Szukaj

Chrupanie w silniku.
Mazda 6 I Sedan 1.8 MZR 120KM 88kW 2002-2008

  • Autor: ~wojtas
  • Kategoria: silnik
Od jakiegoś czasu coś zaczyna chrupać w silniku, ale tylko na ciepłym. Dokładniej to wygląda w ten sposób na biegu jałowym, tzn. na luzie, jest ok, ale jak tylko ruszam to coś zaczyna dość głośno chrupać i przy ok. 2400 obr znika. Po otwarciu maski dźwięki owego chrupania słychać wyraźnie z tyłu silnika. Co to może być?

Komentarze

Mam to samo i powiem wam ze to sprzeglo
Odpowiedz
esencjo
Właśnie rozwiązałem problem chrupania w silniku. Powód blokowały się dwa zawory. Mechanik stwierdził zablokowanie się dwóch zaworów co spowodowało w mojej mazdzie pewnego dnia, iż po odpaleniu silnika silnik zaczął bardzo falować na obrotach i gasnąć. Nastąpił drastyczny spadek mocy i chrupanie intensywniejsze niż normalnie. Niestety Madzia trafiła na lawetę i do garażu na dwa dni. Wytłumaczyłem mechanikowi iż niecałe 8 miesięcy wcześniej zrobiłem generalkę silnika, lecz po wlaniu nowego oleju do świeżo wyremontowanego motoru nie wymieniłem go po 1000km jak się okazało jest to konieczne, gdyż świeży olej wypłukał śmieci z silnika po remoncie i spowodowały one zablokowanie się dwóch zaworów. Mechanik odblokował je i wymienił olej oraz filtr po czym chrupanie znikło a autko zyskało mocy.
Odpowiedz
esencjo
Właśnie zrobiłem kompletny remont silnika w mojej szóstce 1.8 benzyna, powód bardzo duże zużycie oleju około 5-6l na 1600km wymienione zostało: panewki, uszczelniacze, pierścienie, uszczelka itd zrobiony został szlif głowicy oraz regulacja zaworów, wymieniłem również uszczelnienie wtrysków oraz ślizg łańcucha rozrządu bo był pęknięty wlany został oryginalny olej Mazdowski i wymienione filtry. Po złożeniu i wyregulowaniu wszystkiego problem pozostał mianowicie, dalej słychać chrupanie w silniku pomiędzy 1800-2500obr. Teraz podejrzewam napinacz paska klinowego, ewentualnie coś ze skrzynią biegów lub sprzęgłem.
Odpowiedz
mam dokladnie ten sam objaw, jakby obcieralo lancuszkiem rozrzadu o obudowe, ale mechanik wykluczyl to, dzwiek dochodzi z tylu silnika przy wydechu, dziwek istnieje w zakresie 1400-2200, 1.8. benzyna.olej wymieniony 300 km temu, wczesniej tez sie to zdarzalo. ile kosztowala wymian lub naprawa tej panewki?
Odpowiedz
U mnie te objawy były praktycznie niezależnie od obrotów, na początku mówili że to rozrząd i wymieniłem kompletny ( 2,0 benzyna ). W końcu okazało się że przytarta była panewka na 2 cylindrze a dodatkowo łańcuch był źle ułożony. Teraz jest zaje :-) > W razie czego mam na zbyciu napinacz i łańcuch bo jak się okazało niepotrzebnie je wymieniono. Jak coś piszcie piotr_bono@o2.pl
Odpowiedz
esencjo
Witam mam podobny problem w mojej Mazdzie 6 1,8 benzyna. Przy zimnym silniku nic nie słychać, dopiero na ciepłym zaczyna słychać chrupanie tak jakby diesel był pod maską :-) słychać ten dźwięk tylko przy dodawaniu gazu do około 2000 obr/min potem znika. Mechanik poradził mi zmienić olej i filtr na nowy, bo ponoć czasem się tak dzieje gdy olej jest za rzadki lub za gęsty. Zakupiłem wszystko i mam zamiar zmienić w ciągu kilku dni. Ale też mi się wydaje, że może to być napinacz paska klinowego bo dzieje się to tylko na rozgrzanym silniku. Może pasek się lekko rozciąga pod wpływem temperatury. Jeżeli nie poskutkuje wymiana oleju to mechanik podejrzewa jeszcze napinacz łańcucha rozrządu. sam nie wiem co to może być
Odpowiedz
Przecież w benzynie nie ma kola dwumasowego !!
To najprawdopodobniej napinacz paska klinowego
Odpowiedz
bardzo prawdopodobnie koło dwumasowe ( sprzęgło )
Odpowiedz
Dziennik kosztów dla Mazda 6 I Sedan 1.8 MZR 120KM 88kW
Średni koszt przejechania 100 km
26,50 zł
8,6
l/100km
9,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Mazda 6 I Sedan