Szukaj

dwa razy samozapłon silnika!
Volvo V50 2.0 TD 136KM 100kW 2004-2010

  • Autor: Jacek
  • Kategoria: silnik
  • usterka wystąpiła przy przebiegu 250 tys. km
Niestety dwa razy miałem w życiu samozapłon diesla i dwa razy w tym samym aucie. Za pierwszym razem poszedłem w wymianę silnika wraz z różnymi "gadżetami" za prawie 10 tysięcy na silnik fordowski (odpowiednik) - bo przecież gorzej nie będzie. Niestety po roku (jakieś 15 tys przebiegu) dokładnie taka sama awaria - teraz już auto idzie na złom, nie brnę w to dalej. Podejrzenie jest proste - coś jest zwalonego poza samym silnikiem, ale nie wiadomo niestety co. Jeden mechanik podejrzewał coś z filtrem DPF.
A poza tym z dodatkowych atrakcji miałem też awarię stacyjki (popularne w tym modelu) oraz stały problem z nierówną pracą silnika przy ok 2 tys obrotów - nie usunięty przez żadnego mechanika, do dziś nie wiem skąd się to brało.
Czy usterka wystąpiła u Ciebie?
Wystąpiła: 2
Nie wystąpiła: 4

Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu

Komentarze

U mnie awaria stacyjki, auto bylo dobrze rozgrzane (przejechalem 20km) w trakcie wolnej jazdy, rozpedzalem sie na drugim biegu nagle doszlo do wlaczenia wycieraczek przedniej szyby na najwyzszej predkosci, w tym samym momencie silnik zgasl. Ponownie uruchomienie silnika bylo niemozliwe. Prad byl, radio, wentylacja, swiatla itd. na tablicy z zegarami swiecily sie wszystkie lampki i na srodku czerwony trojkat, a na komputerze pokladowym wyswietlalo informacje o bledzie imobilajzera. Auto zostalo scholowane do elektronika. Po podlaczeniu komputera wskazalo cala mase bledow (ABS, poduszki, Imobilizer itd.) Elektronik dokonal regeneracji modulu CEM, Auto znowu jezdzi i odpala za pierwszym razem. Po za tym lepiej dziala wspomaganie kierownicy i auto jakby lepiej odpalalo (od pierwszego obkrecenia walu , a nie przy drugim obrocie tlokow)
Odpowiedz
Ciekawe jaki olej lałeś "Serwisowy" z dużego baniaka czy sam kupowałeś.
Ja w dwóch samochodach miałem samozapłon w Fordzie Focusie i Peugeot 4007 tak więc silniki konstrukcji odmiennej w obydwóch przypadkach jak zmieniłem olej problem zniknął na zawsze.
W jednym i drugim przypadku samozapłon i przegrzewanie silnika następowało po wymianie oleju w "Serwisie"
Od tej pory nie wymieniam oleju w ASO w żadnym samochodzie.
Odpowiedz
Dziennik kosztów dla Volvo V50 2.0 TD 136KM 100kW
Średni koszt przejechania 100 km
39,00 zł
7,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Volvo V50