Szukaj

Informacje o Volkswagen Garbus Standard 1.3 44KM 32kW 1970-1975

Lata produkcji: 1970 – 1975
Segment: Auta małe
Produkowany od 1970 do 1975 roku
Pojemność skokowa 1285 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 44 KM (32 kW) przy 4100 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 86 Nm przy 3000 obr/min
Montaż silnika z tyłu, poprzecznie
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów bokser
Średnica cylindra × skok tłoka 77X69 mm
Typ wtrysku gaźnik
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Silnik + Całokształt + Stosunek jakość/cena

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie - Wentylacja i ogrzewanie

Wybrane oceny

3,8
~Robert Wojcik, Krakow
Volkswagen Garbus
Standard 1.3 44KM 32kW
Samochod - legenda, skonstruuowany przez Hitlera nadwozie, Porsche reszta, no i chyba ...przez czeskich inzynierow od Tatry..., Ponad 30 milionow (w ciagu ok 40 lat ) wyprodukowanych garbusow na swiecie swiadczy o ogromnej popularnosci samochodu. Mozna go spotkac na wszystkich kontynentach. Nie ma problemu z czesciami. Servisy sa proste i tanie, jednak nie nalezy zapominac o punktach smarowania. Samochod jest prosty i skonstruowany z mysla aby trwac w czasie i sluzyc dotad dokad sie chce- tak mowila reklama: A On jezdzi i jezdzi...Er lauft...und lauft so lange wie Sie wolen. Najlepsze egzemplarze sa niemieckie.Konstrukcja (dzisiaj) przestarzala i niebezpieczna - silnik i zespol napedowy z tylu ( zaleta-wspaniale dociaza tyl i idzie jak burza np. po sniegu bez lancuchow) z przodu zbiornik paliwa ( bomba w przypadku zderzenia!) takie rozlozenie masy w pojezdzie powoduje np. przy porywistym wietrze, ze sa trudnosci w prowadzeniu tego auta, nawet do utraty przyczepnosci i zarzucenia wlacznie. Takze pokonywanie zakretow nie jest zbyt zachwycajace, trzeba uwazac i korygowac tor jazdy. Komfort ( oprocz resorowania i siedzen!), hamowanie , ekonomia i osiagi sa, raczej, mizerne - ale to wszystko w przypadku garbusa sa akurat rzeczy drugorzedne.
1,5
~softus@poczta.onet.pl
Volkswagen Garbus
Standard 1.3 44KM 32kW
ten kto uważa że ten samochód ma duszę to ma rację, nie można wogóle na niego liczyć - psuje się w najbardziej nieodpowiednich momentach - elementy są do niczego, silnika nie da rady ustawić aby pracował "sensownie", pali paliwa tyle ile chce tzn. ile się naleje tyle spali, bez ograniczeń 20, 30 litrów, podziwiam osoby które się tym autami podniecają - jest to auto typowo dla mechanika który nudzi się w domu bo dojechać gdzieś tym autem nie ma szans, kiedyś próbowałem i nic z tego, na szczęście pozbyłem szmelcu i jestem happy
3,2
~Grobuś
Volkswagen Garbus
Standard 1.3 44KM 32kW
Nie ma wnim prawie żadnej elektroniki, która mogłąby się zepsuć, a poza tym pozwala się wyróżnić się z tłumu. Każdy się za nim ogląda. Bardzo podoba mi się zwyczaj mrugania światłami i machania do siebie gdy mija się innego Garbusiarza.
Volkswagen Garbus Standard