Szukaj

Informacje o Volkswagen Lupo 1.4 i 60KM 44kW 1999-2005

Lata produkcji: 1999 – 2005
Segment: Auta najmniejsze
Model należący do segmentu A produkowany w latach 1998-2005. Najmniejszy model Volkswagena, pierwsze typowe auto miejskie niemieckiej marki. Charakterystyczną cechą Lupo były niezwykle oszczędne silniki, za które w 1999 roku otrzymało nagrodę International Engine of The Year Award. Mimo nowatorskich rozwiązań, samochód nie podbił rynku, nie był nawet oficjalnie sprzedawany w Polsce, a powodem tego była wysoka cena auta. Jego bliźniaczym modelem był Seat Arosa. W ofercie Volkswagena, Lupo został zastąpiony przez model Fox.
czytaj więcej
Produkowany od 1999 do 2005 roku
Pojemność skokowa 1390 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 60 KM (44 kW) przy 4700 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 116 Nm przy 3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 76,5 x 75,6 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 3,8
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Widoczność + Układ jezdny + Ergonomia

Wady

- Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena
Średnie spalanie dla Volkswagen Lupo 1.4 i 60KM 44kW 1999-2005
6,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,0
Volkswagen Lupo
Hatchback 3d 1.4 i 60KM 44kW
Auto po wymianie rozrządu, świec, kabli, stan idealny, przebieg 133kkm, klima, silnik AUD (cewka i kable). Opony lato 185/55r14, zima 165/70r13. Minimalne spalania latem przy trasach do pracy 2x 12kkm. Przy jeździe od września do czerwca w trybie "przedszkolnym" 2 x 2km dziennie spalanie od 7,3 do 8,7 przy mrozach -10. Wg. mnie szału nie ma, ale za to prosty 8v silnik, bez cudów. Polo 6n 97r. z tym samym silnikiem ( w wydaniu cewka, kopułka, palec) na węższych oponach paliło średnio trochę więcej.
6,8
Volkswagen Lupo
Hatchback 3d 1.4 i 60KM 44kW
Samochód spalił przy trasie na katowice-zakopane a następnie około 250km w samym zakopanym spalanie w ganicach 6.9 do 7l paliwa samochód był obciążony maksymalnie czyli 4 osoby + bagaż około 40-50kg ogólnie wrażenia z silnika dobre ,nie miał problemów przy wzniesieniach chociaż spodziewałem się totalnego muła z tym załadunkiem ,rzadko kiedy przy podjeździe trzeba było redukować na drugi bieg to była jego granica wytrzymałości prawdopodobnie przy silniku 1.0 była by totalna klapa ,przełożenie skrzyni biegów wręcz pozytywne dobrze dobrane do tego silnika wspomnę że silnik był 1.4 wersja AUD
6,8
Volkswagen Lupo
Hatchback 3d 1.4 i 60KM 44kW
Autko pali mi w granicach 6,9-7,1. Jazda 50/50 (miasto/trasa). Kupiłem je w lipcu. Przejechałem dotychczas jakieś 2 tys. km. Zawsze tankowane "pod korek". Większość na klimie. Silnik 1,4 AUD.

Usterki Volkswagen Lupo

Liczba wpisów: 11
Sączący się olej ze skrzyni biegów
  • Volkswagen Lupo 1.4 16V 75KM 55kW 1998-2005
  • układ napędowy
  • 182 tys. km
W moim Lupo przez cały czas sączy się olej ze skrzyni biegów, przez co regularnie dwa razy w roku muszę go uzupełniać. Pomijając już koszty takich operacji mój samochód regularnie pozostawia po sobie brzydkie ślady na ziemi. Najdziwniejsze, że podobno rzecz jest nie do naprawienia w tych modelach. Nawet wymiana skrzyni na niewiele się zda, ponieważ w nowej zaraz dzieje się to samo. Przy ostatnim serwisie mechanik specjalnie wymienił mi uszczelkę na mniejszą, która z założenia miała lepiej trzymać, niestety problem jest cały czas aktualny. Może ktoś ma/miał podobne problemy i sobie z nimi poradził? Jak to wygląda u Was?
Problem rozwiązany
3 komentarze
Sprzęgło elektrohydrauliczne.
  • Volkswagen Lupo 1.2 TDI 3L 61KM 45kW 1999-2005
  • układ napędowy
proszę bardzo o pomoc. od kilku miesięcy posiadam lupo 3L. prośba moja dotyczy dokładnie pompy oleju hydraulicznego obsługującego ponoć sprzęgło. zbiornik znajduje się obok płynu do spryskiwaczy. od pewnego czasu zauważyłem, że z nakrętki wydobywa się olej. podczas wizyty na serwisie dolano mi właśnie tego oleju do zbiorniczka i od tego momentu wycieka. w nakrętce jest dziurka. powiedziano mi, że to normalne i tędy wydostaje się nadmiar tego oleju. sprawa wydaje mi się podejrzana, ponieważ na nakrętce pisze " don't open " (nie otwierać). proszę o pomoc: czy to faktycznie normalne, czy tak się może dziać (wcześniej tego nie było), czy w ogóle dolewa się tego płynu?
Problem rozwiązany
8 komentarzy
prawdopodobne zaiweszenie się pływaka
  • Volkswagen Lupo 1.4 i FSI 16V 105KM 77kW 2000-2005
  • inne
Przy tankowaniu auta do pełna odbija pistolet na stacji - w baku jest pełno. Po włożeniu kluczyka do stacyjki wskaźnik pokazuje, że w baku jest gdzieś o około 5 litów mniej paliwa, zatrzymuje się trochę ponad kreską 3/4 baku. Czy jest to spowodowane zawieszonym pływakiem?
Problem rozwiązany
1 komentarz
Volkswagen Lupo