Nasza strona www używa technologii wykrywającej konfigurację przeglądarki użytkownika oraz Ciasteczek (Cookie). Korzystanie z serwisu oznacza, że akceptujesz politykę prywatności i wyrażasz zgodę na używanie Cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.
Sprawdź politykę prywatności.
Szukaj

Informacje o Volkswagen Polo I

Volkswagen Polo I
Lata produkcji: 1975 - 1981
Segment: Auta małe
Produkowany od roku 1975, miejski model segmentu B. Już w roku 1971, rozpoczęto w Volkswagenie prace nad powstaniem pragmatycznego, lekkiego auta. Volkswagen Polo pierwszej generacji (nazywany na niektórych rynkach także Derby) był modelem bliźniaczym Audi 50. Samochód stał się jednym z najbardziej popularnych zarówno w swojej klasie, jak też wśród modeli Volkswagena – dotychczas nabywców znalazło przeszło 14 milionów aut. Volkswagen Polo zdobył szereg nagród, m.in. tytuł Europejskiego Samochodu Roku 2010 (w roku 1982 oraz 1995 także znalazł się na podium plebiscytu) oraz Światowego Samochodu Roku 2010. Nazwa auta wywodzi się z ekskluzywnej dyscypliny sportowej. Szósta generacja Volkswagena Polo została wprowadzona na rynek w roku 2017.
Powagosław

Tak kategoryczne sądy zawsze obarczone są ryzykiem przesady, ale tu przesadzanie zostawmy ogrodnikom. Przed nami najładniejsze Polo w historii tego modelu. Pierwsze stworzone bez kompleksów wobec większego Golfa. I pierwsze, które swoją konkurencyjność na rynku nie będzie zawdzięczać wyłącznie solidności.

~Powagosław
Luzacjusz

Tak, to Scirocco od początku mi się podobało. Ymh… to Polo? W takim razie właśnie wypowiedziałem najlepszy komplement związany z tym (Polo) autem. Swoją drogą, w końcu jest co komplementować, bo Volkswagenowi udało się zrobić coś lepszego od smętnego pudełka dla właścicielki warzywniaka.

~Luzacjusz

Volkswagen Polo I – wybierz silnik

Pokaż silniki:

Autodiagnoza Volkswagen Polo I

Liczba wpisów: 81
Rozładowanie akumulatora
dodał: ~Leszek, 2 lata temu
Rozładowuje się akumulator po paru dniach postoju - był już u 3 elektryków i nic, mówią, że to niemożliwe; pobór przy postoju od 0,3A do 0,4A i ładowanie od 13,95V do 14,02V w zależności jaki elektryk miał miernik, Akumulatory mam dwa Bosha44AH jednoroczny, który był zamontowany w tym aucie i przez 11 miesięcy bez problemu, a przy próbie reklamacji stwierdzili, że jest sprawny i kupiłem nowy 3 tygodniowy Centra Futura 43AH i ładowałem już go 3 razy, ręce opadają. Po 3-4 dniach postoju jest tak rozładowany, że kontrolki ledwo święcą, natomiast jak jeździ codziennie, to z odpalaniem nie ma...
2000 obr. dziwny dźwięk
dodał: ~Łukasz, 7 lat temu
Witam! Podczas przyspieszania(najbardziej widoczne jest to na trójce) i gdy osiągne dwa tysiące obrotów dochodzi do moich uszu dziwny dźwięk z okolic silnika i jednocześnie drży mi gałka zmiany biegów. Jak już przekrocze te 2 tyś.obr. problem znika. Ogolnie to spowalnia mi przyspieszanie.
kontrolka układu chłodzenia mryga zegar obrotosciomierza nie wskazuje
dodał: ~Cezary, 6 lat temu
Po naładowanii akumulatora i załołozeniu go przy odpalaniu kontrolki i elektroniczny zegar i wskaznik kilolometrow zgasł ale po chwil wszystko wrociło do normy oprocz zegara obrotosciomirza nadal wskazywał zero( silnik pracował) kontrolka układu chłoczenia zaczeła mrygac (płyn chłodzacy jest) temperatura na zegarze jest .Wczasie jazdy wydaje sie ze wszystko jest wporzadku.
drgania kierownicy
dodał: kierowca97, 6 lat temu
Jadąc mam wrażenie,jakby przednie koła samochodu miały opór,dodatkowo przy małej prędkości 20-30km/h kierownica lekko drgała.
silnik gaśnie na zimnym
dodał: kobieta, 5 lat temu
Po zapaleniu silnik gaśnie- wskazówka od obrotów podniesie się i odrazu opada (nie zatrzymuje się na tych minimalnych)zawsze się tak dzieje na zimnym. Po odpaleniu odrazu daje mu gazu i trzymam na obrotach aż się zagrzeje ale i to przestaje działać (przy 90 stopniach też gaśnie). Obecnie moje ruszanie polega na tym że trzymam ciągle nogę na gazie hamując ręcznym i po przejechaniu paru metrów zazwyczaj po wrzuceniu 3 biegu silnik nie zgaśnie.

Autorentgen Volkswagen Polo I

Liczba wpisów: 42

Klapa silnika i bagażnika korodują - perforacja od środka.

dodał: ~w.kocoń, 8 lat temu
Nie spodziewałem się przerdzewienia od środka tych elementów nadwozia w polo z XII 2003. To ma być dwustronnie ocynkowana blacha? Pokrywy nie były zabezpieczone antykorozyjnie w fabryce. Tandeta albo taka filozofia VW - kupować nowe części.

Wycieki z układu wspomagania kierownicy.

dodał: ACbot, 9 lat temu
Wyrażam słowa krytyki w temacie wycieków z układu wspomagania kierownicy. Usunięcie tej usteki wymaga demontażu całego wkładu wspomagania i z tego względu nie wszyscy mechanicy chcą się tej naprawy podjąć.

Klamki.

dodał: tomaszek1988, 7 lat temu
Prawdopodobnie wada fabryczna:) a może i złe nasmarowanie klamek. Jest zima i zauważyłem że w tylnych drzwiach się przycinają. Trochę to denerwujące bo jak by się nie zwróciło uwagi to można by ruszyć z otwartymi drzwiami. Jak na chwile obecną nasmarowałem i zobaczymy co z tego będzie:)

Za długie chlapacze.

dodał: tofana, 6 lat temu
Niestety VW w tej kwestii dał ciała. Krawężniki, garby zwalniające, nawet wjazd do garażu pod lekkim wzniesieniem grożą oberwaniem chlapaczy (oby nie całych nadkoli!). Do tego są paskudne.

Przekaźnik świec żarowych.

dodał: ~tadek, 9 lat temu
Rzeczywiście miałem też ten problem, na zimnym silniku zapalał od razu, jak nagrzany to palił za 2 lub 3 razem i dłużej kręcił tak z 4-5s. teraz elektryk tak ustawił, że świece grzeją za każdym odpalaniem i odpala od 1 razu bez problemu

Dane techniczne Volkswagen Polo I

Moc silników 45–60 KM
Prędkość maksymalna 135–154 km/h
Przyspieszenie 0-100 12,9–21,2 s

Publikacje o Volkswagen Polo

Newsy o Volkswagen Polo