Szukaj

Volkswagen Phaeton 6.0 W12 48V 420KM 309kW 2002-2005

Informacje o Volkswagen Phaeton 6.0 W12 48V 420KM 309kW 2002-2005

Lata produkcji: 2002 – 2005
Segment: Auta luksusowe

Limuzyna segmentu F i były flagowy model Volkswagena produkowany w latach 2002-2016. Bazą dla niego był prototyp Concept D z 1999 roku. Pomysłodawcą Phaetona był Ferdinand Piech, wnuka Ferdynanda Porsche, który w latach 1992-2002 był prezesem koncernu VW. Phaetona zbudowano na płycie podłogowej VW D1, zapożyczoną z Bentleya Continentala Flying Spur. Nazwę Phaeton pochodzi z mitologii greckiej, od syna boga słońca Heliosa. W latach 2007, 2009 i 2010 model był poddawany kolejnym face-liftingom. Dostępny również w przedłużonej wersji Long. Następcami Phaetona są modele Phideon (na rynku chińskim) oraz Arteon (w Europie).

czytaj więcej
Powagosław

Może Volkswagen nie potrafi przyznać się do błędu i co jakiś czas próbuje reanimować Phaetona kolejnymi liftingami? A może to nasze uprzedzenia biorą górę i nie zauważamy, że choć lata mijają, ten samochód wygląda coraz lepiej? Ostatnia zmiana zdecydowanie na plus.

~Powagosław
Luzacjusz

Volkswagen jest jak grajek disco-polo, który robi wielkie pieniądze na swoich przebojach typu: „Bara, bara, bara…” i kaprys ma taki, żeby nagrać awangardową płytę jazzową. W piątek zespół Bodzio Dance i „Bara, bara, bara”, a w sobotę: Bodzio Dance Ensemble i wariacje na temat Herbiego Hanckocka. Nawet jeśli Bodzio Dance Ensemble będzie najlepszą jazzową grupą świata, wszyscy i tak będą mówić: „Ej, to ci od bara, bara?”. Sorry, Phaeton.

~Luzacjusz
Produkowany od 2002 do 2005 roku
Pojemność skokowa 5998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 420 KM (309 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 550 Nm przy 2750-5200 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 12
Układ cylindrów w układzie W
Liczba zaworów 48
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 84 x 90,2 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Widoczność + Wyciszenie

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi)
Średnie spalanie dla Volkswagen Phaeton 6.0 W12 48V 420KM 309kW 2002-2005
19,4
l/100 km
20,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

19,8
Volkswagen Phaeton
Sedan 6.0 W12 48V 420KM 309kW
W formularzu jest błąd. Ten silnik występuję tylko z automatyczną, 5cio biegową skrzynią. Realnie trzeba przyjąć w trasie 15, w mieście (Kraków) około 18tu litrów/100km. Przy tej masie i mocy to są niezłe wyniki. Każdy, kto liczy na mniej powinien odpuścić. (Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów)
Dodane 12 lat temu
21,6
Volkswagen Phaeton
Sedan 6.0 W12 48V 420KM 309kW
Przy tej masie auta i silniku 6.0 nie można oczekiwać cudów, w mieście ok. 30 L na trasie nie udało mi się zejść poniżej 13 L jadąc 110km/h, ale jadąc 180- 260 km/h to nie ma się co oszukiwać spalanie wzrasta momentalnie powyżej 20 L. W zimie komputer pokazuje na mrozie czasami nawet ponad 100 L xD, ale to tylko dopóki silnik się nie rozgrzeje, decydując się na taki silnik, nie patrzy s+i+ę na spalanie.. Pozdr. (Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów)
Dodane 15 lat temu
21,0
Volkswagen Phaeton
Sedan 6.0 W12 48V 420KM 309kW
uzywane częsci (osprzet silnika) umiarkowane ceny ale zeby wymienic niektóre częasci trzeba targac silnik na zewnatrz, bardzo ciasno w komorze. (Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów)
Dodane 8 lat temu
Volkswagen Phaeton

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów