Szukaj

Informacje o Volkswagen Garbus

Lata produkcji: 1949 – 2003
Segment: Auta małe

Volkswagen Garbus – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Volkswagen Garbus

Liczba ocen: 119
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Silnik + Całokształt + Stosunek jakość/cena

Wady

- Koszty utrzymania - Wyciszenie - Wentylacja i ogrzewanie

Wybrane oceny

3,9
~j-23
Standard 1.2 34KM 25kW
Volkswagen Garbus
Auto z legendą niezawodności. Prawda jest jednak trochę inna .Niezawodność była jak na lata 60te.W realiach obecnych to jednak dość mało trwałe auto. Przebieg rzędu 20000km to max dla tego motoru.Problem w dzisiejszym czasie jest znaleźć oryginał z prawdziwym nieprzebijanym silnikiem oraz nadwoziem. Mało kto jest w stanie je różnic. Każdy widząc Garba ma przed oczami tylko jeden model i tylko osoby w temacie poznają co jest rurowiskiem od Mc Personów 1302 i 1303 , prostych szyb od giętych , wahaczy tylnych z półosiami mokrymi od suchych , bunkrów od dziadków na naleśnikach , silników na pojedyńczym dolocie oraz podwójnym kolektorze od pojedyńczego . Nim się kupi to auto warto poczytać elementarz tj. książkę Jeżewskiego Naprawa i eksploatacja VW garbus. Nawet obecnie w wyszukiwarce są podawane jakieś silniki 1.2 37 KM których nigdy nie było.Ale kto to już wie ?- tylko wtajemniczeni.
3,8
~Robert Wojcik, Krakow
Standard 1.3 44KM 32kW
Volkswagen Garbus
Samochod - legenda, skonstruuowany przez Hitlera nadwozie, Porsche reszta, no i chyba ...przez czeskich inzynierow od Tatry..., Ponad 30 milionow (w ciagu ok 40 lat ) wyprodukowanych garbusow na swiecie swiadczy o ogromnej popularnosci samochodu. Mozna go spotkac na wszystkich kontynentach. Nie ma problemu z czesciami. Servisy sa proste i tanie, jednak nie nalezy zapominac o punktach smarowania. Samochod jest prosty i skonstruowany z mysla aby trwac w czasie i sluzyc dotad dokad sie chce- tak mowila reklama: A On jezdzi i jezdzi...Er lauft...und lauft so lange wie Sie wolen. Najlepsze egzemplarze sa niemieckie.Konstrukcja (dzisiaj) przestarzala i niebezpieczna - silnik i zespol napedowy z tylu ( zaleta-wspaniale dociaza tyl i idzie jak burza np. po sniegu bez lancuchow) z przodu zbiornik paliwa ( bomba w przypadku zderzenia!) takie rozlozenie masy w pojezdzie powoduje np. przy porywistym wietrze, ze sa trudnosci w prowadzeniu tego auta, nawet do utraty przyczepnosci i zarzucenia wlacznie. Takze pokonywanie zakretow nie jest zbyt zachwycajace, trzeba uwazac i korygowac tor jazdy. Komfort ( oprocz resorowania i siedzen!), hamowanie , ekonomia i osiagi sa, raczej, mizerne - ale to wszystko w przypadku garbusa sa akurat rzeczy drugorzedne.
3,9
[email protected]
Standard 1.2 30KM 22kW
Volkswagen Garbus
Jest to rewelacyjny samochód mający duszę. Kupiłem go dla zabawy, ale po pewnym czasie postanowiłem zrobić go niezniszczalnym. W ciągu pół roku wykonałem samodzielnie całkowitą odbudowę podwozia i zaspołu napędowego. Teraz zabieram się za karoserię. UWAGA ! - na tą chwilę wydałem na części grubo ponad 10 000 zł. a do końca jeszcze daleko. Ja nie żałuję, ale niech nikt nie liczy, że kupi Garbusa okazyjnie.