Szukaj

Brak mocy przy 120km/h
Mazda 3 I Hatchback 1.6 MZ-CD 109KM 80kW 2004-2009

  • Autor: kruq90
  • Kategoria: silnik
Witam. Od jakiegoś miesiąca mam problem z moją Mazdą. Auto rozpędza się do 120 km/h bez problemu, turbo działa, co szczególnie jest zauważalne na niższych biegach. Natomiast kiedy osiągnę te 120 km/h pedał gazu staje się bezużyteczny. Dopiero kiedy nadarzy się okazja do zjechania z góry wtedy auto jest w stanie przekroczyć 120.
Byłem z tym w warsztacie to po podpięciu do kompa wyszło, że do wymiany jest VACUM pompa, elektrozaworek, gruszka od turbo, dwa przewody i uszczelka pompy podciśnieniowej. Uwierzyłem - wymieniłem. Pompę i zawór znalazłem sam, dlatego całość kosztowała mnie nieco ponad 1000 zł (w przeciwnym wypadku chcieli ode mnie 1900 za wszystko). To było wczoraj, i odjeżdżając spod warsztatu samochód działał na prawdę inaczej, tzn lepiej. Jednak przy 140 km/h znowu pojawiło się wycie silniki (nie wspomniałem o nim wcześniej). Dzisiaj rano natomiast wszystko wróciło do "normy", tzn przy 120 znowu koniec. Tak jakby przy tej prędkości turbo nagle przestawało pracować...
Nie chcę żeby mnie wycyckali jeszcze bardziej w tym warsztacie, dlatego piszę tutaj - może coś podpowiecie.

Komentarze

Hej, mam dokładnie to samo. Jak rozwiązałeś problem?
Odpowiedz
Najprawdopodobniej był to zapchany Katalizator, miałem tak w mojej maździe 3 tyle że Benzynie. Byłem u 3 mechaników, w serwisie mazdy i każdy diagnozował coś innego ale nikt nie był na 100% pewny co to jest. Generalnie to w maździe mi sugerowali że koszty napraw wyniosą koło 5 tysięcy. Potem sam stwierdziłem że dla eksperymentu odkręcę cały układ wydechowy tuż za kolektorem wydechowym i się okazało że drugi katalizator tuż za sondami lambda był kompletnie zapchany. Wystarczyło go wymienić i moc w samochodzie powróciła do stanu fabrycznego.
Odpowiedz
Sory zaslepka wlewu oleju nie paliwa
Odpowiedz
Ja mialem to samo 80 mil na godzine i dalej modlilem sie zeby bylo z gorki , pozatym kopcil jak z lokomotywy , rozkrecilem wszystkie rorki i weze dochodzace do turbo wyczyscilem sprejem do czyszczenia silnikow do tego jeszcze wyczyscilem czujnik powietrza czy cos w tym stylu sprejem do czujnikow, nastepnie wymienilem obok turbo na silniku jest jakby zaslepka korka wlewu paliwa tam jest gumka i sprezynka tez wyczyscilem , delikatnie prosze z plastikowymi zatrzaskami. I RAKETA DAJE RADE ZAPIERD...LA JAK TA LALA. a mechaniki juz turbo wymieniac chcieli. A i komputer nic przed nie pokazywal tzn bledow. Pozdro.
Odpowiedz
Mazda 3 I Hatchback