Szukaj

falowanie obrotów silnika.
Ford Mondeo II Kombi 1.8 i 16V 115KM 85kW 1996-2001

  • Autor: lesiu85
  • Kategoria: silnik
przy odpaleniu zimnego silnika słychać że nie pali na jeden gar, stojąc za samochodem czuć zapach niespalonej benzyny. Po zagrzaniu się silnika wszystko to ustaje jak by ręką odjął. Ustaje stukanie ale zaczyna się inny problem, silnik faluje od 500 do ok 1200 obrotów, czasem potrafi nawet zgasnąć. W samochodzie jest instalacja LPG (sekwencja) i jeżdząc na niej nic takiego się nie dzieje. Proszę o pomoc w tej sprawie.

Komentarze

Trochę po czasie dodaje komentarz ale może przyda się innym. Jeśli macie mondeo benzyniaka z datą produkcji od maja 1998 do listopada 2000 czyli ostatnia partia produkcji to wasz silnik ma regulowane zawory. Przed majem 1998 r. nie trzeba było regulować zaworów gdyż były one ustawiane hydraulicznie. Jeśli nie wiecie z kiedy dokładnie macie samochód to możecie rozpoznać to po pokrywie zaworów. Czarna plastikowa pokrywa - regulacja zaworów. Srebrna metalowa pokrywa - brak regulacji. Jeśli zawory nie są wyregulowane to silnik może mieć utrudniony rozruch, zanim silnik dobrze się rozgrzeje może gasnąć (np. na kilku pierwszych skrzyżowaniach), po rozgrzaniu mogą falować obroty, samochód może być "mułowaty" lub mogą brzęczeć zawory. Wtedy konieczna jest regulacja zaworów. Regulacja odbywa się za pomocą tzw. płytek regulacyjnych. Niestety wiele osób w ogóle nie wie że jest coś takiego jak regulacja zaworów.
Odpowiedz
u mnie mogła wymiana filtra paliwa, był totalnie zapchany
Odpowiedz
Dziennik kosztów dla Ford Mondeo II Kombi 1.8 i 16V 115KM 85kW
Średni koszt przejechania 100 km
36,00 zł
8,5
l/100km
10,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Mondeo II Kombi