Szukaj

Bijące tarcze hamulcowe
Mazda 6 III Sport Kombi Facelifting 2018 2.0 Skyactiv-G 145KM 107kW od 2018

  • Autor: Gubalson384
  • Kategoria: układ hamulcowy
  • usterka fabryczna
Samochód użytkuje od nowości. Przy przebiegu ok 40 000km, gdzie większość była zrobiona jazdą autostradową , tarcze hamulcowe zaczęły bić podczas hamowania. Serwis Mazdy rozkłada ręce, twierdząc , ze powodem jest przegrzanie tarcz i jazda po wodzie, podczas kiedy w późniejszej rozmowie z serwisantem przyznaje on , że MAZDA ma od dłuższego czasu ten problem i w ramach naprawy zaleca na wymianę tarcz na firmę Zimerrman lub EBC. Fabrycze są po prostu niskobudżetowym rozwiązaniem które z momentem wyjechania z salonu przestaje być objęte gwarancją jako elementu zużywający się. Czy takie postępowanie jest uczciwe według Mazdy , skoro od dawna zna problem...?
Czy usterka wystąpiła u Ciebie?
Wystąpiła: 37
Nie wystąpiła: 3

Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu

Komentarze

Teraz ja . Moja druga Mazda 6 obie miały problem w pierwszej 3 razy wymieniałem a w drugiej 4 i to nie koniec po 3 tys znów biją a to nie byle co EBC seria zielona. Więc poczytałem a to ,że tarcze za małe 297 mm srednicy to za mało . Peugeot 508 ma 320 jakoś tak. Tak więc problem znany. Po wymianie w ASO zapewniano mnie ze juz bedzie ok. jednak nie było. Zasięgnąłem porady wszędzie a pomógł wujek google. Jest wiele producentów tarcz miałem już OEM, ATR ,TRW , Jakieś jeszcze nie pamiętam nacinano nawiercane i teraz EBC . Wszystkie zbudowane były tak samo. odlew jednolity. Zagłębiłem się w tematyce i znalazłem tarcze wykonane z dwóch materiałów część cierna z wysokoodpornego żeliwa a dzwon nitowany z aluminium , waga mniejsza oraz odprowadzanie ciepła lepsze i natrafiłem na jeszcze inne rozwiązanie jakim jest tarcza chłodzona zewnetrznie i wewnętrznie , te wszystkie zwykle sa wentylowane wewnętrznie a tutaj sa wentylowane wew.i zew. Są to tarcze np TEXTAR oraz znalazłem RIDEX gdzie ta pierwsza kosztuje ponad 400 zł jednak myślę ,że to rozwiązanie sprawdzi się na pewno. Więc skłaniam się do wymiany z tych EBC na TEXTAR chłodzone zew i wew. Większość producentów ma te zwykłe ale i TEXTAR ma zwykłe tańsze oraz te wyżej wspomniane. JAk bym wiedział wcześniej nie kupowałbym EBC tylko te wspomniane. POZDTAWIAM
Odpowiedz
Mazda 6 to straszny szrot!
Odpowiedz
Witam, proponuję aby każdy odpowiedział sobie na pytanie czy sam nie jest sobie winien zwichrowania tarcz. Jak jedziesz autostrada i nagle hamujesz do "0" np. przed bramkami i co gorsza chwile stoisz z noga na hamulcu to cudów nie ma - tarcza się odkształci. To nie jest wyczynowy samochód i nie ma co oczekiwać cudów. Hamulce chyba w żadnym samochodzie nie są idiotoodporne i trzeba ich używać ŚWIADOMIE. Zanim wyleje ktoś wiadro pomyj ja ten komentarz, niech się chwile zastanowi jak użytkuje swoje hamulce :) Z czegoś to wynika, ale w takie cuda, że z winy układu hamulcowego trzeba wymieniać co roku tarcze nie uwierzę :) To nie jest sportowy samochód, pomimo pięknego wyglądu :) Pozdrawiam!
Odpowiedz
Po chwili zastanowienia uważam, że powyższy tekst jest sponsorowany.
Odpowiedz
następnym razem po prostu nie będę hamował i wystawie noge przez dwrzi, albo i dwie!
Odpowiedz
U mnie w Mazdzie 6 2019 po 15 tys zaczęły bić tarcze ATE i wymienili na gwarancji niby na modyfikowane ale widzę że są to tarcze Mazdy a jakieś zaślepki założyli na klocki z blachy i nie widać co to jest. Aktualnie po około 4tys zaczyna problem wracać. napisze co będzie się działo dalej. mam Jeszce problem z biciem kół ale to jestem w trakcie sprawdzania opon i felg.
Odpowiedz
Tarcze Black diamond + klocki hawk albo tarcze Black diamond + klocki ebc yellow stuff albo tarcze ebc ultimax (ewentualnie turbo groove) + klocki ebc yellow stuff albo tańczę tarox + klocki ebc yellow stuff. Każde z tych rozwiązań powoduje że problem z hamulcami znika.
Odpowiedz
No niekoniecznie .ja mam te drogie ebc założone i dalej bije
Odpowiedz
95 tys. km i 5. tarcze (wliczajac raz przetoczone). Serwis BMG Goworoswki uwaza ze tarcze są przegrzane (słusznie -bo biją po dwóch dochamowaniach na autostradzie) i nie podlega gwarancji. Do tego wieczne trzaski przy hamowaniu - szczegolnie przy skręconych kołach -które zaczeły sie po wymianie tarcz ( na te niby juz dobre) , z którymi serwis nie potrafi sobie poradzic.
Odpowiedz
Mazda 6 III Sport Kombi Facelifting 2018