Szukaj

Informacje o Volkswagen Fox Hatchback 1.2 i 55KM 40kW 2004-2011

Lata produkcji: 2004 – 2011
Segment: Auta najmniejsze

Miejski model należący do segmentu A produkowany od 2004 roku. W ofercie Volkswagena zastÄ…piÅ‚ model Lupo. PÅ‚ytÄ™ podÅ‚ogowÄ… (PQ24) auto dzieli m. in. z VW Polo. Od 2005 roku dostÄ™pny w uterenowionej wersji CrossFox, a od roku 2006 oferowany jest też van SpaceFox (inne nazwy: Suran, SportVan lub Fox Plus) bazujÄ…cy na Foxie. W Meksyku model sprzedawano do 2009 roku jako Lupo, z powodu zbieżnoÅ›ci nazwy auta z nazwiskiem ówczesnego prezydenta, Vincete Foxa. W latach 80. i 90. VW używaÅ‚ nazwy Fox w odniesieniu do kilku modeli produkowanych w Ameryce Pn. i PÅ‚d. oraz RPA.

czytaj więcej
Powagosław

MaÅ‚e, niedrogie, ekonomiczne – to zalety, które muszÄ… cechować każde udane autko miejskie. Fox ma je wszystkie. Ale nawet w maluchach mile widziana jest też odrobina stylistycznej finezji. Tej niestety w Foxie nie znajdziemy za grosz.

~Powagosław
Luzacjusz

SÅ‚yszaÅ‚em, że lisy sÄ… pod ochronÄ… i już siÄ™ ich nie wystrzela po byle lasach. Fajnie. Na tego Foxa nie zapolowaÅ‚bym nawet gdybym musiaÅ‚ iść w niedzielÄ™, na piechotÄ™, na kacu, w najwiÄ™kszÄ… Å›nieżycÄ™, pokÅ‚ócony z żonÄ…, na obiad do teÅ›ciów. To auto jest tak nijakie, że na sam widok bardziej mnie skrÄ™ca niż po eskalopkach teÅ›ciowej.

~Luzacjusz
Produkowany od 2004 do 2011 roku
Pojemność skokowa 1198 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 55 KM (40 kW) przy 4750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 108 Nm przy 3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 6
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 76,5 x 86,9 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Åšrednia dla segmentu 3,8
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Skrzynia biegów + Układ jezdny

Wady

- Silnik - Widoczność - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,5
~pancernik
Volkswagen Fox
Hatchback 1.2 i 55KM 40kW
Silnik dość słaby do tego auta ale od biedy wystarczy na krótkie dojazdy , do gazu też się za bardzo nie nadaje . Auto zaplanowane chyba na 10 lat życia potem zaczynają się schody z wymianą wszystkiego. Jak ktoś ma dostęp do używanych części i mechanika który je zamontuje to może być. Po 150-200 tysiącach km do wymiany będzie silnik , rozrząd , układ wydechowy i być może alternator. Wymiana cewek zapłonowych co 20 tysięcy km. Przed zakupem warto zrobić porządny przegląd auta. Wyposażenie w podstawowej wersji to bieda bo nawet alarmu brakuje . Z lepszym wyposażeniem i większym silnikiem można zastanowić się nad kupnem ale wtedy możemy kupić inne auto bardziej znane w Polsce z lepszym dostępem do części. W zachodnich rejonach nie ma z tym problemu. Auto jest 4-osobowe i prędkość maksymalna ok. 140 km/h. Powyżej 110 km/h zaczyna tracić sterowność. Rdza na układzie wydechowym i niezabezpieczonym podwoziu.
3,9
~induktor
Volkswagen Fox
Hatchback 1.2 i 55KM 40kW
Pomimo szeregu drobnych, acz upierdliwych i niespodziewanych jak na tak niski przebieg, usterek, polubiłem to auto na tyle, że zdecydowałem się "odziedziczyć" go po żonie, która kupiła sobie nowiutkie auto w salonie. W porównaniu ze świetnie wyposażoną, komfortową xsarą picasso, to wprawdzie zejście o klasę (albo i dwie) niżej, no ale picasso ma już 10 lat, prawie 200 tys. przebiegu i pomału zaczyna generować koszty, a ja ostatnio jeżdżę bardzo mało, więc wybór był właściwie oczywisty. Poza tym fajnego foxa bez klimy, lecz z małym przebiegiem nikt nie chce za bardzo kupić, a picasso z klimatronikiem i LPG poszło na pniu. Zostałem więc z autkiem, do którego nalewam benzyny za 50 zł i mam tydzień jeżdżenia, albo i więcej.
4,5
~uzii3
Volkswagen Fox
Hatchback 1.2 i 55KM 40kW
Dla mnie genialny samochód. Główne zalety: mały z zewnątrz, duży w środku - przestronny, dużo większy od innych samochodów, mimo małych wymiarów, super zawieszenie, bardzo pewnie się prowadził, fajna skrzynka, szybko się nagrzewa, dla mnie ważne zimą. Kupiłbym go jeszcze raz. Najlepiej z silnikiem 1.4 75KM, to już mała wyścigówka do miasta - mała masa samochodu. Opisany samochód był z silnikiem 1.2, który też w ostateczności da radę. Mimo tego motoru samochód był zrywny. Ogólnie porównując z VW Polo, to z czym do ludzi - Polo niski i ciasny. Z Fabią I - niewygodne fotele. Z innymi samochodami też wygrywa. Sprzedałem go, bo już trochę miał usterek, chociaż przez 2 lata jeździł bezawaryjnie (w posiadaniu przez 3 lata, 48-70 kkm, kupiłem bity i zrobiłem, bo chciałem wiedzieć czym jeżdżę). Nie ma co się obawiać, że to Brazylijczyk. Niestety to nie ten VW, co kiedyś.
Åšrednie spalanie dla Volkswagen Fox Hatchback 1.2 i 55KM 40kW 2004-2011
6,4
l/100 km
8,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,2
Volkswagen Fox
Hatchback 1.2 i 55KM 40kW
To był najgorszy zakup, jaki mogłam dokonać. Auto mam od 2010 , kupione z salonu z gwarancją producenta na 6 miesięcy, jako auto zostawione w rozliczeniu przez poprzedniego właściciela. Po 8 miesiącach do wymiany maglownica. koszt to ok 2500zł ( wtedy fox był autem mało poularnym) brak części zamiennych, wszystko orginalne, potem mechanizm wycieraczek koszt 450,00 zł wymiana w serwisie. Dalej wymiana sprzęgła ( wpadło do środka) dalej już tylko pod górkę do tej pory całe auto jest po wymianie wszystkich części, łącznie z wydechem i naprawą silnika. Przez rok walczyłam z elektryką, migajaca lampka akumulatora, i ciagle rozładowany akumulator ( nowy akumulator, wymiana szczotek w altenatorze i potem wszystkich przewodów aż w końcu nowy alternator) wysiadła pompa ABS brak zastepczej, orginalana to spory koszt. Już nie zrobiłam.Przy tak małym aucie i trzedch cylindrach, duuuuże spalanie. Mogła bym tu siedziec i pisać i pisać... przez 8 lat to dość duża inwestycja.... Sprzdaję jak najszybciej ...nie inwestuje już nawet złotówki po ostaniej awarii ( poszedł moduł odpowiedzialny za podgrzewanie lusterek i tylniej szyby, koszt z wymanią ok 1150,00zł i zapadka w elekrtycznej szybie po stronie pasażera z wymianą to koszt ok 550.00zł) masakara oczywiście brak części zastępczych tylko orginały. Mam już naprawdę go dosyć ... nie polecam, jak wspomniałam na początku to najgorszy zakup jak mogłam dokonać
6,2
Volkswagen Fox
Hatchback 1.2 i 55KM 40kW
Wydaje mi się bardzo ok. Duże miasto wojewódzkie 350 tysięcy, gdzie się poruszał i spalał średnio 7,5 l. Mi się udało raz zejść trochę poniżej 7l, ale to w 100% miasto, odcinki 8 km, czasami 3, korki. Zima nie zima zwykle palił 7,5 km, po opisanej wyżej awarii ok. 8 litrów. Pozostałe dane szacunkowe, nie miałem jak zmierzyć, bo samochód jeździł głównie w mieście, a trasy jak na lekarstwo. Ceny napraw - niskie, to to samo co Fabia. Tuleje od Seata Ibizy Cupry 40 zł. Dobre zabezpieczenie antykorozyjne - zero rdzy.
5,3
Volkswagen Fox
Hatchback 1.2 i 55KM 40kW
Pali zwykle 5/6 litrów (trasa/miasto), więc chyba względnie dobrze. Prosta konstrukcja, mnóstwo części, do silnika wchodzi mniej oleju niż do 4-cylindrowych, do wymiany 3 a nie 4 świece, mniej bajerów w zawieszeniu, małe opony i w ogóle mniej części do zepsucia, czynią to auto bardzo tanim w eksploatacji.
Volkswagen Fox Hatchback