przykład rebrandingu powinni pokazywać na studiach i konferencjach jako najgorszy w dziejach motoryzacji.
~Luzacjusz