Szukaj

Informacje o Volkswagen Phaeton

Lata produkcji: 2002 – 2016
Segment: Auta luksusowe

Limuzyna segmentu F i były flagowy model Volkswagena produkowany w latach 2002-2016. Bazą dla niego był prototyp Concept D z 1999 roku. Pomysłodawcą Phaetona był Ferdinand Piech, wnuka Ferdynanda Porsche, który w latach 1992-2002 był prezesem koncernu VW. Phaetona zbudowano na płycie podłogowej VW D1, zapożyczoną z Bentleya Continentala Flying Spur. Nazwę Phaeton pochodzi z mitologii greckiej, od syna boga słońca Heliosa. W latach 2007, 2009 i 2010 model był poddawany kolejnym face-liftingom. Dostępny również w przedłużonej wersji Long. Następcami Phaetona są modele Phideon (na rynku chińskim) oraz Arteon (w Europie).

Powagosław

Może Volkswagen nie potrafi przyznać się do błędu i co jakiś czas próbuje reanimować Phaetona kolejnymi liftingami? A może to nasze uprzedzenia biorą górę i nie zauważamy, że choć lata mijają, ten samochód wygląda coraz lepiej? Ostatnia zmiana zdecydowanie na plus.

~Powagosław
Luzacjusz

Volkswagen jest jak grajek disco-polo, który robi wielkie pieniądze na swoich przebojach typu: „Bara, bara, bara…” i kaprys ma taki, żeby nagrać awangardową płytę jazzową. W piątek zespół Bodzio Dance i „Bara, bara, bara”, a w sobotę: Bodzio Dance Ensemble i wariacje na temat Herbiego Hanckocka. Nawet jeśli Bodzio Dance Ensemble będzie najlepszą jazzową grupą świata, wszyscy i tak będą mówić: „Ej, to ci od bara, bara?”. Sorry, Phaeton.

~Luzacjusz

Oceny Volkswagen Phaeton

Liczba ocen: 56
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(90%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wyciszenie + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Widoczność - Drobne usterki - Koszty utrzymania

Wybrane oceny

4,3
~LinkServiceLtd
Sedan 4.9 V10 TDI 313KM 230kW
Volkswagen Phaeton
Bardzo pozytywne auto , nie rzuca się w oczy , rozwiązania techniczne nawet dzisiaj robią wrażenie , prawdziwe auto dla konesera motoryzacji , już drugiego takiego nie będzie VW , nie ma chyba nic przyjemniejszego niż odpalić V10 włożyć ciemne okulary i jechać przed siebie , dźwięk silnika ,osiągi , oraz prowadzenie to czysta przyjemność i kwintesencja prowadzenia luksusowego samochodu , porównując VW ,BMW 7 , Mercedesa S Classe i Audi A8 powiem szczerze , ze nie brakuje niczego , bo to auto ma po prostu wszystko , a nawet dał bym cztery gwiazdki z plusem za odwagę i pomysł stworzenia takiego samochodu !
4,7
~jacek
Sedan 3.0 TDI 225KM 165kW
Volkswagen Phaeton
niesamowite auto. przesiadłem się z A6 - to jak z tramwaju przejść do ekspresu. Auto niesamowicie ciche, dynamiczne, w środku dużo przestrzeni, świetne wykończenie szczegółów, prowadzi się prosto, płynie po drodze, nierówności na drodze prawie niewyczuwalne. Z wad wskażę tylko na spalanie - auto ważące 2300 kg musi swoje wziąć - i bierze. Na krótkich trasach 10-11 l (w A6 było 6-7 l), w trasie na 200 km udało mi się kilka razy zejść do 7,2 l - więcej nie chciał odpuścić. Ale nie żałuję. Auto jest czułe na olej, wymieniłem wszystkie wtryski (po 450 / szt) i w drogę ! Wakacje tuż tuż :)
4,5
~Saiien
Sedan 3.0 TDI 225KM 165kW
Volkswagen Phaeton
Auto rewelacyjne, prowadzi się perfekcyjnie, jedzie jak po torach, bardzo dobrze trzyma się drogi. Wg mnie bardzo niedoceniony egzemplarz na europejskich drogach. Z jednej strony to rozumiem, ponieważ cena wyjściowa była stanowczo za wysoko w stosunku do konkurencji i właśnie w tym upatruję główną przyczynę, że Phaeton nie podbił wówczas serc kierowców na świecie. Natomiast dzisiaj to auto można nabyć za naprawdę niewielkie pieniądze. Przede wszystkim należy uważać na przebieg tych aut. Zalecam rozejrzeć się po zachodnie części europy. Tam można znaleźć ciekawe okazy, ne mylić z okazją. Niestety ceny np. w Niemczech są wyższe niż w Polsce, a to coś znaczy. Ja jestem bardzo zadowolony. Wiadomo, usterki się pojawiają, ale należy pamiętać, że to auto ma już ponad 10 lat. Nie ma co się oszukiwać, jeżeli szukasz auta taniego w eksploatacji to wybierz np. Toyotę Yaris 1.4 i wówczas jest szansa, że nie odczujesz kosztów naprawy np. wahacza, który notabene psuje się w każdym aucie podobnie - "naszego asfaltu" nie oszukasz.

Raporty spalania Volkswagen Phaeton

Liczba raportów: 73
Średnie spalanie dla Volkswagen Phaeton
12,8 – 19,4
l/100 km
9,0 – 12,4
l/100 km
15,2 – 20,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

22,7
Sedan 4.2 i V8 40V 335KM 246kW
Volkswagen Phaeton
Przede wszystkim posiadam model z 2004r. a nie z 2005r. ale nie było takiego do wyboru. Wersja Long tzw. President. Moim zdaniem wymiar tego samochodu jest jedynym właściwym, trudno mi sobie wyobrazić, żeby był krótszy tym bardziej, że przy 90 litrowym zbiorniku gazu w bagażniku zostaje mało miejsca. O zbiorniku w miejscu koła zapasowego zapomnijcie, znajduje się tam układ pneumatyki zawieszenia (inny niż w Citroenach, tam jest hydropnematyka napędzana z układu wspomagania układu kierowniczego, a tutaj jest dedykowany kompresor przez co samochód dużo dłużej się "podnosi" niż w cytrynach). Co do spalania, wyniki rzędu 16 litrów LPG w trasie należy uznać za abstrakcję. W trybie mieszanym trzeba przyjąć 20 litrów LPG na 100km, a w trybie typowo miejskim UWAGA 24-32 LITRÓW GAZU i to bez szaleństw. Pamiętajmy, że ten samochód ma blisko 3 tony masy!!! To niestety po spalaniu widać. W mieście nowe samochody typu 1.0 Turbo spokojnie sobie z nami radzą, natomiast nie spotkałem się aby ktokolwiek był wstanie utrzymać tempo przyspieszania w trasie od 160 w zwyż. Do tego trzeba się przyzwyczaić. Jeśli nauczymy się trzymać nerwy na smyczy mamy szansę zbliżyć się do wyników, które podałem czyli 16-20l LPG/100km w trasie, 19-24l LPG/100km w trybie mieszanym a po samym mieście 24-32l LPG/100km.
11,8
Sedan 3.0 TDI 225KM 165kW
Volkswagen Phaeton
Mój Phaeton ma znacząco zwiększoną moc bo do 320 KM więc i więcej spala, ale na trasie jadąc 120 km/h spalanie 9l/100 km , jak się jeździ po mieście ale bez korków i non stop czerwonego (włącznie z przyciśnięciem czasami to w okolicach 11/12 a w tragedii miasta warszawy godz 16.00 centrum spalanie 15 l lub więcej. Dla porównania dodam że jeżdżę w pracy też Phaetonem tyle że z 5.0 dieslem i uważam że nie warto płacić więcej za paliwo przy większym silniku bo tam spalanie waha się od 11-do uwaga 20 + l/100 km więc samo mówi za siebie
12,3
Sedan 4.2 i V8 40V 335KM 246kW
Volkswagen Phaeton
Tak naprawdę nie mam porównania. To moje pierwsze auto tej klasy. Wcześniej jeździłem Audi A6. Koszty utrzymania są zbliżone. Co prawda Phaeton więcej pali w trybie miejskim, ale na trasie i to bez znaczenia jakiej spala mniej niż ponad 100 koni słabsze V6. Ceny części eksploatacyjnych tegoż auta z silnikiem 4,2 nie są porażające. Oczywiście komplet wahaczy nie należy do najtańszych, a przy okazji do najtrwalszych, ale jak ktoś jeździł autem z grupy VAG na wielowahaczu to też nie będzie zbyt mocno rozczarowany. Drogie są amortyzatory. W końcu to pneumatyka, ale bez obawy - nie przekroczą one przez długi jeszcze czas wartości auta ;-) części blacharskie też nie należą do drogich. Co prawda nigdy nie miałem potrzeby ich kupować, ale zrobiłem rozeznanie na rynku przed zakupem auta. W końcu warto wiedzieć co ile kosztuje by nie wprowadzić się na pole minowe.
Volkswagen Phaeton