Nasza strona www używa technologii wykrywającej konfigurację przeglądarki użytkownika oraz Ciasteczek (Cookie). Korzystanie z serwisu oznacza, że akceptujesz politykę prywatności i wyrażasz zgodę na używanie Cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.
Sprawdź politykę prywatności.

Informacje o Volkswagen Polo I

Volkswagen Polo I
Lata produkcji: 1975 - 1981
Segment: Auta małe

Miejski model segmentu B produkowany od 1975 roku. Prace nad stworzeniem lekkiego, praktycznego samochodu rozpoczęły się w Volkswagenie w 1971 roku. Pierwsza generacja Polo (nazywana też Derby) była bliźniaczym modelem Audi 50. Auto okazało się jednym z najpopularniejszych w swojej klasie (i w ofercie Volkswagena): do dziś sprzedano je w liczbie ponad 14 mln egzemplarzy. Wielokrotnie nagradzany: Europejski Samochód Roku 2010 (na podium plebiscytu również w 1982 i 1995 roku). Nazwa modelu pochodzi od elitarnej dyscypliny sportu. Od 2017 roku oferowana jest siódma generacja Polo.

Powagosław

Tak kategoryczne sądy zawsze obarczone są ryzykiem przesady, ale tu przesadzanie zostawmy ogrodnikom. Przed nami najładniejsze Polo w historii tego modelu. Pierwsze stworzone bez kompleksów wobec większego Golfa. I pierwsze, które swoją konkurencyjność na rynku nie będzie zawdzięczać wyłącznie solidności.

~Powagosław
Luzacjusz

Tak, to Scirocco od początku mi się podobało. Ymh… to Polo? W takim razie właśnie wypowiedziałem najlepszy komplement związany z tym (Polo) autem. Swoją drogą, w końcu jest co komplementować, bo Volkswagenowi udało się zrobić coś lepszego od smętnego pudełka dla właścicielki warzywniaka.

~Luzacjusz

Volkswagen Polo I – wybierz silnik

Pokaż silniki:

Autodiagnoza Volkswagen Polo I

Liczba wpisów: 81
Przy zrywnym pyszczeniu pedału sprzegła pojawia sie stukot?
dodał: mackowy33, 10 miesięcy temu
Witam, Przy mocniejszym ruszeniu podczas puszczania pedału sprzęgła na nawierzchni asfaltowej pojawia się stukot. Czy może to być to jedna z poduszek silnika. Ewentualnie co może być przyczyna tego odgłosu dochodzącego z pod maski? Proszę odp. Pozdrawiam.
gaśnie silnik
dodał: ~globus, 7 lat temu
hpo przejechaniu koło 20km auto gaśni.Po odczekaniu 10-15min auto odpali i zas 20km i zaś gaśnie i nie mam pojęcia jaka jest przyczyna
Obroty szaleją i gaśnie
dodał: Kamil K., 6 lat temu
Witam. Mam problem z moim Polo (1996 rok, 1.6 (75 KM)). Otóż autem jedzie się normalnie aż nagle zaczyna nim szarpać, obrotomierz szaleje (podaje najprzeróżniejsze wartości bez reakcji silnika) aż w końcu auto gaśnie po czym odpala się je z dużą trudnością. Zapala na chwilę i zaraz gaśnie, trzeba je trzymać na wysokich obrotach itp. Po takim "ataku" i pozytywnym odpaleniu auto jeździ normalnie aż do następnego. Dodam, że już 2 razy dojechałem z tym do mechanika ale przy nim polo się przestraszyło i działało stabilnie. Komputer nie wskazuje żadnych błędów nie rejestrując przy tym...
Zapalająca się kontrolka układu chłodzenia.
dodał: ~Paweł, 2 lata temu
Witam, przy zimnym silniku zapalasie kontrolka układu chłodzenia. Problem znika jak auto się już zagrzeje. Pierwsza diagnoza to za mało płynu chłodniczego, ale po dolarów problem dalej występuje. Po podpięcia pod komputer nie stwierdzono żadnych błędów. Dodam że auto jeździ i zachowuje się normalnie. Przestałem na to zwracać juz uwagę, ale zawsze rano ta kontrolka wkurza.
usterki
dodał: ~Mike, 6 lat temu
Witam. Mam takie sprawy. Po pierwsze gdy jadę 100,120 i zaczynam hamować to zaczyna mi trząść kierownicą, Druga sprawa jest taka,że świeci mi się kontrolka ABS. I ostatnia rzecz przy skręcie w lewo tak jakby tarło mi coś w kole.. Co to mogą być za usterki? Z góry dzięki

Autorentgen Volkswagen Polo I

Liczba wpisów: 42

Stuki, trzeszczenia.

dodał: ~Nick, 8 lat temu
Kolejny problem z nowym Polo. Stuki i trzeszczenia plastików, stuki zamków w drzwiach, ustępuje po opuszczeniu szyb. Jakość wykonania jest naprawdę słaba.

Rdza.

dodał: ~ciech, 6 lat temu
Ruda je moje polo na potęgę. Kupiony w salonie w 1999 samochód toczony jest przez korozję w wielu miejscach. Klapa tylna przy klamce, kanty wszystkich drzwi, płaskie powierzchnie drzwi, progi zwłaszcza w okolicy tylnego nadkola, pod uszczelką w miejscu zgrzewu.. Fatalnie...

Korozja.

dodał: ~marcin, 8 lat temu
rdza zjada mi tylne błotniki :( już raz było to naprawiane, po pół roku znów nowe pryszcze :( ponadto w tylnych nadkolach są punkty gdzie zbiera się śnieg albo błoto :( co z tym zrobić? pomóżcie! dodam że autko mam od nowości i nie było bite.

Poduszka silnika.

dodał: ~artek, 8 lat temu
Również zauważyłem podobną usterkę słyszalną wyraźnie z prawej strony silnika, nie wiem, czy da się ją usunąć w ramach gwarancji?

Drgania silnika, występujące na wolnych obrotach.

dodał: ~AREK, 5 lat temu
Chodzi o silnik 1.2TSI. Zgadzam się z Arkiem.Problem zgłaszałem kilkakrotnie w serwisie,ale po krótkiej wizycie i restarcie oprogramowania problem zniknął,aby pojawić się po kilku dniach.Jestem po okresie gwarancji i nadal silnik drga na wolnych obrotach oraz przerywa przy stałych podwyższonych obrotach.Może ktoś kto rozwiązał ten problem poradzi co zrobić z tym fantem.Słyszałem,że problem jest w czujniku odpowiadającym za niespaloną miesznkę.Niewiem jak długo silnik wytrzyma te drgania.

Dane techniczne Volkswagen Polo I

Moc silników 45–60 KM
Prędkość maksymalna 135–154 km/h
Przyspieszenie 0-100 12,9–21,2 s

Publikacje o Volkswagen Polo

Newsy o Volkswagen Polo