Przy uruchomieniu głośna praca silnika jak by coś stukało, również to samo gdy silnik jest rozgrzany, gdy zwolni się pedał gazu stuki na moment przestają być słyszalne. Słychać je jakby w górnej części silnika
Komentarze
~grzes
11 lat temu
0
~adrian jak zimny to norma bo olej jest gęsty i jest małe ciśnienie oleju
http://www.youtube.com/watch?v=S6dAAAesilM
czy to wyglada na popychacze?
czy pompa oleju miałaby coś z tym wspólnego, warto pomierzyć cisnienia i w razie czegoś wymienic?
Witam. Stukot w silnikach 1.8 GDI jest problemem powszechnym. Dla zatwardziałych miłośników mam informację. Tak! - Stukot przypominający dźwiękiem, dźwięk ropniaka jest spowodowany przez popychacze ale prawdziwym powodem jest pompa oleju. Jeśli silnik zaczyna dopiero stukać proponuje natychmiast wymienić pompę oleju.Powód? - Silniki GDI potrzebują ok. 7atm. na pompie oleju by przesmarować cały silnik wraz z popychaczami. Dlatego przy zwiększonych obrotach stukot nie jest większy ale właśnie odwrotnie. Ponieważ wtedy pompa zwiększa swoje ciśnienie (tj. od ok. 1500, 2000 obr/min. +/-) i praca zaworów powraca do normy. Są wtedy smarowane jest tak jak powinny i kompresja zużycia popychaczy też powinna być dużo mniejsza jak i zużycie paliwa. Więc lepiej gdy zaczyna silnik chodzić jak ropniak na niskich obrotach proponuje wymienić pompę oleju bo wymiana popychaczy to min. 48zł/szt.+robocizna, olej i uszczelki no i pompa którą i tak należy wymienić. Pozdrawiam
ja też mam 1,9td z 97r. Po uruchomieniu na zimno,silnik pracuje ok. ale tylko do 1500 obr. powyżej 1500 obr. silnik klekocze,spada moc. Po przejechaniu 20 lub 30 km obroty wchodzą na 2500 do 3000 ale to nie zawsze,przeważnie nie mogę przekroczyć 1500 obr.Oczywiście byłem u mechaników.Wymienili końcówki wtryskiwaczy bo lały, sprawdzali rozrząd,ciśnienie w silniku(prawie jak nowym)i co,i dalej to samo.Powiedzieli że trzeba wyciągać pompę.Tylko co pompa może mieć do tego?
siemanko , a mi klekocze bierze olej ale tylko w lato(10w40 mobil) zima mam spokuj z olejem , moc silnika raz slaby,raz normalnie wyrywa jezdzilem po wartsztatach i nikt nie powiedzial konkretnie co z miśką może ktos ma podobny problem ? dzieki z góry za podpowiedz
Witam,ja również posiadam Mitsu GDI z 99 roku i jestem mechanikiem,na 90% są to popychacze,lub któryś z nich. Też mam te stuki i jest to normalne w tych silnikach ze słychac popychacze :) powodem tego może byc zbyt późna wymiana oleju byłego właściciela a te siniki są na to uczulone. Jeśli silnik nie bierze oleju w dużych ilosciach np (pół litra na 600-1000 km)to nie ma się czym przejmowac tylko jezdzic,jak dacie do wymiany popychacz na warsztacie i wsadzą wam zamiennik to będzie słychac te stuki jeszcze bardziej. proponuje sprawdzic jeszcze pompę oleju gdyż na wolnych obrotach może ona podawac zbyt małą ilośc oleju na popychacze. i pamiętajmy ze Carisma 1,8 GDI ma hydraulikę,wszystko tam samo sie ustawia a tym bardziej że to Japończyk proponuje nic za dużo nie grzebac samemu ani na przeciętnym warsztacie. Co do oleju silnikowego proponuje MObila super s 10w 40 półsyntetyk,klekotanie pozostanie ale silnik troszke sie wypłucze,a po tysiącu km. pełnego syntetyka i wtedy powinny szklanki się uspokoic i będzie nam dłużej służył pozdrawiam Piotr.
znow ja wyczytalem na ktory forum że to może byc pompka od oleju , czasto okazuja sie wadkiwe i niepodaje odpowiedniej ilości oleju do popychaczy i przezto ten stukot jest a raz go niema
ja mam podobny problem jak w temacie. czym może to być spowodowane takie stukanie na zimnym silniku i przy ok 2000tys obrotów jest podobnie?? jak silnik się rozgrzeje stukanie ustaje choć jest jeszcze czasami słyszane??
U mnie 1.8GDI z 1998 roku i stuka prawie przez cały czas(tuk tuk tuk tuk tuk) tak rytmicznie. Powyżej 2000 obr/min zanika ten tukot. A jeszcze jak sobie tak pyrka na luzie ze 3 min to po tym czasie znika.
Olej mam zalecany do GDI (motorex 10w30).
też miałem podobny problem w moim też stuka Mam 2000rok 1,8GDI i byłem u mechanika i powiedział że to popychacze hydrauliczne i żebym nawet sie nie przejmował bo to silnikowi nie szkodzi a jak się zapytałem czy jest możliwa wymiana tego to powiedział że nie bardzo bo ciężko jest namierzyć który popychacz stuka z tego wzgledu że jest ono za ciche.. wiec nie ma sie czym przejmować tylko jezdzić dalej:):)
a może po prostu trzeba zmienić olej? Być mozę stukaja hydrauliczne popychacze, które przy zanieczyszczonym oleju nie utrzymują właściwego luzu zaworowego.
Komentarze
czy to wyglada na popychacze?
czy pompa oleju miałaby coś z tym wspólnego, warto pomierzyć cisnienia i w razie czegoś wymienic?
Olej mam zalecany do GDI (motorex 10w30).