Szukaj

automatyczna skrzynia biegów
Jeep Compass II SUV 2.0 MJD 140KM 103kW 2017-2020

  • Autor: Darek
  • Kategoria: układ napędowy
  • usterka wystąpiła przy przebiegu 25 tys. km
W moim aucie skrzynia pracuje głośno w zakresie 2000 obrotów. Słychać wycie, buczenie. Stary fiat czy polonez przy tym dźwięku wymięka. Aż trudno rozmawiać podczas jazdy. Głośne też jest wysprzęglanie tylnego napędu przy prędkości ok. 70km/h. Pomaga wyłączenie kontroli trakcji i auto zostaje 4x4. Jednak to nie jest wyjście z sytuacji. ASO rozkłada ręce, mówiąc że ten typ tak ma. W silniku też praktycznie od nowości słychać pisk, coś na podobieństwo piszczącej rolki. Wymieniono wszystkie rolki, pompę wody, pompę oleju, turbinę i dźwięk nadal jest.

Komentarze

Compass 1,4 170KM automat 2018r. podobne objawy buczenia z napędu najczęściej na 5 i 8 biegu, przejście dźwignią w manual wycisza ten dźwięk. Auto świeżo po wgraniu oprogramowania napędu (obejmuje to akcja serwisowa). Przejechane 60 km, "buczenie" ledwo słyszalne, chyba pomogło. Zobaczymy w dalszej eksploatacji.
Odpowiedz
W moim Jeep Compass II 2.0 MJD 140 KM rok 2017 napęd 4x4 występuje hałas "buczenie" wydobywający się z tylnego mostu. Usterkę zgłosiłem na gwarancji do serwisu FCA, wgranie nowego oprogramowania centralki tylnego mostu nic nie dało. Na dzień dzisiejszy firma Jeep nie ma rozwiązania problemu co uważam za jakieś nieporozumienie. Od rozpoczęcia produkcji modelu poprzedzonego testami upłynęło już sporo czasu. Szkoda, że tak mało osób reaguje na występujący w tych autach problem, wówczas firma bardziej by się postarała. Posiadacze i potencjalni nabywcy samochodów marki Jeep z napędem 4x4 zwróćcie uwagę na niepożądany hałas. Jeżeli ma ktoś podobny problem to zachęcam do napisania i tak jak proponuje SZEMO zachęcam do zjednoczenia sił.
Odpowiedz
w moim Jeep Compas 2018 1.4 4X4 jest to samo, zgłaszałem na gwarancji i powiedzieli ,że jest jakaś wada fabryczna nad którą pracują a ogólnie, że tak może być bo da się jeździć, szukam rozwiązania bo mi to bardzo przeszkadza i nie mogę się z tym pogodzić, może jak się zjednoczymy to uda się problem rozwiązać
Odpowiedz
Poproś w serwisie o aktualizację oprogramowania zgodnie z biuletynem TSB 08-095-18. Zazwyczaj nie wiedzą o tym, wiec naciskaj żeby sprawdzili w swoim systemie. Jest sporo lepiej, ale nie rozwiązuje to problemu na 100%.
Odpowiedz
To "rozwiązanie" polega na przesunięciu w górę prędkości, przy której następuje odłączanie napędu na tył.
Fakt, że mniej słychać (bo głośniejszy szum opon i powietrza), ale sporo wzrasta zużycie paliwa, które i bez tego jest kompromitująco wysokie. Swoją drogą ciekawe, jak udało im się spowodować, że napęd na jedną oś jest głośniejszy od napędu 4x4 - odwrotnie, niż wskazywałaby logika.
Odpowiedz
Jeep Compass II SUV