Szukaj

Informacje o Volkswagen Fox

Lata produkcji: 2004 – 2011
Segment: Auta najmniejsze

Miejski model należący do segmentu A produkowany od 2004 roku. W ofercie Volkswagena zastąpił model Lupo. Płytę podłogową (PQ24) auto dzieli m. in. z VW Polo. Od 2005 roku dostępny w uterenowionej wersji CrossFox, a od roku 2006 oferowany jest też van SpaceFox (inne nazwy: Suran, SportVan lub Fox Plus) bazujący na Foxie. W Meksyku model sprzedawano do 2009 roku jako Lupo, z powodu zbieżności nazwy auta z nazwiskiem ówczesnego prezydenta, Vincete Foxa. W latach 80. i 90. VW używał nazwy Fox w odniesieniu do kilku modeli produkowanych w Ameryce Pn. i Płd. oraz RPA.

czytaj więcej
Powagosław

Małe, niedrogie, ekonomiczne – to zalety, które muszą cechować każde udane autko miejskie. Fox ma je wszystkie. Ale nawet w maluchach mile widziana jest też odrobina stylistycznej finezji. Tej niestety w Foxie nie znajdziemy za grosz.

~Powagosław
Luzacjusz

Słyszałem, że lisy są pod ochroną i już się ich nie wystrzela po byle lasach. Fajnie. Na tego Foxa nie zapolowałbym nawet gdybym musiał iść w niedzielę, na piechotę, na kacu, w największą śnieżycę, pokłócony z żoną, na obiad do teściów. To auto jest tak nijakie, że na sam widok bardziej mnie skręca niż po eskalopkach teściowej.

~Luzacjusz

Volkswagen Fox – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Volkswagen Fox

Liczba ocen: 50
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 3,8
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(82%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Skrzynia biegów + Stosunek jakość/cena

Wady

- Karoseria - Widoczność - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,5
~pancernik
Hatchback 1.2 i 55KM 40kW
Volkswagen Fox
Silnik dość słaby do tego auta ale od biedy wystarczy na krótkie dojazdy , do gazu też się za bardzo nie nadaje . Auto zaplanowane chyba na 10 lat życia potem zaczynają się schody z wymianą wszystkiego. Jak ktoś ma dostęp do używanych części i mechanika który je zamontuje to może być. Po 150-200 tysiącach km do wymiany będzie silnik , rozrząd , układ wydechowy i być może alternator. Wymiana cewek zapłonowych co 20 tysięcy km. Przed zakupem warto zrobić porządny przegląd auta. Wyposażenie w podstawowej wersji to bieda bo nawet alarmu brakuje . Z lepszym wyposażeniem i większym silnikiem można zastanowić się nad kupnem ale wtedy możemy kupić inne auto bardziej znane w Polsce z lepszym dostępem do części. W zachodnich rejonach nie ma z tym problemu. Auto jest 4-osobowe i prędkość maksymalna ok. 140 km/h. Powyżej 110 km/h zaczyna tracić sterowność. Rdza na układzie wydechowym i niezabezpieczonym podwoziu.
3,9
~scf
Hatchback 1.4 i 75KM 55kW
Volkswagen Fox
Generalnie gitarka :) ogólnie jest to moje pierwsze auto. Miało być za 10000 i miał się mieścić wózek dla nowo narodzonego dziecka i być jak najmłodszy. Wszedł do bagażnika. Musiałem wyjąć koło i przesunąć kanapę do przodu i git. Troszkę rzeczy oczywiście musiałem zrobić ale nie od razu tylko po czasie. Rozrząd musiałem wymienić bo nie wiedziałem jak tam sprawa stoi. Dałem około 500 z wymianą już chyba. okazało się że rozrząd jeździł od początku tj. 2005. potem szyba się opuściła inie podniosła. kupiłem zestaw naprawczy i sam zrobiłem, 70 zł. potem przegub wew. i przy okazji zewnętrzne i sprężyny. no i sprzęgło teraz, też od początku, 500. Ogólnie silniczek rewelacja i idealny do gazu. Do roboty super. Na wakacje też się zapakowałem, 2+1. Jakbym miał jeszcze raz to brałbym.
3,9
~scf
Hatchback 1.4 i 75KM 55kW
Volkswagen Fox
Generalnie gitarka :) ogólnie jest to moje pierwsze auto. Miało być za 10000 i miał się mieścić wózek dla nowo narodzonego dziecka i być jak najmłodszy. Wszedł do bagażnika. Musiałem wyjąć koło i przesunąć kanapę do przodu i git. Troszkę rzeczy oczywiście musiałem zrobić ale nie od razu tylko po czasie. Rozrząd musiałem wymienić bo nie wiedziałem jak tam sprawa stoi. Dałem około 500 z wymianą już chyba. okazało się że rozrząd jeździł od początku tj. 2005. potem szyba się opuściła inie podniosła. kupiłem zestaw naprawczy i sam zrobiłem, 70 zł. potem przegub wew. i przy okazji zewnętrzne i sprężyny. no i sprzęgło teraz, też od początku, 500. Ogólnie silniczek rewelacja i idealny do gazu. Do roboty super. Na wakacje też się zapakowałem, 2+1. Jakbym miał jeszcze raz to brałbym.

Raporty spalania Volkswagen Fox

Liczba raportów: 56
Średnie spalanie dla Volkswagen Fox
6,0 – 8,4
l/100 km
5,1
l/100 km
7,7 – 8,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,2
Hatchback 1.2 i 55KM 40kW
Volkswagen Fox
To był najgorszy zakup, jaki mogłam dokonać. Auto mam od 2010 , kupione z salonu z gwarancją producenta na 6 miesięcy, jako auto zostawione w rozliczeniu przez poprzedniego właściciela. Po 8 miesiącach do wymiany maglownica. koszt to ok 2500zł ( wtedy fox był autem mało poularnym) brak części zamiennych, wszystko orginalne, potem mechanizm wycieraczek koszt 450,00 zł wymiana w serwisie. Dalej wymiana sprzęgła ( wpadło do środka) dalej już tylko pod górkę do tej pory całe auto jest po wymianie wszystkich części, łącznie z wydechem i naprawą silnika. Przez rok walczyłam z elektryką, migajaca lampka akumulatora, i ciagle rozładowany akumulator ( nowy akumulator, wymiana szczotek w altenatorze i potem wszystkich przewodów aż w końcu nowy alternator) wysiadła pompa ABS brak zastepczej, orginalana to spory koszt. Już nie zrobiłam.Przy tak małym aucie i trzedch cylindrach, duuuuże spalanie. Mogła bym tu siedziec i pisać i pisać... przez 8 lat to dość duża inwestycja.... Sprzdaję jak najszybciej ...nie inwestuje już nawet złotówki po ostaniej awarii ( poszedł moduł odpowiedzialny za podgrzewanie lusterek i tylniej szyby, koszt z wymanią ok 1150,00zł i zapadka w elekrtycznej szybie po stronie pasażera z wymianą to koszt ok 550.00zł) masakara oczywiście brak części zastępczych tylko orginały. Mam już naprawdę go dosyć ... nie polecam, jak wspomniałam na początku to najgorszy zakup jak mogłam dokonać
6,2
Hatchback 1.2 i 55KM 40kW
Volkswagen Fox
Wydaje mi się bardzo ok. Duże miasto wojewódzkie 350 tysięcy, gdzie się poruszał i spalał średnio 7,5 l. Mi się udało raz zejść trochę poniżej 7l, ale to w 100% miasto, odcinki 8 km, czasami 3, korki. Zima nie zima zwykle palił 7,5 km, po opisanej wyżej awarii ok. 8 litrów. Pozostałe dane szacunkowe, nie miałem jak zmierzyć, bo samochód jeździł głównie w mieście, a trasy jak na lekarstwo. Ceny napraw - niskie, to to samo co Fabia. Tuleje od Seata Ibizy Cupry 40 zł. Dobre zabezpieczenie antykorozyjne - zero rdzy.
5,3
Hatchback 1.2 i 55KM 40kW
Volkswagen Fox
Pali zwykle 5/6 litrów (trasa/miasto), więc chyba względnie dobrze. Prosta konstrukcja, mnóstwo części, do silnika wchodzi mniej oleju niż do 4-cylindrowych, do wymiany 3 a nie 4 świece, mniej bajerów w zawieszeniu, małe opony i w ogóle mniej części do zepsucia, czynią to auto bardzo tanim w eksploatacji.
Volkswagen Fox