Szukaj

Mrugająca kontrolka świec żarowych.
Ford Mondeo III Kombi 2.0 TDCi 130KM 96kW 2002-2007

  • Autor: mirsag
  • Kategoria: silnik
Pewnego dnia podczas wyprzedzania zaczęła mrugać kontrolka świec żarowych, silnik stracił moc. Po wyłączeniu silnika, a następnie załączeniu kontrolka zgasła, a moc silnika powróciła. Przy każdym gwałtownym przyśpieszeniu zachodziła ta sytuacja. Wymieniłem olej w silniku, wszystkie filtry, świece i przez okres około 3 tygodni nic się nie działo. Aż do dnia dzisiejszego. Znów przy gwałtownym przyspieszeniu pojawiła się kontrolka świec żarowych oraz kontrolka silnika (check), silnik stracił moc do tego stopnia, że ledwo co wjechałem pod niewielkie wzniesienie. Wyłączyłem silnik, a następnie go załączyłem i kontrolki zniknęły oraz powróciła moc. Przy spokojnej jeździe auto sprawuje się poprawnie, spalanie w okolicach 6,3l/100km, silnik pracuje na wolnych obrotach prawidłowo. Gdzie szukać przyczyny?

Komentarze

Witam. Mam mondeo 2005 r. 130 KM. Miałem tą samą sytuację z moim mondkiem, trwało to dwa lata , lampka zapalała się coraz częściej . Naprawiałem u elektryka ,po tygodniu to samo, zregenerowałem wtryski ,dalej to samo. W końcu znów odstawiłem auto do innego elektryka , ten stwierdził ,że do wymiany jest sterownik turbiny , lecz on nie montuje regenerowanych tylko nowe. Koszt nowego jest duży jak na auto z tych lat. Więc zamówiłem regenerowany sterownik na allegro 300 zł. Podpatrzyłem na you tube jak wymienić i wymieniłem. Jeżdżę już miesiąc ( ok. 1600 km) auto działa bez zarzutu .
Odpowiedz
Co wymienić ford mondeo Mk3 2003r pomocy w trakcie jazdy zapalajom się świece
Odpowiedz
Wtryski do wymiany mam to samo
Odpowiedz
Co mam robić jeżeli pali się rezerwa świec zarowych
Odpowiedz
Witajcie.
Mam mondziaka mk3 2.0 130 i standardowy scenariusz...pedał do dechy sprężyna i odcięcie silnika...kompletna utrata obrotów do zera. Dałem go pod kompa dobremu mechanikowi i wtryski okey i zacząłby od rozebrania EGR. To są dwie śruby opaska więc pyk i rozebrane i ukazało mi to jakieś 3 mm syfu którego się zebrało. Po przeczyszczeniu zniwelowało to sprężynkę z częstotliwości 3 razy na 3 kilometry na 2 razy w tygodniu. Mechanikiem nie jestem więc oddałem go aby mechanik rozebrał EGR i pod kolektor plus filtry oleje.

On rozebrał przepiaskowal oraz wymienił filtry i jeszcze w dodatku przeczyscil zawór od pompy paliwa bo tam też było trochę syfu. Auto ogólnie dużo lepiej i na dwójce pali kapcia hehe ( mam mapę na 150). Oczywiście 500 może więcej kilometrów i to samo.

Jednakże przylwazylem, że przy stopniowym dawaniu mu w kopyto problem się nie pojawiał tylko w momencie z ,,muskania" gazu do depniecia do dechy tak się dzieje.

Jeżeli chodzi o rozwiązanie to słyszałem o zużytym pedale gazu, jednakże to z czasem wykluczylem ze względu na to czy suchy czy mokry czy z nawiewem czy bez problem nie znikał. Możliwa przyczyną jest czujnik wałka rozrządu a nie od razu wtryski jak usłyszycie od pierwszego lepszego mechanika. Ogólnie jeszcze jest opcja rury doprowadzającej powierzę do turbiny. Najzwyklejsze pęknięcie czy nieszczelność. Jednakże usłyszałem jeszcze jedną diagnozę gdyż spotkałem kogoś kto miał ten problem. Znajomy ma chyba nowsza Vectrę 2.0 160 i pokazał co mu powiedzieli i ponoć ma spokój. Ogólnie to jest takie coś przy turbinie co jest odpowiedzialne za podnoszenie tej klapki od przepustowości turbiny. Mówił że potrafi się tam dostać luz czy po prostu nie działać odpowiednio. Psiak tam jakimś preparatem i już nie pamiętam jakim (juz wspominałem, że nie jestem mechanikiem). Także mam nadzieję że coś to komuś pomoże. Rozwiąże w 100% dam znać pozdrowienia
Odpowiedz
Mój mundek ma to samo co wyżej. Wymieniłem zbiornik przewody paliwa filtr zregenerowalem wtryski naprawiłem pompę a kontrolka jak mrugała tak mruga. Acha jeszcze wymieniłem świece żarowe. Nic z tego . Auto z 2007 2.0 TDCi. Nie wiem co jest przyczyną. Mimo tego ma moc i nie gaśnie podczas jazdy.przyspiesza też bez zarzutu. Co dalej robić. Wszyscy państwo opisuje cię problem ale nikt nie podaje jak go rozwiązać.
Odpowiedz
Witam również mam mondeo z 2006 roku 2.0 TDCI pół roku temu samochód był w serwisie diesla zrobione zostało.
Wtryski pompa filtry oraz czyszczenie całego układu wraz z wyciagnieciem baku wymiana oleju. Po wyjechaniu z serwisu i przejechaniu 40 km znów zapalił się kontrolka świec żarowych i stracił na mocy i wtedy ktoś mi powiedział że wtryski trzeba na nowo zakodowac A robią to podobno na oryginalnym kodzie który już nie działa prawidłowo i podaje za mało paliwa gdy się mu ścianie gaz do dechy i z tad ten problem. Zobaczymy samochód znów jest w serwisie gdy wyjedzie mam nadzieję że problemu już nie będzie bo ta cała przyjemność kosztowała mnie 8 tyś
Odpowiedz
Moj Jagurat ma to samo. Wymienilem mu juz egr wtryski i szlag wiec co to. Giagle zapala sie spirala i zraz gasnie. Juz 2 razy mi ktos w dupe lrzez to wjechal. Kaska raz spadla jak manna z nieba raz 14 tys drugi raz 10 a jaguar falej gasnie chce nim jezdzic do cholwry jasnej :( dziewczyna moja znienawidzila.to auto. A taki piekny ehhh
Odpowiedz
Witam ja ma mondeo mk3 2006 rok 2.0tdci jadąc na autostradzie przy 140 kmh nagle zaswiecila się kontrolka spirali po czym samochód stanął i już nie dało rady go odpalić zawiozlem go na serwis i okazało się że pompa i wtryski do wymiany i też tak zrobiłem cały układ wymieniłem na nowy wraz z z przewodami filtrami i czyszczeniem baku odebrałem samo hod i wszystko było ok do póki nie przejechałem 400 km z prędkością 140 kmh problem powrócił zapaliła się kontrolka spirali po czym samochód stracił na mocy po wyłączeniu i włączeniu problem ustal mam pytanie co to może jeszcze być samochód ma również egr z dpf?
Odpowiedz
Dziennik kosztów dla Ford Mondeo III Kombi 2.0 TDCi 130KM 96kW
Średni koszt przejechania 100 km
34,00 zł
7,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Mondeo III Kombi