Szukaj

Informacje o Volkswagen Phaeton 3.0 TDI 225KM 165kW 2004-2006

Lata produkcji: 2004 – 2006
Segment: Auta luksusowe

Limuzyna segmentu F i były flagowy model Volkswagena produkowany w latach 2002-2016. Bazą dla niego był prototyp Concept D z 1999 roku. Pomysłodawcą Phaetona był Ferdinand Piech, wnuka Ferdynanda Porsche, który w latach 1992-2002 był prezesem koncernu VW. Phaetona zbudowano na płycie podłogowej VW D1, zapożyczoną z Bentleya Continentala Flying Spur. Nazwę Phaeton pochodzi z mitologii greckiej, od syna boga słońca Heliosa. W latach 2007, 2009 i 2010 model był poddawany kolejnym face-liftingom. Dostępny również w przedłużonej wersji Long. Następcami Phaetona są modele Phideon (na rynku chińskim) oraz Arteon (w Europie).

czytaj więcej
Powagosław

Może Volkswagen nie potrafi przyznać się do błędu i co jakiś czas próbuje reanimować Phaetona kolejnymi liftingami? A może to nasze uprzedzenia biorą górę i nie zauważamy, że choć lata mijają, ten samochód wygląda coraz lepiej? Ostatnia zmiana zdecydowanie na plus.

~Powagosław
Luzacjusz

Volkswagen jest jak grajek disco-polo, który robi wielkie pieniądze na swoich przebojach typu: „Bara, bara, bara…” i kaprys ma taki, żeby nagrać awangardową płytę jazzową. W piątek zespół Bodzio Dance i „Bara, bara, bara”, a w sobotę: Bodzio Dance Ensemble i wariacje na temat Herbiego Hanckocka. Nawet jeśli Bodzio Dance Ensemble będzie najlepszą jazzową grupą świata, wszyscy i tak będą mówić: „Ej, to ci od bara, bara?”. Sorry, Phaeton.

~Luzacjusz

Dane techniczne Volkswagen Phaeton 3.0 TDI 225KM 165kW 2004-2006

Produkowany od 2004 do 2006 roku
Pojemność skokowa 2967 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 225 KM (165 kW) przy 4200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 450 Nm przy 1400 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 83 x 91,4 mm
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni

Oceny Volkswagen Phaeton 3.0 TDI 225KM 165kW 2004-2006

Liczba ocen: 10
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(90%)

Zalety

+ Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie + Wyciszenie

Wady

- Poważne usterki - Widoczność - Koszty utrzymania

Wybrane oceny

4,7
~jacek
Sedan 3.0 TDI 225KM 165kW
Volkswagen Phaeton
niesamowite auto. przesiadłem się z A6 - to jak z tramwaju przejść do ekspresu. Auto niesamowicie ciche, dynamiczne, w środku dużo przestrzeni, świetne wykończenie szczegółów, prowadzi się prosto, płynie po drodze, nierówności na drodze prawie niewyczuwalne. Z wad wskażę tylko na spalanie - auto ważące 2300 kg musi swoje wziąć - i bierze. Na krótkich trasach 10-11 l (w A6 było 6-7 l), w trasie na 200 km udało mi się kilka razy zejść do 7,2 l - więcej nie chciał odpuścić. Ale nie żałuję. Auto jest czułe na olej, wymieniłem wszystkie wtryski (po 450 / szt) i w drogę ! Wakacje tuż tuż :)
4,5
~Saiien
Sedan 3.0 TDI 225KM 165kW
Volkswagen Phaeton
Auto rewelacyjne, prowadzi się perfekcyjnie, jedzie jak po torach, bardzo dobrze trzyma się drogi. Wg mnie bardzo niedoceniony egzemplarz na europejskich drogach. Z jednej strony to rozumiem, ponieważ cena wyjściowa była stanowczo za wysoko w stosunku do konkurencji i właśnie w tym upatruję główną przyczynę, że Phaeton nie podbił wówczas serc kierowców na świecie. Natomiast dzisiaj to auto można nabyć za naprawdę niewielkie pieniądze. Przede wszystkim należy uważać na przebieg tych aut. Zalecam rozejrzeć się po zachodnie części europy. Tam można znaleźć ciekawe okazy, ne mylić z okazją. Niestety ceny np. w Niemczech są wyższe niż w Polsce, a to coś znaczy. Ja jestem bardzo zadowolony. Wiadomo, usterki się pojawiają, ale należy pamiętać, że to auto ma już ponad 10 lat. Nie ma co się oszukiwać, jeżeli szukasz auta taniego w eksploatacji to wybierz np. Toyotę Yaris 1.4 i wówczas jest szansa, że nie odczujesz kosztów naprawy np. wahacza, który notabene psuje się w każdym aucie podobnie - "naszego asfaltu" nie oszukasz.
3,3
~KEJS
Sedan 3.0 TDI 225KM 165kW
Volkswagen Phaeton
Samochód nie jest zły i w miarę tani, ale to tylko prosty, szary volkswagen. Ta marka nigdy nie dotrzyma kroku Mercedesowi czy BMW, to dwie marki bardzo oryginalne i charakterystyczne dla siebie, a Audi to drugi volkswagen, zero oryginalnośći