Szukaj

Informacje o Volkswagen EOS

Lata produkcji: 2006 – 2012
Segment: Niższa klasa średnia
Kompaktowe coupe-kabrio klasyfikowane w segmencie H, produkowane od 2006 roku (na niektórych rynkach, np. w RPA i Australii debiut odbył się rok później). W ofercie Volkswagena model zastąpił Golfa Cabriolet. Pierwowzorem Eosa jest prototyp Concept C zaprezentowany w 2004 roku. Jego projektantem jest Słoweniec Robert Lešnik. Auto bazuje na modelu Golf, dzieli też część komponentów z Passatem, a jego rozmiary plasują go pomiędzy tymi dwoma samochodami. Jego nazwa została zaczerpnięta z filozofii greckiej, od imienia bogini jutrzenki.
Powagosław
Jeden z niewielu nieprzeciętnych modeli w katalogu Volkswagena. Smukła i elegancka sylwetka o nienagannych proporcjach, szklany dach, ogólna solidność – zdecydowanie jeden z najładniejszych kompaktowych kabrioletów na rynku. ~Powagosław
Luzacjusz
Przede wszystkim, wielki plus za to, że Eos nie wygląda jak Golf, któremu coś się z tyłu przyczepiło. Ponoć to rynkowy hit w Niemczech. Albo kolegom po zachodniej strony Odry poprawił się gust, albo coś jednak z tym autem jest nie tak. Wierzę w to pierwsze. ~Luzacjusz

Volkswagen EOS – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Volkswagen EOS

Liczba ocen: 14
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Brak poważnych usterek + Skrzynia biegów + Ergonomia

Wady

- Wyciszenie - Widoczność - Koszty utrzymania

Wybrane oceny

4,6
~Mirosław
Coupe Cabrio 2.0 FSI 210KM 154kW
Volkswagen EOS
Niema drugiego takiego auta na świecie, dlaczego? Pomijając fakt, że posiadam Eos'a z pełnym możliwym wyposażeniem oprócz elektr. siedzeń i multifunk. kierownicy to samochód jedyny w swoim rodzaju z twardym dachem, dach z panoramą i szyberdachem a latem dach w bagażniku. Bardzo wysoka jakość wykonania wnętrza i wyposażenia, nic nie trzeszczy, nie skrzypi i co najważniejsze, niezawodny od 6 lat jak go mam. Jedyne typowe usterki dla tego modelu to zawór EGR, który przy około 200.000km ulega uszkodzeniu. Plastikowe kółko zębate traci zęby, można to uratować odkręcając pokrywę EGR (6 śróbek torx) i przekręcić o pół obrotu kółko zębate na pozycję sprawnych ząbków i naprawiony zawór (u mnie pomogło to na 1 rok), jeżdżę z zepsutym. Zapaliła się lampka ABS, poluzowała się taśma jakaś, mechanik 100zł i po sprawie. To wszystko przez 6 lat i nadal świetnie się spisuje na drodze, zawieszenie, silnik, skrzynia etc. bez zarzutów. Chciałem zmienić auto na inne ale nie znalazłem drugiego podobnego do Eosa a trudno już jest zrezygnować z tego typu kabrioleta. Przy otwartym dachu sylwetka auta jest eksluzywna, auto ma coś w sobie, przyciąga wzrok. Jazda jest komfortowa, przy otwartym dachu konstrukcja auta jest bardzo stabilna. Dużo by tu słodzić ale auto nie jest dla każdego ponieważ jest 4 osobowe i 2 drzwiowe.
4,0
~Xawer197
Coupe Cabrio 2.0 FSI 210KM 154kW
Volkswagen EOS
Słowem wstępu- posiadam Vw Eos 1.6 FSI 116 KM ale na stronie nie było opcji wyboru tego silnika- dziwne. Przesiadka z Diesla na benzyniaka jest wyraznie odczuwalna. Eos nie dysponuje takim momentem obrotowym, przyspieszeniem i szeroko pojeta dynamiką. To samochod ktory ma spokojnie sie toczyc, dawac frajde z jazdy kabrioletem kierowcy i przyciagac uwage przechodniow- z tego zadania wywiazuje sie znakomicie. Reszte opowiem w poszczegolnych kategoriach.
3,7
~Łukasz
Coupe Cabrio 2.0 TDI DPF 140KM 103kW
Volkswagen EOS
Super auto , za nie małe pieniadze ale warte swojej ceny , sweitna jakos,ć super maszyna do tego extra DIESEL POLECAM jak kupować to tylko w Niemczech , najlep[iej w Wolfsburgu , ato w takiej opcji w Polsce kosztuje 10 000 wiecej
Volkswagen EOS