Szukaj

Wibracje przy prędkosci 80 km/h.

  • Volkswagen Polo III
  • Autor: ~Czesiek
  • Kategoria: silnik
Od jakiegoś czasu podczas przyśpieszania auto wpada w wibracje dosyć mocno odczuwalne
gdy auto osiągnie 80km/h. Zjawisko to mija gdy wskazówka zbliża się do 100km/h ?!
Dłuższy czas się nad tym zastanawiam i jedyny pomysł jaki mi przychodzi do głowy to zużyte poduszki pod silnikiem. Może ktoś miał taki sam przypadek?!
1.4 TDI przebieg 162tyś.
Czy usterka wystąpiła u Ciebie?
Wystąpiła: 14
Nie wystąpiła: 3

Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu

Komentarze

Czytam i czytam, przychodzi mi jedno na myśl.
W tamtym roku robiłem przegląd wizualny podwozia mojej Polówki III 98r 1.9D, była tam przegnita środkowa rura wydechowa (przyspawana inna z BMW) oraz dziura w tylnej części, która została zaklejona. Dodam jeszcze że przed tą regeneracją w Polówce zauważono buczenie w całej kabinie przy pewnej prędkości (jak ktoś przedmówił- rezonans). Autko w tym momencie jeździ ciszej, a w środku nie odczuwam uciążliwego hałasu nawet przy 130km/h w całym przedziale prędkości. Powiem więcej: najciszej jest teraz przy prędkości 80km/h, słychać tylko delikatne pomrukiwanie silnika.
To wszystko na temat tych wszystkich powyższych diagnoz. Dziękuje.
Odpowiedz
cuś podobnego miołem w Jettcie 2
a to była przednia poduszka silnika,hiszpański szajs
powodował te drgania dałem starą i po klopocie
Odpowiedz
W moim Polo III 1.4 mam podobny problem przy 2 tys obrotów wibruje jak głupi i nie ważne czy opony zimowe czy letnie. Zaczęło się to dziać przy 150 tys km. ale się przyzwyczaiłem. Mechanik podejrzewał że to sprzęgło, posprawdzał wszystko co się dało i nie wie co. Kazał jeździć i się nie przejmować...
Odpowiedz
w peugeocie 307 przy 80km/h wibracja od 100km/h przestawało pół godziny na szarpakach (25zł) i znalazłem minimalny luz na trzpieniu zwrotnicy. Wymiana samego trzpienia nie pomogła trzeba było zwrotnicę i wahacz to co współpracowało z trzpieniem i problem ustał. Musicie sprawdzić elementy zawieszenia które pracują (uomożliwiają ruch) podczas amortyzacji nie półocie i łożyska bo to powodowało by ciągłą wibrację. Może to coś pomoże mi pomogło. POWODZENIA!!!
Odpowiedz
Odświeżam temat. Do Cześka - proszę napisz czy udało się tę usterkę wyeliminować i co było jej przyczyną ? Mam identyczny problem i silnik.
Odpowiedz
Miałem podobny problem. Pojechałem do wulkanizatora, który wyczyścił felgi z błota i wyważył koła. Problem znikł. Spróbujcie. Może zadziała.
Odpowiedz
ludzie o czym wy piszecie ani łozyska ani opony nie powodują takich objawów jakie opisuje Cesiek i Krzysiek ja mam vw polo clasika i mam ten sam problem od 3 lat i żaden mechanik nie może stwierdzić co powoduje takie zjawisko ,wkurw.,mnie to bo wszyscy ci mechanicy udają takich lewarków jeśli chodzi o mechanikę a takiej pierdoły nie mogą zdiagnozować ,miałem nawet opinię mechanika (markowego)że to koło dwumasowe ma bicie ,ale tego koła u mnie nie ma.ja sam podejżewam że problem jest zwiazany z uładem wydechowym ,około tych wspomnianych 3 lat wymieniałem prawie cały wydech i zamieniłem kata na strumiennicę i mniej więcej od tego momętu mam cholerny dyskomfort jazdy z tym że u mnie auto wpada w rezonans przy prędkości 90 km i przy obrotach silnika mniej więcej 2250 na minutę także koledzy moja rada sprawdzić stan wydechu
Odpowiedz
Do petrini: Pewnie to poduszka po skrzynia
Odpowiedz
Miałem polo silnik 1.0 tez latał przód tzn. wibrował przy 80 km/h, po zmianie opon na zimówki i wyważeniu kół jakby ręką odjął :) żadnych wibracji, więc radzę sprawdzić bicie przednich kół...
Odpowiedz
Volkswagen Polo III