Szukaj

Informacje o Volkswagen Polo III

Lata produkcji: 1994 – 2001
Segment: Auta małe
Wprowadzona na rynek w roku 1994, trzecia generacja Volkswagena Polo zarówno pod względem stylistycznym, jak i technologicznym została całkowicie odmieniona. Aerodynamiczny, zwinny model powstał na platformie podłogowej Seata Ibiza. W roku 1995, w plebiscycie na Europejski Samochód roku, model osiągnął drugie miejsce, a był też zdobywcą wielu innych nagród. Volkswagen Polo III przeszedł facelifting pod koniec roku 1999. Dwa lata później doczekał się swojego następcy. W Republice Południowej Afryki Polo trzeciej generacji oferowane było pod nazwą Polo Playa (w latach 1996-2002).
czytaj więcej
Powagosław

Tak kategoryczne sądy zawsze obarczone są ryzykiem przesady, ale tu przesadzanie zostawmy ogrodnikom. Przed nami najładniejsze Polo w historii tego modelu. Pierwsze stworzone bez kompleksów wobec większego Golfa. I pierwsze, które swoją konkurencyjność na rynku nie będzie zawdzięczać wyłącznie solidności.

~Powagosław
Luzacjusz

Tak, to Scirocco od początku mi się podobało. Ymh… to Polo? W takim razie właśnie wypowiedziałem najlepszy komplement związany z tym (Polo) autem. Swoją drogą, w końcu jest co komplementować, bo Volkswagenowi udało się zrobić coś lepszego od smętnego pudełka dla właścicielki warzywniaka.

~Luzacjusz

Volkswagen Polo III – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(77%)

Zalety

+ Widoczność + Silnik + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

1,6
~Mateusz
Hatchback 1.6 i 75KM 55kW
Volkswagen Polo III
Samochód nie nadaje się do normalnego użytkowania, ponieważ stwarza zagrożenie dla zdrowia i życia ludzi. Miejsce tego pojazdu znajduje się na złomie. Ktoś powinien dostać wyrok w sądzie za zaprojektowanie samochodu w którym półosie same się odkręcają od skrzyni biegów. Mechanizm zmiany biegów również lipny, ciągła regulacja a biegi i tak same wyskakują. Śruby do kół zrobione są z plasteliny bambino i nawet nie wiesz kiedy ci taka zostanie w bębnie hamulcowym. Pomijając już drobne usterki, których jest masa, wnętrze samochodu zrobione ze zużytych chińskich zabawek, wszystko trzeszczy, skrzypi i drga. Komfort jazdy żaden, przez szum niedopasowanego zabudowania. Jak na taki mały samochód, widoczność przez tył również nijaka. Spalanie dość duże w stosunku do możliwości samochodu. Stanowczo nie polecam kupna tej padaczki. Pozdrawiam.
3,6
~Śmieszko I
Hatchback 1.6 i 75KM 55kW
Volkswagen Polo III
Fajne auto jeżeli ktoś potrzebuje niedrogiego auta na pierwszy w życiu samochód - tanie w kupnie i w utrzymaniu, bardzo proste mechanicznie a jednocześnie dość zwinne i żwawe. Opisuję tu egzemplarz z silnikiem 1.6 16V 75km którym jeździłem 5 lat i zrobiłem 60 tysięcy przebiegu (aktualnie 200 tysięcy). Silnik jest P A N C E R N Y - i szczerze to by wystarczyło do opisania tego silnika. Auto naprawdę daje radę nie tylko w mieście ale i poza nim. W czasie mojego użytkowania nie wystąpiła żadna wada związana z silnikiem. Skrzynia z gównolitu - dosłownie. Ludzie nabijają się z nowego Civica że "zgrzyt dwujeczka hehehe" a tutaj na świeżo wymienionym oleju w skrzyni biegi wchodziły tak ciężko że czasami myślałem nad użyciem młotka do tego celu. Zgrzyty ze skrzyni to nieodłączna część jazdy tym autem. Prowadzi się dobrze, plusuje nieduży promień skrętu. Nie wiem na ile zasługą prowadzenia jest niska masa auta a na ile dobrze wykonane zawieszenie, jednakże usterki zawieszenia się nie zdarzyły (oprócz chrupiącej na belkach rudej którą zajmować było się trzeba co roku) Karoseria wygląda w porządku, nic więcej. Za to ruda tańczy jak szalona - progi, podwozie, drzwi, klapa bagażnika, nadkola a nawet dach. Jeśli chodzi o widoczność to jedynym problemem jest gdy na tylnym środkowym miejscu siedzi osoba dorosła - nie widać całkowicie nic w tylnej szybie. Tylne szyby boczne - bajka. Tym autem wjedziesz tym wszędzie - promień skrętu kół jest nieduży, dodatkowo niewielkie rozmiary auta, widoczność w tylnych bocznych szybach oraz bardzo płaska klapa bagażnika (prawie identyczna do modeli Volvo w nadwoziu kombi) umożliwia wjechanie dosłownie wszędzie. Nigdy nie miałem problemu z zastawieniem auta przez innych kierowców czy brakiem miejsca parkingowego - zawsze znalazło się miejsce na manewr. Wyciszenie jest takie jak można się spodziewać po takim aucie. Do ~ 2500 obrotów jest względnie cicho, powyżej - czyli 100km/h na 5-tym biegu - nie ma żadnej możliwości rozmowy z współpasażerami. Jeśli chodzi o miejsce w aucie to mój egzemplarz swoje przewiózł - i pasażerów i w bagaży ale czy było to komfortowe? No nie bardzo. Niska dopuszczalna masa którą mogą przekroczyć już 3 osoby dorosłe z bagażami nie napawa optymizmem. A po za tym? Jazda z przodu jest komfortowa, z tyłu siedząc na środku także jednak siedząc za siedzeniami przednimi człowiek o normalnym wzroście nie ma miejsca na nogi. Koszty utrzymania są śmiesznie niskie - pomimo że auto potrafi stać co miesiąc u mechanika to taki "comiesięczny serwis" kosztuje nie więcej niż 150 złotych - z reguły mówimy o kwotach w okolicy 60 złotych. Jednakże właśnie przez to, że auto potrafi odmówić współpracy zawsze i wszędzie to nie jest to dobry wybór dla jeżdżących w długie trasy. Z poważniejszych - wymiana komputera oraz skrzyni biegów - koszt wymiany komputera 350 złotych, skrzynia 600 złotych. Jeśli miałbym drugi raz kupić to auto to zrobiłbym to - w aucie dość rzadko przewożę więcej niż 3 osoby i nie robię niesamowicie dużych dystansów - wcześniej dom - uczelnia 25km w jedną stronę, teraz dom - praca 5km w jedną stronę, dodatkowo okazyjne wypady nie dłuższe niż 150km w jedną stronę oraz jazda po mieście - a z tego zadania auto wywiązuje się wręcz podręcznikowo.
2,1
~abc
Hatchback 1.3 55KM 40kW
Volkswagen Polo III
Samochód nie dość, że pali jak smok (8 na niskich obrotach w trasie to mało śmieszny żart jak na te gabaryty i silnik), to wszystko się w nim sypie; w ciągu roku do wymiany całkowicie zgnite po kilku latach progi, źle wchodzące biegi (na "1" potrafił wejść wsteczny), przeguby, wskaźnik paliwa, mechanizm trzymający klapę bagażnika... Jeździ się tym dziadem po prostu źle: słaby silniczek zwalnia pod lekką górkę z 70 na 50 i bardzo pomału nabiera mocy, drążek zmiany biegów źle wchodzi i szybko się wyrabia (mało doświadczony kierowca chcąc wrzucić 3 może wrzucić 1), jazda na średnich obrotach ok. 2000 odbywa się w ogłuszającym ryku... Do tego dodajmy rozwalający się mechanizm otwierania drzwi w modelu 2-drzwiowym i tragiczny stan blach, za które policja zabrała dowód rejestracyjny!
Średnie spalanie dla Volkswagen Polo III
6,0 – 8,0
l/100 km
4,8 – 6,5
l/100 km
4,8 – 11,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,8
Hatchback 1.0 50KM 37kW
Volkswagen Polo III
Jest to moje trzecie polo! wszystkie miały 1.0, najpierw gaźnik, wtedy mono wtrysk a teraz pełen - spala najmniej! Polo posiadam rok. Przejechane 14 tyś. km. W tym trasa na niemcy (1140km) wtedy auto najbardziej mnie zaskoczyło, nie przekraczając 100km/h jadąc od 80 do 100 przez autostrady niemieckie (straszna męczarnia-zamiast jechać 12h to jechałem ok 15h :( ) ale efekt: 4,95 l/100 km, 800km na pełnym zbiorniku, po tankowaniu do pełna :) Na co dzień autem dojeżdżam do pracy po mieście (ok 3km), wtedy spalanie w zależności od pory roku i od wagi obuwia :) ZIMA lekka noga: od 7,8l/100km, LATO lekka noga: od 6,3l/100km - przeważnie ok 7-8 litrów na mieście muszę liczyć. Największe spalanie to ZIMĄ po mieście nagrzewając auto przed wyjazdem to 9,2 l/100km. Max w trasie, które uzyskałem od 110 do 120 km/h to 7,5 - auto wtedy się MĘCZY! Na trasie jadąc spokojnie bez problemu zejdzie poniżej 5,5l/100. Dużo zależy od jakości paliwa - auto znacząco odczuwa różnice jakości co przekłada się na zużycie paliwa. PS: Koła 13/80/155 2.1bar
4,6
Hatchback 1.7 SDI 60KM 44kW
Volkswagen Polo III
Po zalaniu baku z odpowietrzeniem, przy korku wlewu paliwa dociskacie pistoletem ten wystający cypel jak już nalejecie do pełna i wchodzi nawet 10 l więcej tyle mi w polsce weszło w niemczech tylko 5 nie wiem dlaczego pewnie moja bo trzeba stac wciskac i czekać powoli lac i w kóko. Po tym zabiegu jadąc na 3100 obr. tj 140 autostrada góry etc bez różnicy wskazówka zanim ci drgnie to mija 250 km ! szok ! na baku 60 l spokojnie na maxa cisnac ciagle bo sdi inaczej sie nie da po autobanie jechac zrobisz spokojnie 1100 i zalancza sie rezerwa:) pf nie chce innego motoru, dodam, że radzi sobie swietnie w kazdych warunkach no nie do zajechania tylko trzeba się nauczyć tym jeżdzić tzn. cisnać obroty bo inaczej zamulisz ten motor pozdrawiam fanów SDI !
7,5
Hatchback 1.6 i 75KM 55kW
Volkswagen Polo III
Samochód jest tani w eksploatacji. Silnik 1.6 75km nie jest "wyżyłowany" dlatego nie ma tam się do czego przyczepić. Jednakże są mankamenty, z którymi borykałem się przez ten rok. Zdążyłem przez ten czas ustawić zbieżność co nie jest tanie, dodatkowo cewka zapłonowa padła mi z 3 razy. Zdarzyło mi się, że samochód nagle przestał odpalać i tracił na obrotach w najmniej oczekiwanych momentach. Były również detale - dziura w tłumiku, dziura w odmie, wymiana przewodów zapłonowych i świec, przednie tuleje wahacza itd. Można by wymieniać takie detale, jednakże grosz do grosza się zbiera.
Rozładowanie akumulatora
  • Volkswagen Polo III Hatchback 1.3 55KM 40kW 1994-1995
  • instalacja elektryczna
Rozładowuje się akumulator po paru dniach postoju - był już u 3 elektryków i nic, mówią, że to niemożliwe; pobór przy postoju od 0,3A do 0,4A i ładowanie od 13,95V do 14,02V w zależności jaki elektryk miał miernik, Akumulatory mam dwa Bosha44AH jednoroczny, który był zamontowany w tym aucie i przez 11 miesięcy bez problemu, a przy próbie reklamacji stwierdzili, że jest sprawny i kupiłem nowy 3 tygodniowy Centra Futura 43AH i ładowałem już go 3 razy, ręce opadają. Po 3-4 dniach postoju jest tak rozładowany, że kontrolki ledwo święcą, natomiast jak jeździ codziennie, to z odpalaniem nie ma większego problemu mimo mrozu. Problem dotyczy vw polo 1995r benzyna/gaz 1300cm3. Za wszelką pomoc serdecznie z góry dziękuję.
Problem rozwiązany
1 komentarz
nieprawidłowa praca silnika podczas wilgoci
  • Volkswagen Polo III Hatchback 1.4 i 60KM 44kW 1995-2001
  • silnik
Witam mam problem posiadam vw polo 6n i mam dwa problemy pierwszy z nich to podczas wilgoci gdy podczas próby uruchomienia auto odpali po chwili gaśnie ponownie odpali i znow gaśnie ruszy tylko po przytrzymaniu go na dużych obrotach co może być przyczyną? dróga awaria to podczas wilgoci nie zawsze auto podczas jazdy dodając gazu auto ma jakby brak mocy i w ogóle nie chce jechać całkowicie nie reaguje na dodanie gazu po chwili jazdy na wolniejszych obrotach objaw ustępuje co może być przyczyną? pomocy! Wilgoć?
Problem rozwiązany
4 komentarze
Obroty szaleją i gaśnie
  • Volkswagen Polo III Hatchback 1.6 i 75KM 55kW 1994-1999
  • instalacja elektryczna
Witam. Mam problem z moim Polo (1996 rok, 1.6 (75 KM)). Otóż autem jedzie się normalnie aż nagle zaczyna nim szarpać, obrotomierz szaleje (podaje najprzeróżniejsze wartości bez reakcji silnika) aż w końcu auto gaśnie po czym odpala się je z dużą trudnością. Zapala na chwilę i zaraz gaśnie, trzeba je trzymać na wysokich obrotach itp. Po takim "ataku" i pozytywnym odpaleniu auto jeździ normalnie aż do następnego. Dodam, że już 2 razy dojechałem z tym do mechanika ale przy nim polo się przestraszyło i działało stabilnie. Komputer nie wskazuje żadnych błędów nie rejestrując przy tym nic w historii. Chciałbym możliwie najlepiej zdiagnozować usterkę gdyż chcę tym autem jeszcze trochę pojeździć (1-1,5 roku) możliwie nie dokładając za mocno do niego. Pozdrawiam
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Volkswagen Polo III